Soundwave Drive In Show (beginned)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soundwave
    • Mar 2006
    • 21

Soundwave Drive In Show (beginned)

Ik had niks te doen dus denk zet is paar foto's van mij drive in show op dit forum zou graag reacties hebben wat jullie ervan vinden.

Oh ja let maar niet op die balk waar het licht aan hangt daar komt binnenkort een goed truss systeem voor in de plaats.

Last edited by Soundwave; 02-04-06, 15:29.
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Laat ik eerst beginnen wat ik GOED vind aan jullie show:
    Parverlicht (2 setjes van 4 zelfs!)
    Een meubel

Maar dingen die ik niet goed vindt, die te verbeteren zijn:
    Kabels afwerken.
    Zware kabels gebruiken (en geen rode!)
    Dat ding wat achter jullie staat low-budget truss op statief ofzo? WTF ziet dat er gevaarlijk uit.
    Als je er boe tegen zegt dondert tie volgens mij om, en het staat zo scheef als 't maar kan!
    Pc gewoon op de grond zetten.

Ga zo door!

Comment

• Soundwave
      • Mar 2006
      • 21

DJ FX

Wat je over die die balk zegt waar me licht aan hangt klopt is waardeloos.

Maar wat vind je van de boxen ?

het zijn 2x DAP Bas SR-215L
      En 2x DAP top SR-12.

DJ STEVE
      Soundwave

Comment

• deloitte
        • Sep 2005
        • 135

goeiedag,

heb ook even de foto's bekeken van je drive in show, ik zou het statief met je zelfbouw truss meteen wegfl*keren en een aantal meters echte truss kopen met daarbij 2 statiefjes verder vind ik die pc niet netjes staan, was er geen plek onder je meubel inplaats van op je sub? en natuurlijk wat al gezegt wat die rode en andere kleuren kabels weg doen gewoon nette zwarte kabels aanschaffen. verder de kabels die van je statief af naar beneden komen bijv. met een tyrip of willem-jantjes aan je statief bevestigen. verder ziet het er wel oke uit voor een beginnede disco.

gr bram
        voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• Soundwave
          • Mar 2006
          • 21

Ja dat van die balk klopt dat ding gooi ik ook weg bestel binnenkort een truss systeem van American DJ.

De computer staat normaal altijd op een tafel maar zit hem eigelijk nooit op de grond vanwegen de bassen want de harde schijf kan heel slecht tegen dreunen en gaat die heel snel kapot.

Maar mijn boxen zijn van DAP.

2x DAP Bass SR-215L 800 watt per bass
          2x DAP Top SR-12 250 watt per top

en ik heb een versterker van LEM de Procon 1500.

Ik had ook een vraagje over de boxen tot hoeveel man kan ik ongeveer gaan met deze boxen ? want ik heb er best veel geld voor neergelegd en gehoord dat het een redelijke luxe serie van DAP was.

DJ STEVE
          Soundwave

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Hey,

Ziet er lang niet slecht uit voor een beginnende drive-in! Complimenten!

Als ik puntjes zou moeten verzinnen ter verbetering: ik sta achter het commentaar van die rare neptrussbalk. Zo snel mogelijk eruit gooien. Je geeft zelf aan dat jullie een set van American DJ op het oog hebben. Die is eigenlijk ook af te raden. Voor het moment zou deze wel geschikt zijn, maar je merkt al snel dat met meer lichteffecten deze brug te weinig uitkomst biedt. Kijk eens naar een paar stukken Prolyte truss en goede statieven (VMB TE-03 is een mooie instapper). Rigging kan een erg gevaarlijk onderdeel zijn. Bezuinig hier niet op en ga geen risico's nemen met low-budgetspul. Het kost een flink geldbedrag meer, maar dan heb je ook wel wat!

Over die speakerset: ziet er goed uit. De naam (DAP) die erop staat, geeft wel aan dat het geen wereldspeakers zijn, maar ik denk dat je met de specificaties die jij opgeeft al snel 200 man aankan in een niet al te grote zaal.

Met een oogje nog verder in de toekomst, gaat het meubel ernstig te klein worden. Met die lichtsturing kun je voorlopig nog wel uit de voeten, maar uiteindelijk heb je meer controllers of één grotere nodig. Houdt hier wel rekening mee.

Nog veel succes ermee!

Comment

• DJP-BIM
              • Jan 2004
              • 289

De computer staat normaal altijd op een tafel maar zit hem eigelijk nooit op de grond vanwegen de bassen want de harde schijf kan heel slecht tegen dreunen en gaat die heel snel kapot.
              dus dan zet je hem maar op je sub...

