Playit drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PlayitDaan
    • Jul 2006
    • 5

Playit drive-in show

Hallo,

Ik heet Daan en heb nu bijna een jaar met een vriend een soort van eigen drive-in show .

Ik weet dat we nog niet veel of nauwelijks professioneel spul hebben, maar we zijn ook nog niet zo lang bezig!
    Ik zou graag willen weten, wat jullie ervan vinden..

We hebben inmiddels alweer (best veel) geld om te gaan investeren, dus graag ook investeer-tips!

Hieronder staat dan een link met een foto (het was een tuinfeest van een meisje en het thema was Black & White):

Groetjes,
    Daan !
  • Erik v/d Heijden
    • Jun 2006
    • 20

Originally posted by PlayitDaan
    Hallo,

Ik heet Daan en heb nu bijna een jaar met een vriend een soort van eigen drive-in show .

Ik weet dat we nog niet veel of nauwelijks professioneel spul hebben, maar we zijn ook nog niet zo lang bezig!
    Ik zou graag willen weten, wat jullie ervan vinden..

We hebben inmiddels alweer (best veel) geld om te gaan investeren, dus graag ook investeer-tips!

Hieronder staat dan een link met een foto (het was een tuinfeest van een meisje en het thema was Black & White):

Groetjes,
    Daan !
    He,
    ziet er goed uit,maar...

Ik zou die lichtorgeltjes lekker weglaten. Die stroboscoopjes zou ik dan nog wel laten hangen.

En links die kabels naar die haspel toe. Stel iemand komt naar je toe en struikelt over die kabels dan heb je kans dat het geluid uit gaat. Plak dat gewoon lekker weg

succes nog, je bent op de goede weg

groeten

Comment

• PlayitDaan
      • Jul 2006
      • 5

Even wat foto uitleg:

(Als je naar de foto kijkt)

- Er hangt in het midden van de tent een grote spiegelbol waar een kleine par opricht, deze par zit in een stekkerdoos, met een soort van apparaatje waarmee je met een afstandbediening aan/uit kunt drukken.

- Er hangen in de hoeken van de tent ook nog twee strobo's, de linker strobo de gaat met een kabel links achter naar een hoek met een soort van haspel waar alle stroom op zit, hier zit weer zo'n apparaatje waarmee je hem aan/uit kan doen. De rechter strobo zit in de zelfde stekkerdoos als de par met wééér zo'n apparaatje

- Dan hebben we nog een boomerang die zit gewoon ergens achter in een stopcontact, maar voor de boomerang heb je een afstandbedieninkje zelf dus die kunnen we ook weer regelen!

- Tussen de 4 (hifi) boxjes links staat nog een looplicht en deze had eigenlijk het meeste van de avond wel gebrand, af-en-toe hadden we hem even handmatig uit gedaan.

- Rechtsboven op 2 (hifi boxjes) staat een zwaailamp deze zit in een stekkerdoos met zo'n aan/uit knopje waarmee we dat kunnen bedienen!

- Dan zit er ook nog in die stekkerdoos een moon die links achter tegen de muur geprojecteerd staat (dat zie je niet zo goed).... Deze hadden we later van de avond bij de zwaailamp daar naar beneden op de dansvloer geprojecteerd!

- Ook achter ons zwarte afdekdoek staan nog wat looplichtjes (maar dat zie je niet).

- We draaien verder met een computer, en we hebben gewoon een 5 kanaals mixer (zou je niet denken , 1 mic/2 cd spelers/1 pc/1mp3...)
      Die cd spelers zie rechts op elkaar staan (op de tafel).

- Dan hebben we nog de rookmachine, deze is ong. het meest profi ding van ons, Antari Z-70 (volgens mij ).

- Owja de cd koffer staat gewoon achter ons op een krukje!

Voor het geval jullie het vragen waar de zwaailamp en de 2 boxen op staan is een barbeknoei met een passend zeil eroverheen, (owja we hebben nog 1 box rechtsonder bij die barbeknoei )

DAT WAS HET DENK IK WEL!

Daaaaaaaaaag

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Hey, voor je speakers zal ik gaan voor een dap setje 2 top 1 sub, (neem aan dat je niet gelijk JBL, KS, EV of iets dergelijks kan betalen.)

Lichtorgels mooi verkopen, en bij J&H een combokitje halen met 4 par 56 long, of par 64 short/long..

idd kabels even netjes wegwerken op een veilige manier, en je monitor is bij feestjes erg gevaarlijk.. biergegooi, krijg je zo in je monitor, dan kun je de gevolgen zelf wel bedenken.

Groetjes..

