Zomer van Nijverdal 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamm
    • Mar 2006
    • 41

Zomer van Nijverdal 2006

Afgelopen week hebben we een 10-daags festival in Nijverdal voorzien van het nodige licht en geluid. Hieronder een aantal foto's en materialen lijstje.

Toelichting: Ellen Eeftink. 3e Idols. Dit was tijdens de finale van 'Idols Nijverdal' op de laatste dag van het festival.

Toelichting: Foto gemaakt tijdens optreden van dennis van dam.

Toelichting: Promconcert.

Toelichting: Thomas Berge.

Toelichting: Pasar Malam.

Toelichting: Mr. Hide, helaas was dit aangeplakt als goud van oud, terwijl het toch echt een (hard)rock band was, waardoor de echte liefhebbers een beetje wegbleven.

Materialenlijstje:

16x MZ Soundline array topkast 2x7" / 1" horn
    4x MZ Soundline array mid/laag kast 15"
    2x MZ Soundline array subkast 18"
    2x EV MT2 subkast
    4x DAP Audio P2000
    1x DAP Audio DLM26 loudspeaker management -->
    1x Compaq Evo laptop
    1x DAP Audio DEQ-231 Digital Equalizer

2x HK Power works monitor

12x Shure SM58 en Beta 58a
    8x Sennheiser E835
    2x Sennheiser E945
    1x Shure Drumsetje (kick, snare, 3x tom, 2x overhead)

2x Denon DNS1000 cd-player
    1x Denon DN100 mixer
    1x Crest Audio CPM2462

4x Dpack6 dimmer 6channel
    1x Lightdesk Pro
    6x fourbar par56/500W
    6x Showtec Explorer 250
    2x 1800W strobe

24x 2mtr. 30x30 truss (milos)
    4x LS200 statief

Helaas was het door de organisator niet toegestaan materiaal (uitsluitend monitor, microfoons etc) op het podium te plaatsen en hadden we geen enkele gegevens van de tent.
    't Is wat je er zelf van maakt!!
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Waarom 2 PA's? Line-array als infill of voor grotere spreiding?

En hoe bevalt dat MZ Soundline je?

Comment

• Jamm
      • Mar 2006
      • 41

Het PA wat op de eerste foto zichtbaar is werd enkel gebruikt door Ellen Eeftink.

Het MZ Soundline array bevalt me uitstekend, dit was de eerste keer dat we hem gebruikten, helaas kwam het systeem hier niet helemaal tot zijn recht (vooral de hoogte speelde hier een grote rol). We zijn er wel achter gekomen dat er zeker bij dit soort evenementen een paar extra subs niet overbodig zijn.

Ook moeten we de frequenties nog wat aanpassen en hebben we de equalizer niet gebruikt.
      't Is wat je er zelf van maakt!!

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

dus die d&b set(daar lijkt het althans toch op) die je op de eerste foto ziet is niet van jou?

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Leuk klusje

Ik mis alleen wat tegenlicht op het podium, maar dat kan een bewuste keuze zijn..

Hoeveel weegt dat line array eigenlijk ? Want ik zie dat het getakeld wordt op een driehoeks?? truss op 2 windup statieven.
          Last edited by FiëstaLj; 22-07-06, 17:58.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Originally posted by FiëstaLj
            Leuk klusjes

Ik mis alleen wat tegenlicht op het podium, maar dat kan een bewuste keuze zijn..
            Er wordt in de openingspost duidelijk aangegeven dat er van de organisatie niets op het podium mocht worden gezet, behalve microfoons en monitoren.

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Originally posted by MarkRombouts
              Er wordt in de openingspost duidelijk aangegeven dat er van de organisatie niets op het podium mocht worden gezet, behalve microfoons en monitoren.
              Duidelijk.. eventueel had tegenlicht getakeld kunnen worden, maar hier moet je natuurlijk ook de materialen voor beschikbaar hebben.

Resteerd mijn vraag over dat trusje met die banaan eraan...

En valt me nog iets in, wat voor lampen gebruik je nou in die parren ? nsp ? mfl ? wfl ?
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• muddy
                • Jul 2006
                • 21

als je niks over de tent wist heb je het nog aardig goed opgelost.

en ik had liever ook nog wat tegenlicht gezien, maar ik weet niet of je dat nog ter beschikking had?

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

Kom je zelf ook uit Nijverdal? Ik ben namelijk geinterreseerd in MZ Soundline, maar ik kan er niet zo heel veel info over vinden, behalve dat het een onderdeel was van Boke Audio en dat is niet 1 van de favorieten. Ik hoor van anderen echter weer dat MZ Soundline best wel te doen is.

Is het mogelijk dat ik eens een keer kom luisteren als jullie een openbare klus hebben? Ik moet uit Almelo komen dus dat is nog wel te doen.

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

MZ is te beluisteren net voorbij keulen!!
                    welke subs hebben jullie hieronder gebruikt? die mp18" p? Vind dit idd en zeer magere kast, hadden er zeker 2 per kant bij gekunt. Verder is mij verteld dat die 15" kasten voor bij in de banaan dienen om de rest verder te laten dragen? Ik zie ze niet terug in de banaan. Enkel kastje weegt net 11 kg, dus totaal is goed te overzien.

(Ik zie op de eerste foto een hele oude mixer?) dit was de foh? Zou echt niet mogen met zoiets. Verder ziet het er netjes uit, alhoewel ik de safetys mis.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MC Party
                      • Sep 2003
                      • 481

Originally posted by Jamm
                      Het PA wat op de eerste foto zichtbaar is werd enkel gebruikt door Ellen Eeftink.