Die speakers, zijn dat zelfbouw met DAP speakers erin?

mvg
              bimshowequipment.nl

Comment

• Soundwave
                • Mar 2006
                • 21

Oke bedankt voor de ractie.

Over dat disco meubel betreft die gooi ik eruit dat is een hele groten bak op wielen en is helemaal niet praties want kan niet uit elkaar of ingeklapt worden ik ga nou binnenkort samen met een timmerman een meubel in elkaar zetten waar veel meer in kan en wat gewoon makkelijk te vervoeren is.

Voor de rest ga ik die truss vervangen dan en paar nieuwe licht effecten kopen. ik zat te denken aan 2 scans van AZTEK de DJ ROBO maar ja dat is allemaal lateren zorg.

Het belangerijkste nu is klanten krijgen.

Bezoek ook eens mijn website

DJ STEVE
                Soundwave

Comment

• Soundwave
                  • Mar 2006
                  • 21

Originally posted by DJP-BIM
                  dus dan zet je hem maar op je sub...

Die speakers, zijn dat zelfbouw met DAP speakers erin?

mvg
                  Over de computer op de bassen zetten lijkt mijn absoluut geen goed idee waarom gewoon simpel weg door de dreunen die me computer dan te verwerken krijgt.

Over die boxen het zijn geen zelfbouw boxen want heb ze gewoon bij een bedrijf gekocht.

DJ STEVE
                  Soundwave

Comment

• Ferry
                    • Mar 2005
                    • 61

Komt dat setje toevallig van, Van De Klundert in Oirsterwijk vandaan?
                    Zag namelijk een paar maandjes geleden ook z'n zelfde set staan.
                    JBL Power of Sound

Comment

• john w
                      • Jan 2006
                      • 35

Originally posted by DjFx
                      Laat ik eerst beginnen wat ik GOED vind aan jullie show:
                      Parverlicht (2 setjes van 4 zelfs!)
                      Een meubel

Maar dingen die ik niet goed vindt, die te verbeteren zijn:
                      Kabels afwerken.
                      Zware kabels gebruiken (en geen rode!)
                      Dat ding wat achter jullie staat low-budget truss op statief ofzo? WTF ziet dat er gevaarlijk uit.
                      Als je er boe tegen zegt dondert tie volgens mij om, en het staat zo scheef als 't maar kan!
                      Pc gewoon op de grond zetten.

Ga zo door!

Wat maakt het uit dat een kabel rood is?? Het gaat om de werking, toch?
                      Waarom zware kabels?? omdat dat interesant staat?
                      Waarom is er low-budget statief op de markt? (voor de beginnende drive-in misschien?)

Het ziet er gewoon leuk uit!
                      Als geld geen probleem was, had heel de installatie er waarschijnlijk wel anders uitgezien!

Comment

• timleurink
                        • Mar 2005
                        • 121

Voor een beginnende drive in show van jongens van jullie leeftijd ziet dit er prima uit.. Er zijn natuurlijk een paar simpele punten van verbetering.. Maar die zijn hierboven al beschreven door enkele collega's...

Succes verder met de drive in show..

Groeten Tim

Comment

• Soundwave
                          • Mar 2006
                          • 21

Originally posted by Ferry
                          Komt dat setje toevallig van, Van De Klundert in Oirsterwijk vandaan?
                          Zag namelijk een paar maandjes geleden ook z'n zelfde set staan.
                          Daar heb je helemaal gelijk in komt uit Oisterwijk.

DJ Steve
                          Soundwave

Comment

• john w
                            • Jan 2006
                            • 35

Originally posted by Soundwave
                            Daar heb je helemaal gelijk in komt uit Oisterwijk.

DJ Steve
                            Soundwave
                            Van de Klundert levert over het algemeen goede spullen!

Comment

• Soundwave
                              • Mar 2006
                              • 21

Even over van de klundert.

Ik heb inderdaad daar mijn setje gekocht van DAP.
                              Inderdaad van de Klundert is soms best duur maar als jij daar keer flink wat duurs koopt dat was mijn geval.

DAP Setje + versterker Procon 1500 LEM.

Dan krijg je gewoon echt een dikke klanten korting.

Ik kreeg die LEM Procon 1500 voor 550 euro terwel die eigenlijk 650 euro is.

Maar dat is niet het enige je hebt gewoon een kei goede service daar echt toppie van de klundert is echt een goed bedrijfje.

DJ STEVE
                              Soundwave

Comment

Working...