Mussical op basisschool

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Mussical op basisschool

Hallo,

Ik heb samen met een vriend van me het Licht en geluid gedaan bij een mussical.
    Wij gebruikten deze spullen:
    Geluid:
    1 Numark MP302
    1 HQ cdspeler
    3 sennheiser richtpijpen (gehuurd)
    1 SM-58
    1 HQ draadloze microfoon
    1 DB systems draadloze microfoon

1x skytec multikabel
    1 Yamaha MG16/4
    2 skytec equalizers
    1 DAP P-1600
    2x DAP MC10
    2x Skytec topbox
    4x Skytec bas-speaker

Licht:
    2x truss 1,5 meter aan plafond
    2x T-4 par 56 (1 gehuurd)
    6 Korner theaters spots op een Showtec Multidim (gehuurd)
    1x Skytec 12kanaals switchpack
    1x moonflower
    2x 500Watt blinder
    1x American DJ 1200HD
    1x Behringer 24 kanaals licht-tafel

Voor foto's kunnen jullie hier kijken.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Groetjes Ralph
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by Ralph Hees
    Hallo,

Ik heb samen met een vriend van me het Licht en geluid gedaan bij een mussical.
    Wij gebruikten deze spullen:
    Geluid:
    1 Numark MP302
    1 HQ cdspeler
    3 sennheiser richtpijpen (gehuurd) = Sennheiser Shotguns ME 64 / ME 66
    1 SM-58
    1 HQ draadloze microfoon
    1 DB systems draadloze microfoon

1x skytec multikabel
    1 Yamaha MG16/4
    2 skytec equalizers
    1 DAP P-1600
    2x DAP MC10
    2x Skytec topbox
    4x Skytec bas-speaker

Licht:
    2x truss 1,5 meter aan plafond
    2x T-4 par 56 (1 gehuurd)
    6 Korner theaters spots op een Showtec Multidim (gehuurd)
    1x Skytec 12kanaals switchpack
    1x moonflower
    2x 500Watt blinder
    1x American DJ 1200HD
    1x Behringer 24 kanaals licht-tafel

Voor foto's kunnen jullie hier kijken.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Groetjes Ralph
    Het truss zit vast met hijsbanden, ik denk aan de metalen construssie van het gebouw? rekening gehouden met de max. belasting?

Veder ziet het er netjes uit (volgensmij was er voldoende frontbelichting op het podium, maar de par 56 (die voor kleur zijn) hebben toch geen kans tegen de 500 / 650 watt van de PC's/fresnels?) Voorderest goede keus gemaakt om voor PC's/fresnels te gaan als front.

Je hebt de behringer ingeprogt neem ik aan? Ik zie een memoryfader om hoog staan

Toch wel ik wel uitleg waarom je LANGE shotguns hebt gebruikt Deze zijn zeer richtingsgevoelig.
    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 16-07-06, 22:52.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

Het licht hangt niet aan het plafond systeem, al lijkt dat zo.
      Er zat een dikke balk in het plafond en zijn met harpen en TUV gekeurde banden eraan bevestigd.

3 weken voor de uitvoering was mijn hele licht instalatie kapot gegaan door bliksem, ik was niet thuis om alles uit te trekken en heb bij mijn nieuwe licht de behringer gepakt ipv een scenesetter. Deze Behringer moet ik overiggens terug sturen, deze heeft en fout in de software, de memmory's blijven heel lichtjes aanstaan. Flightcase komt er nog voor.

De mussical bestond uit toneel en muziek en de theaterspots werden gebruikt als front voor de toneel, af en toe wat blauw en rood erdoorheen voor spannend effect en tijdens muziek mocht het een beetje disco achtig dus vandaar de parre en de theaterspots stonden heel lichtjes aan.

Die richtpijpen zijn erg richtingsgevoelig en is handig bij theater, omdat ze weinig omgevingsgeluid opvangen.

EDIT: Ja de behringer was inderdaad ingeprogrammeerd, rekeninghoudend met de bug in hem.
      Het zijn geen Sennheiser shotguns, het zijn nog oude microfoons, meer dan 10 jaar oud, moest rekening houden met het budget, maar ze werken nog uitstekend. We gebruiken ze ook bij de lokale theater vereniging (redelijk grote).
      Last edited by Ralph Hees; 16-07-06, 23:03.