Het MZ Soundline array bevalt me uitstekend, dit was de eerste keer dat we hem gebruikten, helaas kwam het systeem hier niet helemaal tot zijn recht (vooral de hoogte speelde hier een grote rol). We zijn er wel achter gekomen dat er zeker bij dit soort evenementen een paar extra subs niet overbodig zijn.

Ook moeten we de frequenties nog wat aanpassen en hebben we de equalizer niet gebruikt.
                      Het verbaasd me een beetje dat je tevreden bent met de set na die klus.
                      Ik hoop toch echt voor je dat je een beter geluid uit die kasten gaat krijgen. Was niet echt onder de indruk.. het tegendeel zelfs.
                      Hoog was verre van helder (tegen schel aan wanneer de set ff moest werken) en laag heb ik niet gehoord/gevoeld. Het ontbrak tevens aan power..
                      Het was dan ook een wereld van verschil toen dat d&B "setje" aanging zondag middag.
                      BTW: De volgende keer tevens de speakers in het midden van de truss hangen, zag dat één statief behoorlijk schuin begon te staan toen de 15" bassen nog meegevlogen waren.

Heb nog enkele vragen:
                      - In de krant stond te lezen dat de loveshow en tape act Dennis niet overkwamen doordat het geluid halverwege al niet meer te verstaan was.
                      Stonden versterkers aan de max? / geen gebruik vd eq om stemmen eruit te halen ?/ ...

- Tevens vielen de monitoren steeds uit, overbelasting?

- De movingheads hingen er tijdens de finale wat doodjes bij, had dat te maken met die twee dmx kabels die onder de truss hingen te bungelen?
                      Last edited by MC Party; 23-07-06, 16:14.
                      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• LJKEVIN
                        • Dec 2005
                        • 426

IDD, DB setje van sound88 (volgens mij) klonk stukken strakker, dat met 1 top en 2 bassen per kantook ik weet dat de tent toen niet stamp vol stond.. maar het kwam stukken zaliger over dan het, mwoah.. euhm.. ontbrekende geluid uit de line array, 1 van de laatste zangeressen zong zo hoog, dat de speakers het niet konden waarderen..

waarom een line array in een niet al te hoge feesttent, en niet gewoon een strakke geluidsset met 2 top per kant en 6 subs onder t podium?.(+delaysetje).

Verder waren de sennheisers extreem rondzinggevoelig bij de eerste ronde van Nijverdals Zomer idols.. Misschien volgende keer toch maar voor SM 58 of beta's gaan??
                        Last edited by LJKEVIN; 23-07-06, 17:52.
                        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

Originally posted by Watt Xtra
                          MZ is te beluisteren net voorbij keulen!!
                          welke subs hebben jullie hieronder gebruikt? die mp18" p? Vind dit idd en zeer magere kast, hadden er zeker 2 per kant bij gekunt. Verder is mij verteld dat die 15" kasten voor bij in de banaan dienen om de rest verder te laten dragen? Ik zie ze niet terug in de banaan. Enkel kastje weegt net 11 kg, dus totaal is goed te overzien.

(Ik zie op de eerste foto een hele oude mixer?) dit was de foh? Zou echt niet mogen met zoiets. Verder ziet het er netjes uit, alhoewel ik de safetys mis.
                          dit was een IMG STAGELINE MIXER uit 1880:P idd...
                          Misschien was een wizard beter van pas gekomen.. tenzij je goed met digitale tafels bent, en je snel iets bij kunt schroeven..
                          Dan kun je bij de soundcheck de instellingen per zanger/zangeres opslaan, en bij de stem aanpassen.

Verder zat er geen galm over de mic's (dit mocht niet waarschijnlijk???)
                          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• bewap
                            • Jun 2002
                            • 239

Had je niet beter bijvoorbeeld een C7 setje kunnen kopen? Een line array is misschien wel stoer (niet mijn mening), maar MZ is volgens mij niet de absolute top? Het zou niet mijn voorkeur zijn geweest. Overigens, is dit nu door dezelfde chinees geproduceerd als bij PAL audio, want dan weet ik wel hoe het klinkt...

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

mm er zitten zo te horen nog een heel aantal verbeterpunten in het geheel, dat er z'n dergelijke mixer staat op zo'n evenement verbaasd mij enorm. Ik weet niet hoe groot deze tent was maar hoogte had hij wel. Dus of een line array wel of niet toepasbaar is weet ik niet. meestal kom je met een goed setje hoorngeladen speakers ook een heel eind.

ik heb eens even uitgerekend wat dit setje speakers met versterking kost maar dat valt enorm mee, echter vraag ik mij af of het wel rendabel is, zeker als er al wordt geschreven dat dit ook met een standaard speakerset kon. wanneer kan je een line array verhuren en hoevaak? Dit setje heeft een 9000 euro gekost, incl amps. daar heb je idd ook net een setje DB voor, die overigens wel eenvoudig bij te huren is. naar mijn mening meer rendabel, plus dat er een naam opstaat waar men graag naar kijkt.
                              Nu krijg je een dubbele tik, ten eerste er staat geen naam op de speakers, ten 2de er hangt een grote set en nog komt het niet over! Men zou dus wel eens aan jouw kunnen willen twijvelen.

verder eerst even een andere mengtafel aanschaffen, dit kan echt niet, de verhoudingen zijn totaal uit elkaar getrokken, ik moet zeggen het ziet er erg netjes en proper uit, alleen wanneer de techniek niet tot zn recht komt, dan heb je er ook weinig aan.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...