Soundwave Drive In Show (beginned)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferry
    • Mar 2005
    • 61

Ben er zelf al best lang niet meer geweest, Oisterwijk is flink in de buurt waar ik woon. Oirschot, ken je vast wel. Verder eigenlijk niets op aan te merken, leuke set, leuke appratuur. gewoon een mooie show!
    JBL Power of Sound

Comment

• Break the silence
      • Feb 2005
      • 50

PC vlak bij de boxen is sowieso geen goed idee: In boxen krijg je te maken met magnetische velden en dan wil je je pc echt niet in de buurt hebben (m.b.t. tot beschadigen van magnetische laag van de harde schijf)

Verder een mooie basisset aan geluid en verlichting, maar dezelfde commentaar over die middelste statief / truss-achtig (on)ding

Wat het meubel betreft: dit werkt toch niet zo handig lijkt me zo: bediening van cd speler en lichttafels werkt veel prettiger als het schuin staat...

Comment

• tinuhz
        • Apr 2005
        • 48

Kon je de PC niet onder je meubel kwijt? Voor de rest ziet het er goed uit voor een beginnende. De andere puntjes zijn volgens mij al genoemd
        Martijn

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Het ziet er zeker niet slecht uit voor een beginnende show,

Een truss zou zeker geen slecht idee zijn, maar neem niet eender wat, neem statieven die wel wat kunnen hebben en truss die later nog kan uitgebreid worden.
          Bv als je een ADJ truss set koopt en je wilt later er nog een aantal meter truss bij dat dat dan niet lukt aangezien bv de ADJ truss niet koppelbaar is met bv prolyte of eurotruss,..

Voor je meubel zou je bv kunnen kiezen voor iets in deze stijl: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/d...-hld7365b.html
          En dan zo er 2,3,4 van (laten)maken.
          En zo iets: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/d...-hld7373b.html
          om je versterkers (en later cross over, eq, driverracks) in te plaatsen.
          Zo kan je je afspeelset en versterkerset appart houden wat later wel eens handig zou kunnen zijn. (Als je met grotere speakers/versterkers sets zit of je hebt een PA klus waar je afspeel apperatuur niet mee moet enz)

Ik weet niet of je PC ook thuis gebuikt wordt of enkel voor je drive-inn.
          Als hij enkel voor je drive-inn gebruikt wordt dan kan je hem eventueel in je meubel inbouwen (wel rekening houden met verluchting enz.)
          Als hij ook thuis gebruikt wordt moet je een goed plaatsje uitdokteren om hem te plaatsen (bv in 1 van je meubels onderaan genoeg plaats openlaten dat je hem er gewoon kan inzetten)

Enja je kabels, gewoon als je nieuwe kabels koopt er even op letten dat je voor een donkere kleur kiest.
          Last edited by stekelvarke; 04-04-06, 11:38.
          exit night into LIGHT

Comment

• Gerrit Hurkens
            • Dec 2000
            • 252

Leuk beginners setje.

Neem alle adviezen over de truss ten harte, dan zal ik er niet meer over beginnen.

Beetje opbouwende kritiek dan:

> Koop een paar rollen zwarte gaffa. Hiermee kun je perfect kabels wegwerken of vastzetten op de grond. Brengt mij automatisch bij:
            > Werk je kabels weg. Ik weet dat de foto's van de proefopstelling zijn. Je hebt een nette set, maar nog wel redelijk was "waslijnen". Tips:
            Draai de dimmerpacks om, zodat de stekkers naar achteren wijzen. Plak de kabels aan je statief vast. Zorg dat er geen dingen boven je meubel uit steken. Werk kabelresten ook netjes weg. Zo ziet je set er veel beter en professioneler uit.
            > voor je toekomstige meubel: Zorg dat je gemini controller schuin staat, zo kun je de displays goed lezen en scheelt weer in rugklachten. Evt ook bij je lichtcontroller. Houdt 4 HE erboven over voor een switchpanel (komt er denk ik vast wel.) En een laatje voor toetsenbord en muis (niet nodig? SCHUIF!)
            > Je Jack-input panel aan de onderkant van je meubel voorkomt veel problemen met kabels die in de weg zitten voor je mengpaneel of cd controller.

