Drive in na een jaar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinuhz
    • Apr 2005
    • 48

Drive in na een jaar

Beste forumleden

Ik ben vorig jaar een beetje begonnen om een drive in op te zetten(zoals al meerdere dit doen). Na een jaartje wil ik jullie even laten zien wat ik eigenlijk allemaal heb en of jullie nog verdere tips hebben hiervoor. Gister jarig geweest en gelijk even de nieuwe geluidsset uitgeprobeerd. Hieronder even een lijstje gemaakt.

De subwoofers zullen wel bekend voorkomen bij menig forumlid. De tops zijn zelf gebouwd ook even voor de duidelijkheid de originele Lem speakers zitten niet meer in de sub.
    Geluid:
    -2 zelfbouw tops van elk 150 watt (Stageline)
    -2 subs van elk 175 watt (Stagline)
    -1 versterkers 2x600 watt (Bogey)
    -1 mixer mpx 300 4 kanaals (Stageline)

Licht:
    - 8 soort van parren 500 watt (merk is onbekend)
    - 1 lichtcontroller voor basislicht (Botex)
    - 1 controller voor effecten (zelfbouw)

alle bednodigde kabels en tussenpalen

Van de zomer komt er nog bij:
    - JB Systems mcd570
    - 2 statieven Eurolite STV-40A voor
    - 1 flightcase voor versterker
    - 1 flightcase voor dubbele cd speler en mixer

Foto's zijn te vinden op

www.picturetrail.com/discoveight

Zijn er nog dingen die anders kunnen of die ik beter niet kan nemen dan hoor ik het graag? Voor vragen sta ik open alvast bedankt allemaal
    Martijn
  • Ferry
    • Mar 2005
    • 61

Dat zijn toch geen parren neem ik aan? Dat zijn 500 watt bouwlampen o.i.d. GEVAARLIJK!
    JBL Power of Sound

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Ik zie geen Parren maar bouwspots en die toppen zijn geen zelfbouw toch ?

Comment

• sfvb
        • May 2006
        • 86

die bouwlampen zou ik als ik jou was vervangen door echte parren, en dan meteen een DMX T4 en een controller erbij, maar waar speel je je muziek op af, ik zie nergens iets van cd spelers of zo ?

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Originally posted by Ferry
          Dat zijn toch geen parren neem ik aan? Dat zijn 500 watt bouwlampen o.i.d. GEVAARLIJK!
          Grote letters, maar wat is volgens jou het gevaar?
          Of ben je van de smaakpolitie?

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

Opzich wel netjes, maar op basis van foto's van losse apparatuur is het natuurlijk moeilijk te beoordelen. Jammer dat je geen foto's van het totaalbeeld van je show hebt.

Verder mis ik ook (nodige) flightcase's. Ik neem aan dat je niet telkens alles los vervoerd? Dat komt je apparatuur niet ten goede, ook de opbouw tijd zal hierdoor toenemen en je komt minder professioneel over.

Persoonlijk zou ik eerst investeren in een goed geluidsysteem (Incl. de afwerking: Goede kabels en flightcases voor het geheel) en hierna pas beginnen aan een lichtsetje, deze kun je namelijk altijd bijhuren en doorbereken in de prijs van de klant.

Over het gebruik van de bouwlampen: Hier is niets gevaarlijks in, zorg er allen voer dat je voldoende ruimte hebt tussen de "kleurenfilter" en de lamp, anders heb je kans dat de filters wegfikken (Tenzei je natuurlijk gekleurde glasplaten in je bouwplaten hebt zitten).

Al met al een net showtje wat je in een jaar hebt opgebouwd.

Comment

• Bart Wilems
              • May 2006
              • 32

heb je geen last van inbranden van de contacten bij de lampen?

Comment

• tinuhz
                • Apr 2005
                • 48

Ferry: Het zijn inderdaad bouwlampen durfhet niet met zekerheid te zeggen maar ze lijken er sprekend op.

Mephisto: De toppen zijn zelf gemaakt zul je niet denken he alleen de subs niet.

sfvb: Waarom zou ik eigenlijk parren moeten nemen? Kan ik het geld niet beter aan flightcase een ***e dubbele cd speler uitgeven? De muziek wordt tot nu toe afgespeeld op gewone hifi cd spelers maar wil binnen kort zoals al eerder stond vermeld een dubbele cd speler halen namelijk de JB Systems mcd 570.

max: een echt totaal beeld heb ik nog niet heb trouwens er een foto op de site bij gezet hoe hij in een kantine van een voetbal club stond.
                Inderdaad er missen nog wat flightcases maar ben eigenlijk wat aan het verzinnen omdat het licht weleens los mee moet maar het geluid ook dus moet ik alles los in kisten doen en het kost dan nog wel het een en ander misschien tips om dit op te lossen is zelfbouw misschien iets? Snap ook niet in een goed geluidssysteem ben net begonnen en vond dat het er zelf wel goed uitzien maar ieder zn mening hierin maar wat heb jij dan zoal in gedachte?