Comment

• WinterS
        • Jun 2006
        • 102

Ziet er proper uit, maar waar staan je boxen?
        ik dacht er 1tje te zien op statief midden in het publiek (aan de zijkant dus)...
        Klopt dat?

Off-Topic:
        ...ik was niet thuis om alles uit te trekken...
        brengt niks op wist je dat ? als de bliksem je huis bal raakt, dan schiet er niks van over (leidingen vliegen gwn uit de muur!!)

is de inslag vrij dicht, dan 'schiet' deze bliksem als het waren gwn uit de stopcontacten...
        Last edited by WinterS; 16-07-06, 23:25.
        "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Ja oke, het was in de buurt, maar is via de essent leidingen binnegekome.
          Ik heb vooraan en in het midden links en rechts tegen de muur 1top en 1 bass staan om het geluid over de zaal te verdelen.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Het licht hangt niet aan het plafond systeem, al lijkt dat zo.
            Er zat een dikke balk in het plafond en zijn met harpen en TUV gekeurde banden eraan bevestigd.

3 weken voor de uitvoering was mijn hele licht instalatie kapot gegaan door bliksem, ik was niet thuis om alles uit te trekken en heb bij mijn nieuwe licht de behringer gepakt ipv een scenesetter. Deze Behringer moet ik overiggens terug sturen, deze heeft en fout in de software, de memmory's blijven heel lichtjes aanstaan. Flightcase komt er nog voor.

De mussical bestond uit toneel en muziek en de theaterspots werden gebruikt als front voor de toneel, af en toe wat blauw en rood erdoorheen voor spannend effect en tijdens muziek mocht het een beetje disco achtig dus vandaar de parre en de theaterspots stonden heel lichtjes aan.

Die richtpijpen zijn erg richtingsgevoelig en is handig bij theater, omdat ze weinig omgevingsgeluid opvangen.

EDIT: Ja de behringer was inderdaad ingeprogrammeerd, rekeninghoudend met de bug in hem.
            Het zijn geen Sennheiser shotguns, het zijn nog oude microfoons, meer dan 10 jaar oud, moest rekening houden met het budget, maar ze werken nog uitstekend. We gebruiken ze ook bij de lokale theater vereniging (redelijk grote).
            Lange microfonen hebben het zelfde effect als een par 36 puntspot: ze versterken 1 punt. Korte vangen juist een heel gebied op het podium op. Aangezien je je luidsprekers in het publiek hebt staan, heb je ook geen last van feedback.

Ik zie op je EQ dat je alle bass tonen hebt weggevaagd, waarom is dat? Heb je toch last van gehad van rondzingen?
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Hoeveel kinderstemmetjes hebben 40Hz?
              Lijkt me dat je dat dan ook niet wil gaan versterken...

Wijs besluit om die bandjes weg te draaien!

Fototip: plaats je camera op iets stevigs, indien geen statief voorhanden zet je je camera liefst op een stevige ondergrond, zo ist allemaal maar beetje wazig...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Ralph Hees
                • Nov 2005
                • 183

Originally posted by moderator
                Fototip: plaats je camera op iets stevigs, indien geen statief voorhanden zet je je camera liefst op een stevige ondergrond, zo ist allemaal maar beetje wazig...
                Mijn vader had de foto's gemaakt met een nieuwe camera, hij had bij sommige foto's verkeerde sluitertijden.

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Klopt het dat je alleen frontlicht hebt gebruikt? Of ligt dat aan de foto's?
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Ralph Hees
                    • Nov 2005
                    • 183

Dat ligt aan de foto's, de rest is ook veel gebruikt, maar zijn geen foto's van gemaakt. Mijn vader wilde niet de hele tijd met het foto toestel daar gaan staan.

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Oké, naja zoals het er op de foto's uit ziet lijkt het net of er alleen front licht is gebruikt. Wat hing er als back?
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Ralph Hees
                        • Nov 2005
                        • 183

back hing er niet zoveel, daar was geen plaats.
                        achter hing een moonflower en 2 500watt bouwlampen aan het plafondsysteem, dat gaf wel een leuk effect.

Comment

Working...