Originally posted by ralph
Kinderdisco - foto's
Collapse
X
-
hmmm. een dmx kabels is toch een 3 polige xlr kabel ? Mic kabel dus ook... of zit ik nou verkeerd. -
Een DMX-kabel heeft een andere weerstand dan een normale microfoon kabel.Originally posted by Erik v/d Heijdenhmmm. een dmx kabels is toch een 3 polige xlr kabel ? Mic kabel dus ook... of zit ik nou verkeerd.Comment
-
Laat ik jou voorlopig inderdaad maar niet mijn Dmx kabeltjes aansluiten
Er zijn massa;s mensen die het verschil isschien wel weten, maar die niet de knaken willen investeren in degelijke bekabeling. uit ervaring kan ik je melden dat het een boel storingen scheelt als je de zjuiste bekabeling gebruikt, zeker met langere lengtes, splitten van signaal.
Maareuh, worden er zo weinig kinder dixoos gedaan?Comment
-
Heb je dan ook een apparatuurlijstje? Ben wel benieuwd wat jullie zoal daar neerzetten... Zijn dat EV SX-100/200/300 speakers boven je subs of..?
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Yeah right, dus telkens als ik in het weekend 100 à 150mtr micro-kabel tussen scans, headjes, strobo's,... hang heb ik gewoon STEEDS geluk dat er niets mis gaat? Kom nou!Originally posted by ralphEr zijn massa;s mensen die het verschil isschien wel weten, maar die niet de knaken willen investeren in degelijke bekabeling. uit ervaring kan ik je melden dat het een boel storingen scheelt als je de zjuiste bekabeling gebruikt, zeker met langere lengtes, splitten van signaal.
Ik weet best dat die dmx-kabels duurder zijn, minder weerstand bieden,... maar of dat het een wereld van verschil maakt
typisch een geval van " 't staat in de cataloog dus da's 't beste en moeten we zeken inkopen"Comment
-
hee, geen man over boord als jij de keus maakt om je niet aan de standaard te houden, maar neem het mij niet kwalijk dat ik niet de onzekerheid wil!
Bekend met het USITT protocol?
goed, naast al dat theoretische geleuter ben ik vanaf 1990 met lampjes aan de gang. Inmiddels klussen gedaan varierend van 4 lampen op een statiefje tot een 45 tons lichtgrid in bercy...
Ik heb in die jaren de ervaring opgedaan dat het wel uitmaakt welke bekabeling je gebruikt.
Zal me jeuken als jij het anders doet, maar ga alsjeblieft niet rondbazuinen dat al die rental companies het volkomen bij het verkeerde eind hebben en geld over de balk aan het gooien zijn.
Wel bedankt voor het lachmoment, altijd fijn om zo de dag te beginnen
ff wat anders, wel zinnigs:
Ik zie daar op de pics twee pio200 spelertjes, stop je daar ook mp3 schijven in? wij gebruiken ze ook, maar geen dj die de mp3 mogelijkheid gebruikt...Comment
-
Apparatuurlijstje:
Licht:
4x par 56 op Botex t4
2x showtec orion flower effectje
1x martin t-rex
2x work windup statiefje
2x 1,5 meter eurotruss fd34
showmaster 12/14
antari z-800
geluid:
2x pioneer cdj200
1x dateq xtc
Dap Palladium Versteker
Behringer equalizer en crossover
dap rw18b, met RCF speakers
dap k-112's
sennheiser e835s
over de pioneers, zit inderdaad die mp3 functie op. Ik heb het weleens gebruikt maar het laden duurt relatief lang, en je moet je mp3 cd's goed ordenen anders ben je je overzicht kwijtbimshowequipment.nlComment
-
wil mij verder niet bemoeien en teveel offtopic gaan, er is inmiddels al zoveel over dmx wel of niet kabels gesproken. Echter heeft elke kwaliteitskabel tegenwoordig standaard dmx waarde weerstand, kijk voor de gein eens bij klotz of sommercable op de site, en dan bij de gekombineerde kabel, stroom/dmx wordt "normale" kabel voor gebruikt, echter is een "dikke" doorsnede wel aan te raden, dus niet 0,22mm2 maar 0,34 of nog beter 0,5mm2. En verder een afsluitweerstand gebruiken!
tja heb verder geen foto's van kinderfeestjes, hier in de buurt worden die gedaan door de hobbyboeren voor 35 euro??!! zo nu en dan wel eens een setje met stel K115 kastjes en dubbele cdspeler plus mixer los verhuren, alleen vind men dit meestal al te duur!!JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment

Comment