Inderdaad met de filters zou het kunnen maar er zit genoeg ruimte tussen de lampen en filters in en nee ik heb geen glazen filters

Bart Willems
                Ik heb tot nu toe geen last van inbranden van de contacten maar heb deze lichset nog geen maand thuis.
                Martijn

Comment

• WinterS
                  • Jun 2006
                  • 102

wat kost zo een bouwlamp?? een basis par56 set kost anders niet zo heel veel...
                  alhoewel ik deze lamp wel iets vind hebben, het is eens iets anders

over flightcases: het is idd hard nodig, maar zelf he ik ze ook nog niet..
                  maar dat is iets voor deze vakantie (examens nu)

blijven sparen en blijven doorgaan !
                  "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

bouwlampen gevaarlijk?? dat slaat als een lul op een drumstel.

Bouwlampen worden in de lichttechniek als floodlight als symetrisch en
                    a-symetrisch verkocht, welliswaar in een iets aangepaste behuizing, maar het is praktisch hetzelfde..

enige nadeel is dat door de kleine afstand tussen lamp en filter deze niet zo lang meegaan.(de filters) maar ik zie verder geen probleem.
                    Last edited by moderator; 12-06-06, 17:58.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Ik vind die bouwlampen een erg slordige indruk geven. Misschien zijn ze evenduur of misschien wel duurder dan een parretje, maar ik vind ze een erg cheapy indruk geven.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• tinuhz
                        • Apr 2005
                        • 48

Als ik bekijk wat ik voor een tweedehands parrenset betaal en voor wat ik nu heb zet er toch heeeeeeeeeeel veel verschil in eigenlijk daarom heb ik hier voor gekozen in plaats van een gewone par set ik heb als ware de alleen voor de controller betaald dus reken maar ongeveer uit. Maar jullie hebben gelijk een par set staat wat netter. Maar ik heb zoeits dat ik dan het geld beter aan wat flightcases of een dubbele cd speler kan uitgeven.
                        Martijn

Comment

• Max
                          • Feb 2003
                          • 680

Originally posted by tinuhz
                          Snap ook niet in een goed geluidssysteem ben net begonnen en vond dat het er zelf wel goed uitzien maar ieder zn mening hierin maar wat heb jij dan zoal in gedachte?
                          Met goed geluidssysteem doelde ik meer op de afwerking: Alles in flightcase's. Daarna las ik echter dat je deze binnenkort wilde aanschaffen dus dat zit wel snor .

Comment

• tinuhz
                            • Apr 2005
                            • 48

Ok dan maar nu hoor ik veel mensen zeggen dat ik wat beter het geld aan wat parren kan besteden dan aan flightcases of andere spullen maar ik denk dat ik het juist beter andersom kan doen en nee ik kan het niet tegelijk doen
                            Martijn

Comment

• LarsG
                              • May 2006
                              • 33

Originally posted by tinuhz
                              Ok dan maar nu hoor ik veel mensen zeggen dat ik wat beter het geld aan wat parren kan besteden dan aan flightcases of andere spullen maar ik denk dat ik het juist beter andersom kan doen en nee ik kan het niet tegelijk doen
                              Zoals al heel vaak is gezegd, beter een eenvoudige show met goed geluid en wat simpel licht die toch mooi is afgewerkt dan een uitgebreide show die er slordig en goedkoop uitziet en helemaal niet zulk mooi geluid heeft.

Altijd logisch nadenken bij de aankopen die je doet, heb je bijvoorbeeld matig geluid ga dan niet investeren in par spots maar investeer dan liever in goed geluid Want wat is uiteindelijk belangrijker voor je publiek, dat het lekker klinkt of dat ze in een leuk lampje staan te dansen?

Het is inderdaad jammer dat je geen foto's hebt van je show in z'n totaliteit want zo is het moeilijk beoordelen, het ziet er allemaal aardig uit maar het is moeilijk om alle foto's aan elkaar te koppelen om zo een totaalbeeld te krijgen.

Mijn advies is dat je in de fase waar je nu bent beter een goede show kan huren (of onderdelen daar van) dan een halve show weg zetten

Comment

Working...