Kinderdisco - foto's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Kinderdisco - foto's

Heb zo'n beetje 50 pagina's met onderwerpen doorgebladerd, maar nergens een vergaarbak voor foto's met een kort verslagje van kinderdiscootjes gevonden, dus maar de vrijheid genomen om zo'n onderwerp aan te maken!

Komt namelijk best veel voor zulke feestjes, om steeds een onderwerpje aan te maken....beetje overdone.

Goed,
    datum: begin juni 2006
    gelegenheid: grootste meerdaagse toernooi voor hockeykids tot 12 jaar

omschrijving set:
    licht:
    2x 2m truss op 2 vmb statiefjes
    6x movinghead 250 spot
    1x atomic
    1x scanmaster2 sturinkje
    dj tools:
    1x dateq apollo, 2x cdj100, 1x laptop met PCDJ, 1x JTS handheld
    PA: GAE director sub met 512 topkast
    amps: crown3600 (top) en 5000(sub) op GAEproc.

setje:

Leuke van kids is dat ze lekker spontaan meedoen en in zijn voor alles....dus ff zwaaien!

Discootje was dus ondredeel van totale toernooi formule. Voor de gelegenheid een aanstormend dj talent achter de knoppen.
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

Pro-materiaal, dat staat vast!

Maar: zijn 6 headjes en 'n Atomic niet wat overdone bij zo'n feestje?
    (zeker als je bekijkt dat je truss niet eens 2mtr omhoog kan!)

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Overdone?
      Tis weer eens wat anders dan twee fourbarretjes op statief...
      Atomicje moest wel op power safe mode...anders stond de groepenkast te klapperen
      Keus was dit jaar geen parren, en showtje voor 300+ kids lijkt me dan niets overdreven zo.

Uitgangspunt is altijd dat het publiek niet bij de wappers mag kunnen komen. De handjes in de lucht actie was dus ook een beetje testje of we veilig bezig waren

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Show voor 300 kinderen een zo'n laag zaaltje.....lastig.

Was er achteraan nog wel iets te horen van de muziek, je speakers staan nogal laag opgesteld volgens mij ??

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

niet om aarogant te doen, maar heb je zo'n setje wel eens aan horen gaan? '
          Setje was nogal overdone voor deze party. signaal ledjes op de crowns zijn net aan geweest, op de mixer niet harder dan -20db uitgestuurd.
          Conclusie: PA stond op juiste hoogte.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ik moet toegeven dat ik dit specifieke systeem nooit ergens bewust heb gezien/gehoord.

Dit neemt niet weg dat mijn ervaring met vele verschillende (ook kwalitatief hele goede) systemen is dat een (te) laag geplaatst systeem gewoon gedempt wordt door het publiek. Ik zou de topkasten dus waarschijnlijk toch wat hoger gezet hebben.

Maar toch goed te horen dat het resultaat zoals gewenst was. Het scheelt wel dat het een kinderdisco is natuurlijk, kinderen zijn niet zo groot, kunnen de speakers ook wel wat lager.

Werkt altijd wel plezierig vind ik een set met "wat" reserve.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Geinig setje, dat wel. Maar 6 spots vanaf dezelfde paar meter truss en vanuit de rest van de zaal niets? Voor 300 kids? Ik zou dan toch die paar T-barretjes meepakken en die in de hoeken opstellen en dan wat effecten erbij doen in de vorm van scans. Sowieso lijken die heads mij in dit geval overbodig, aangezien ze toch niet de volledige 360 graden hoeven te maken (schijn je alleen maar in je eigen giechel).

Tis een geinig aangezicht, maar meer ook niet.

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Bedankt voor het advies, toch ben ik geen voorstander van het plaatsen van losse statieven in eeen zaal met 300+ uitermate ondernemende kids.
                Vandaar dat we voor deze simpele opzet hebben gekozen.

Comment

• sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

apparatuur lijkt me wel in orde. maar ik mis eigenlijk wel een discobar, alleen zo'n podium deel is natuurlijk niet echt mooi om te zien. had anders op zn minst een afrok gebruikt... werken jullie altijd op deze manier?

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

nee hoor, tis maar net wat de klant boekt, kan ook anders:

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

die kinderen zullen zich echt niet druk maken over het wel of niet afrokken van de discobar. Zij maken zich over dat soort dingen niet druk en het plezier zal door een afrokking echt niet meer worden

Comment

• Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

Originally posted by mac tecson
                        die kinderen zullen zich echt niet druk maken over het wel of niet afrokken van de discobar. Zij maken zich over dat soort dingen niet druk en het plezier zal door een afrokking echt niet meer worden
                        Ze zullen zich ook niet druk maken of het nou 6 mh's waren of 6 mushrooms.

Ookal zijn het kinderen, het is toch een soort van visite kaartje wat je achterlaat, en ook bij hun zou het netjes afgewerkt moeten zijn vind ik

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Goed, ik heb dus de keuze gemaakt om voor deze kinderdisco NIET af te rokken, iets wat ik bij een bedrijfspresentatie wel zou hebben gedaan.
                          Punt is helder: sommige mensen zouden het wel hebben gedaan.

Klusje wat ik dar doe, doe ik al ongeveer 15 jaar...opdrachtgever was ook dit jaar weer tevreden.
                          Uit dit feestje zijn tot op heden vier nieuwe boekingen voortgekomen, ook de potentiele klanten waren dus tevreden.
                          Ik ben van mening dat het netjes afrokken niet meer handel had opgeleverd.
                          WEL had ik dan het risico gehad op kids die met mn afrokdoek aan de haal gaan...
                          leuk voorbeeldje: paar jaar terug stond daar een kiddo met de punt van een ballpoint door het speakergaas te prikken....

les: soms heeft het weglaten van iets een reden!

mushrooms ipv wappertjes: als de klant voor mushrooms betaald, krijgt ie mushrooms, betaald ie voor wappertjes, krijgt hij wappertjes...

Comment

• Max
                            • Feb 2003
                            • 680

Ziet er netjes uit Ralph! Hoe bevallen die Ypoc's je? Wat voor VMB statieven zijn dit als ik vragen mag? 064?

Bewust gekozen om géén rookmachine te gebruiken? (Of kijk ik er nu naast ).

Comment

• DJP-BIM
                              • Jan 2004
                              • 289

Originally posted by ralph
                              nee hoor, tis maar net wat de klant boekt,
                              en dan vind ik toch wel dat je op zijn minst een zwart doekje had mee kunnen nemen,

ga je maar even schamen!

blaat laat maar... ik zag maar even één pagina :P
                              maar tis wel netter met doekje hoe dan ook of je er nu 1 of 28 klussen aan overhoudt
                              bimshowequipment.nl

Comment

Working...