>ik.....en veel mensen op dit forum....zijn toch verrast dat je veel geld hebt geinvesteerd in BPM studio en alle muziek op de harde schijf. Toch al zo'n 500 euro voor BPM alleen..............of.......... Het helpt je in ieder geval wel door je opstart fase heen.
            Een goedgevulde cd koffer geeft iets meer impact.

> Natuurlijk ook belangrijk: klanten. En daarvoor moet je toch iets doen aan je spelling, of typ je te snel?

Verder: Ik wens je veel succes met je drive-in. Creeer een leuk logo en promoot jezelf.Wees anders dan de rest, want de concurrentie is groot. Veel succes in de toekomst!!!
            \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Originally posted by john w
              Wat maakt het uit dat een kabel rood is?? Het gaat om de werking, toch?
              uiterlijk zegt jou niks?
              Waarom zware kabels?? omdat dat interesant staat?
              Omdat een kabel in ons wereldje gemiddeld niet bepaalt licht belast word? En dan wil je geen baggerzooigamma kabel..
              Waarom is er low-budget statief op de markt? (voor de beginnende drive-in misschien?)
              FOUT! Het is er nog altijd omdat mensen er geld aan verdienen en omdat er vraag naar is! Dit staat TOTAAL buiten het gegeven dat het veilig is, dat het verantwoord is enz. Als ik een faxje stuur naar zon china fabriek en ze vraagom 1000 statiefen te maken voor 5euro per stuk, krijg ik die ook voor 5 euri per stuk. Dan kun je er ook gerust van uitgaan dat het WAARDELOZE statiefen zijn!

Als je een auto koopt koop je toch ook niet het goedkoopste ( = vaak onveiligste ) autootje wat er is? Juist omdat hij zo goedkoop is..

Leuk voorbeeld was auto van paar maanden terug, zon jap, die met de anwb test zo verschrikkelijk laag ( lager dan een gemiddelde personen auto uit '78 ) scoorde dat die al total los was bij een botsing van 60kmp en de inzittenden zowat zwaargewond waren..
              Maar ach wat maakt het uit! zolang je maar een auto ( statief ) hebt die zijn werk doet! Het gegeven dat je verantwoordelijk bent voor wat jouw auto/statief doet ( dus omdenderen en paar mensjes pletten ) boeit ons toch niks?

@ OP:

Jouw speaker setje is 2e hands neem ik aan? Omdat ze al heeeeel lang uit productie zijn?
              lala..

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Originally posted by john w
                Wat maakt het uit dat een kabel rood is?? Het gaat om de werking, toch?
                Waarom zware kabels?? omdat dat interesant staat?
                Waarom is er low-budget statief op de markt? (voor de beginnende drive-in misschien?)
                Beste nieuwkomer:
                Welkom in de wondere wereld der licht en geluid techniek

@ soundwave, leuk setje om mee te beginnen. Hier kan je op gaan uitbouwen. Je moet ergens beginnen.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jaspertje
                  • Dec 2005
                  • 229

Originally posted by Soundwave
                  Ik had niks te doen dus denk zet is paar foto's van mij drive in show op dit forum zou graag reacties hebben wat jullie ervan vinden.

Oh ja let maar niet op die balk waar het licht aan hangt daar komt binnenkort een goed truss systeem voor in de plaats.

http://members.home.nl/r.spronk/page...wave_4pag.html

hallo
                  ik heb een vraagje
                  waarom de parren boven op het statief ??
                  eronder is naar mijn mening mooier

mvg jaspertje
                  sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• Soundwave
                    • Mar 2006
                    • 21

Hoi,

Ik weet eigenlijk niet waarom die erboven op zitten dat is altijd al zo geweest vind het eigenlijk geen probleem.

DJ STEVE
                    Soundwave

Comment

Working...