Carnaval 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluesky
    • Jul 2002
    • 102

Hallo,

Onder de optochten val het wel mee dan zetten wij de herrie een heel eind terug maar we gaan 2 avonde op een plein staan met zijn allen en dan de wagens naar elkaar toe en een feestje bouwen,

Maar ben er helemaal mee eens een paar wagen's doen het er echt om om zoveel mogenlijk kwtjes op de kar te hebben dan is dit setje nog niks bij 4 platen hout en een pallet bier,

Verder in deze regio word net carnaval gevierd tis net laatste stukje van nederland als wij de waal overgaan is het al helemaal weg.

mvg

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

ach...herrie en carnaval...grappige is dat ik als tegengas voor al mijn licht en geluid onlangs bij een harmonie ben gegaan om bas te leren spelen..

Met carnaval hebben wij ook 2 jaar meegereden onder het motto "niet goed, wel hard!" en dit jaar alleen een 2 100v hoorntjes die continu Gerard Joling met Ticket to the tropics draaiden..

Verder merk ik toch dat de echte house uit carnaval aan het verdwijnen is hoor...de enige appresski-hit die het hier in Zundert echt goed deed was Sweet caroline.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

[FONT=Times New Roman]Na dit topic met volle aandacht te hebben gelezen wil ik toch even reageren: Ik vind het erg vreemd dat iedereen negatieve commentaar heeft met het gebruik van veel geluid op carnavalswagens. Op dit forum zitten dj’s, geluidsboeren, muziekanten, hobbyisten enz. Is er dan niemand die commercieel ingesteld is en met dit soort dagen toch een aardige boterham kan verdienen?? Ik neem aan dat voor vele van ons dit als hobby of bijverdienste is, daarom begrijp ik niet dat zoveel van jullie dit afkeuren. Deze mensen die graag veel geluid op de wagen willen hebben, willen hiervoor ook best wel betalen. Uitbuiten ben ik absoluut geen voorstander van maar ivm met drukte, extra risico’s die je loopt enz enz. mag hier best een goed bedrag tegenover staan. Ik verhuur daarom dus wel aan dit soort wagens, lever netjes een geluidssetje naar wens, stel deze goed af en leg het volledige risico bij de huurders. Doordat ik zelf de processor instel geen gebruik laat maken van een mengtafel maar uitsluitend 1 afspeel apparaat heb aangesloten dek ik mij voor een groot deel in. Niemand die hiermee problemen heeft, .. en ik ook blij. Want laten we eerlijk zijn, in dit weekend kun je dus je setjes wel vaker verhuren, ben je een beetje meer druk als normaal maar heb je ook net dat beetje extra inkomen wat iedereen tegenwoordig wel kan en wil gebruiken.[/FONT]
        [FONT=Times New Roman][/FONT]
        [FONT=Times New Roman]En ja dat het vaak een teringherrie is op die wagens, sow what?? “klant is toch koning?” [/FONT]
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Ikzelf verhuur mijn set niet echt aan carnavalsverenigingen, meestal alleen in eigen bijzijn. Tenzij het om een oudere groep gaat die wél serieus met carnaval bezig zijn en toch een aardig geluidje op hun wagen willen hebben.

Dit jaar geen optochten gedaan, en ook wel blij om. Gedraaid in gemeenschapshuizen wat me prima bevallen is, wellicht volgend jaar weer. Carnavals optochten laat ik denk ik toch maar voorbij gaan.. Veelal is er ook geen geld voor een fatsoendelijke aggregraat, een persoon met wat verstand etc..
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Klant is koning.. maar een sociaal actieve gemeenschap bestaat grotendeels bij vaste waarden en tradities..in kleine dorpen is dat dus NIET de loopgroep voor je overstemmen met een of andere jump-plaat..

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Ik wordt echt een ouwe zak he ... :-)

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

Ik zit hier ook veel in kleine dorpen, onee groenlo is een stad maar zolang de optochten vereniging dit allemaal tollereert is het lijkt me goed, 100% tevreden mensen kun je toch nooit krijgen op een plek waar meer als 4 personen zijn denk ik. Hier in de omgeving zijn onze optochten met de kermis verboden omdat het in strijdt zou zijn met de milieuwetten, veiligheid enz. Het ging er dan om om een ludieke wagen te bouwen, (meer rook dan wagen), een auto met voor en achter sturing, brandweer auto's met een waterkanon, een dieplader met zwembad en glijbaan, noem maar op. Doordat er zo nu en dan wel eens met hooibalen werd geslingerd, olie bij in het spruitstuk werd gespoten, werden deze optochten verboden. Deze heetten Chaotische optochten. Kijk dit zijn dingen ja dat vind ik jammer, dat er regels horen te zijn en moeten worden nageleefd, TUURLIJK. maar het verbieden, nee. Ik weet zeker dat een dagelijkse file in de randstad meer vervuiling veroorzaakt dan deze optochten bij elkaar hier in de achterhoek.
                Maar miss dat het nu teveel off topic gaat. Echter een organisatie hoort te inventariseren en aan de hand daarvan zijn conclusies en regels trekken.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Originally posted by R. den Ridder
                  Klant is koning.. maar een sociaal actieve gemeenschap bestaat grotendeels bij vaste waarden en tradities..in kleine dorpen is dat dus NIET de loopgroep voor je overstemmen met een of andere jump-plaat..
                  Ik weet niet exact naar wie je deze opmerking gooit?
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

Ik vind en met name hier in de buurt dat dat er zeker bij hoordt, we gaan warschijnlijk volgend jaar zelf ook weer mee doen en dan gaat echt wel de hele stack er op (heb er gewoon lol in, en ja als we langs een plek komen waar standaard veel ouderen staan gaat de set zachter, een beetje aanpassen moet je soms ook wel).Ik vind dat iedereen dit voor zich zelf moet beslissen, de optocht organisatie is verantwoordelijk voor hoe hardt het gaat en hebben die geen limiet dan weet de gene dat langs de kant waarschijnlijk ook, dus voor de gene die dit niet willen zien laat die fijn thuis blijven of naar een andere optocht gaan kijken waar het wel rustig kan.groeten arjan

ps voor ieder wat wils he!!

Comment

Working...