Carnaval 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluesky
    • Jul 2002
    • 102

Carnaval 2006

Hallo,

Ik heb dit jaar bij onze wagen voor 5de keer het geluid gedaan en wou graag jullie reacties,

Alles is gehuurd bij j&h

De muziek muur geheel gehuurd bij j&h set 5400 met een datec apollo

Links boven zie je het effect van de partiot

De aggegraat voor het hele gebeuren 50 kva

Verder hing er nog een color 3000 strobo en een paar kleine effectjes, hiervan heb ik nog geen foto's maar die zal ik nog binnen krijgen

Hier het totaalbeeld van onze kar

MVG

Erwin
  • FINCH
    • Nov 2000
    • 34

Jemig! Ik verbaas mij vooral over de aggregaat. Het geheel zal aardig wat stroom trekken, maar had je zo'n enorm ding echt nodig?

Verder ziet het er netjes uit, ik kan me niet anders voorstellen dan dat het een erg gezellig gebeuren is geweest! Wat vond je zelf van het geluid?
    Groeten Wouter

Comment

• Rookie
      • Nov 2004
      • 104

plaats je alleen achteraan geluid? Want we doen het hier altijd met links en recht en dan dan wel een sub naar achter.

Grtz
      Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• bluesky
        • Jul 2002
        • 102

Hallo,

Ja de aggraat is idd een beetje aan de zwaare kant, maar dat komt om dat er in deze een rvs tank in zit. Bij de meeste is dat een ijzeren en door al het schudden en klotsen van de gasolie gaat de aanslag los zitten en verstoppen de filters. ''standaard probleem''

Verder de kwaliteit van het geluid vin ik perfect kraak zuiver drom staat alles naar 8ter want daar lopen wij,

Voorop stonden 2 jbl eon's voor een beetje geluid op de kar.

MVG

Erwin

Comment

• Companion
          • Dec 2005
          • 86

Heb ik die niet zien rijden op de Utrechtseweg in Houten (Utr) op de zaterdagavond voor de optocht... ??
          Ik reed op de A-27 en dat was een leuk gezicht op het viaduct !
          Op naar de volgende beurs....

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Originally posted by bluesky
            Hallo,

Ja de aggraat is idd een beetje aan de zwaare kant, maar dat komt om dat er in deze een rvs tank in zit. Bij de meeste is dat een ijzeren en door al het schudden en klotsen van de gasolie gaat de aanslag los zitten en verstoppen de filters. ''standaard probleem''
            Zwaar qwa vermogen
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• bluesky
              • Jul 2002
              • 102

Hallo,

Nou in allebei eigenlijk

40 kw vermogen en bijna 2 ton aan gewicht

MVG

Erwin

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

1. J&H spoort niet om zo'n set op een carnavalswagen te zetten...(sorry J&H)

2. Ik begrijp ook niet waarom er zoveel geluid op zo'n wagen moet...Ik ben voor het eerst in jaren in Oss wezen kijken naar de optocht, zat er 1 bij met ook zoveel geluid op de kar...En het klonk voor geen kwartje(of eurie, wat je wil) Ik persoonlijk vind het ook niks met carnaval te maken hebben, net zoals van die (zoals ze dat hier noemen) 'zuipkarren' die de ***ganse optocht alleen maar gabber/hardcore draaien, met een krat bier in de hand...

Waar zijn de 100V hoorns gebleven , of de kwaliteit...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

In een van de optochten alhier is een wagen die in de prijzen viel, gediskwalificeerd wegens te hard geluid!

Eindelijk gerechtigheid.
                  Ben het helemaal met Olaf eens.
                  Gaat om het Carnaval en de sfeer. En niet om de teringherrie

Ga dan naar zo'n boom-car bijeenkomst om te kijken of je ook 145 dB haalt
                  (IN de wagen dus, en er zelf wel bij blijven staan)

Kijk, een wagen met bijv. 4 stuks SX300 op de hoeken, en twee subjes in de wagen: Prima hoor. Maar 40KW???

Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

weet niet waar jullie die 40kw vandaan halen maar ik weet wel dat dit setje nooit geen 40kw is!!!!10kw komt eerst nog!!!groeten Arjan

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

denk niet aan versterkervermogen, maar aan vermogen dat aggregaat kan leveren...

en idd, set op wagen gooien is laatste wat ik zou doen na eerdere ervaringen vorig jaar... en na wat verhalen gehoord te hebben van dit jaar
                      Vitality Show

Comment

• bluesky
                        • Jul 2002
                        • 102

Hallo,

Het vermogen van de set is nog geen 10 maar we hadden het over het vermogen van de aggegraat

Had maar 3 ad 2402 versterkers erop staan

Bij ons in de regio gaat dat allemaal zo hard alleen er word gewoon normale muziek op gezet.

Verder huur ik al 5 jaar bij jenh voor cv en heb nog nooit iets naar de klote gedraaid

mvg Erwin
                        Last edited by bluesky; 08-03-06, 20:48.

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

hier in de buurt hebben we kermisoptochten...daar is het ook een sport om de grootste set te hebben......ik vind een muziekje ook wel leuk erbij maar als er op slot mensen langes de kant staan die hun oren al dicht houden dan vraag ik me af wat er zo leuk aan is.....iig ik verhuur me spullen nooit aan dit soort feesten en partijen....omdat er maar weinig mensen rondlopen die wel serieus met het geluid bezig zijn op z'n dag.....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Dit is eerder een decibel-drag die toevallig wordt gehouden in dezelfde periode als carnaval. Heeft mijns inziens niks met carnaval te maken in ieder geval (als rasechte Brabander). Waar is de tijd van het papier, de behangerslijm en verf gebleven!?

Comment

• TPL
                              • Jan 2005
                              • 63

Die is er zeker nog wel het behangplak en het papier, er worden vooral hier in Brabant in de dorpen door jongeren (leeftijden 15t/m21) wagens gebouwd waar ze in de efteling nog spreekwoordelijk jaloers op zouden zijn. Helaas is er ook een catogorie jongeren die een cv hebben waar het alleen maar gaat om de grote hoeveel heden bier die er gedronken kunnen worden en over wie er op zijn kar het meeste geluid op zijn "wagen" heeft staan. Deze wagens worden niet voor niets zuipwagens genoemt en uit de grotere optochten (zoals hier in Breda) gewoon weg niet echt toegestaan, je mag wel meedoen dat mag iedereen maar absurt geluid gaat zachter en het nuttigen van alchol is door dit soor praktijken verboden geworden in de Bredase optocht, dat is jammer voor de verenegingen die wel mooie wagens bouwen en live geluid op de wagen hebben in de vorm van de carnavals kapel/dweil orkerst.

Elk jaar worden er wel woorden aan vuil gemaakt aan de zuip karren.
                              Maar zoals jij (jasper-lichtbron) ook al aangeeft het is een soort van gedrag geworden van met carnaval gaat iedereen los dus wij ook, alleen hun gaan los op de manier die niet voor carnaval is bedoeld. Gelukkig zijn er ook nog echte bouw verenegingen.

En nog even voor de ts Leuk dat jullie wagen nog een beetje "leuk" is aangekleed en niet gewoon een paar mdf platen die geel zijn geverft met wat leuze erop. en tja dat geluid daar heb ik denk mijn mening wel over gegeven. probeer voor de lol eens voor aankomend jaar een echte carnavals wagen te bouwen heb je ongever (ligt eraan wanneer je begint) 4 tot 8 maanden bouwplezier.
                              als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

Working...