Kevin
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• djchristiano
          • Jun 2006
          • 6

eh leuke drive inshow (moet ik weer aan mijn oude drive in denken) als ik jouw was zou ik een setje dap mc 15 kopen of mc12 en passend versterkertje en nog een t-bar met 4x 56 spots en grote stropo en nog wat effecten zoals mashroom of/en moonflower

groeten dj christiano

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

leuk om te beginnen!
            als je je volgende aankoop plant, kan je misschien eens denken aan een vervanger voor al je afstandsbedieningsproblemen een powercenter (8 kanaals verdeler ofzo) zou mooi van pas komen, en heb je alle knoppen dicht bij elkaar/jezelf
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• djrico
              • Mar 2005
              • 20

Ik zou inderdaad ook gaan voor de beschreven geluidsetjes hierboven.
              Tevens zouden een aantal effecten als een mushroom,derbi of shark ook wel leuk zijn (zijn ook betaalbaar) mits het budget het toelaat zou ik gelijk gaan voor parren.
              ===> Let start the party <===

Comment

• Dj-Sjors

Nee!!!! Neem geen Mc van Dap neem dan de RW serie. Eerst mooi 2 topjes RW-12 of RW-15 en dan 2 basboxen eronder Rw-18b, en dan aansturen met Dap palladium reeks en als cross-over en equalizer van behringer. Dan heb je een zeer nette zet voor jullie doel!

Comment

• DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

Licht:
                  ik zou in tegenstelling tot DJ matthias wachten met een switchpack systeem... ik vind zon afstandbedieninkje wel leuwk werken voor zo'n kleine effectjes ... (als je geen 10 kastjes hebt en als je een lijst maakt met nummer/effect op)
                  die dingetjes zijn betaalbaarder t.o.v DMX switchpacks en handiger als 10tallen verlengkabels ...

je looplichtjes idd vervangen door PAR's ...

ik vind je tentje wel mooi ingericht maar weegt die bol niet teveel daarvoor ?

geluid:
                  een setje kopen, of gewoon 2 full-range speakers
                  en je kon op je feestje mss je boxen opdelen, van iedere set 1tje links en 1tje rechts i.p.v nu: ene set links andere rechts, ...

geheel:
                  zeer amateur (niet afbrekent bedoeld hoor), maar mooie opstelling mee gemaakt (behalve je boxen dan)
                  je tafeltje mooi met doek afgewerkt

nog wel vraagje: die radio die daar staat ? gebruikt als 2de CD-speler ?
                  lekker creatief dan
                  ... the sound of silence...

Comment

• WinterS
                    • Jun 2006
                    • 102

ook even denken om nieuwe of andere stroomkabels aan te schaffen
                    een haspel is niet echt geschikt voor deze zaken...

verder vind ik ook dat je een haspel volledig moet afrollen, ik heb er namelijk als gezien die volledig gesmolten waren van de warmte !!
                    (voor zover ik kan zien op je foto)
                    "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• Max-v-Eck
                      • Apr 2006
                      • 4

biergegooi, krijg je zo in je monitor, dan kun je de gevolgen zelf wel bedenken.
                      Liever een kapotte monitor dan een kapotte pioneer set, nee tegen bier kan bijna geen apparatuur tegen. Maar het nadeel van een pc is de onbetrouwbaarheid, je komt niet proffesioneel over en ook de kwaliteit van je muziek is laag. Ik zou effe sparen voor een mooie dubbele cd speler

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Ik zou alles verkopen en een leuk 12" setje kopen. Liefst american audio apx122. Een palladium p1200 erbij. En je hebt al een leuk speaker setje.
                        Dan kan je gaan sparen voor een mengpaneel en een stel goede cd-spelers. Ik wil niet bod doen, maar dit vind ik dus echt een stereo met wat lampjes.
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj full effect
                          • May 2006
                          • 35

Originally posted by Drive inn tnt
                          Ik zou alles verkopen en een leuk 12" setje kopen. Liefst american audio apx122. Een palladium p1200 erbij. En je hebt al een leuk speaker setje.
                          Dan kan je gaan sparen voor een mengpaneel en een stel goede cd-spelers. Ik wil niet bod doen, maar dit vind ik dus echt een stereo met wat lampjes.
                          wedden dat je nu reacties krijgt van "jaahh maar zo ben jij ooit ook begonnen.. bla bla bla.. "
                          full effect, just party!

Comment

• Ahmed Al Dayri
                            • Oct 2005
                            • 354

Originally posted by dj full effect
                            wedden dat je nu reacties krijgt van "jaahh maar zo ben jij ooit ook begonnen.. bla bla bla.. "
                            Ja iedereen is zo begonnen, maar je wilt ook verder he. Ook de topic starter, anders vroeg hij niet om advies

Comment

• dj full effect
                              • May 2006
                              • 35

Originally posted by Ahmed Al Dayri
                              Ja iedereen is zo begonnen, maar je wilt ook verder he. Ook de topic starter, anders vroeg hij niet om advies
                              ik kan eervol zeggen dat ik nooit zo begonnen ben... en ik denk dat als de ts even zn voorgangers had bekeken die ook zulke topics opende hij best wel had kunnen weten welke antwoord hij had gekregen.. want die zijn in elk topic het zelfde...namelijk: koop een dap speakersetje met versterker en koop 2 statiefjes met par sets...
                              full effect, just party!

Comment

Working...