Foto’s en tekeningen van discobar en 19” rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by disckiller
    [FONT=Verdana]Maar om welke reden zullen die inslagmoeren niet houden, ik vind die inslagmoeren wel beter qua demontage snelheid mocht er een cd-speller gewisseld moeten worden.[/FONT]
    Ik zou zeggen: Draai er een boutje in, en trek daar eens aan...
    Je inslagmoer komt er dan direct uit!

Ze zijn bedoeld om IN het hout te worden getrokken vanaf de andere zijde, en niet om eruit te worden getrokken.

Als je het zo wilt doen, zijn er heel mooie koperen "pluggen" te koop.
    (Ijzerzaak, Gamma etc.)
    Deze pluggen zetten net als een keilboutje uit in het hout als je de bout erin draait. Maar niet zoveel dat het je MDF splijt.
    Werkt perfect, en kost geen drol!

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• disckiller
      • Feb 2006
      • 136

Oke ik zal er morgen eens naar kijken, bedankt.

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

[FONT=Verdana] ik dacht dat het de constructie niet echt te goeden zal komen en dat de bodemplaat door zal gaan zakken omdat er dan een stuk van de voorzijde weg was dat de bodemplaat ondersteund.[/FONT]
        Nee, dat bedoelde ik ook niet, ik zou de KLEP door laten lopen OVER/ VOORLANGS de voorkant heen, dus als je die optilt dan komt gelijk de cd speler vrij...

Zoals ik het nu zie moet je eerst weer een plaatje gaan los schroeven om te kunnen gaan draaien, schiet niet echt op he ?!
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• disckiller
          • Feb 2006
          • 136

Aja dat is wel een idee, ik denk dat ik het als volgt doe.

Ik maak denk ik onder en aan de zijkanten van de bar u-provielen waar ik een plaatje in kan zetten.
          Als ik dan het deksel dicht doe met daar aan ook een u-profiel op dan moet hij vast blijven zitten.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Ja zo kan het ook, maar een U is weer lastig vast zetten, neem dan h profiel
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

[FONT=Verdana]Maar om welke reden zullen die inslagmoeren niet houden, ik vind die inslagmoeren wel beter qua demontage snelheid mocht er een cd-speller gewisseld moeten worden.[/FONT]
              Hoe vaak "vervang" je een CD-Speler?? Als het gebeurt dan lijkt mij dat snelheid niet echt van toepassing is?
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• disckiller
                • Feb 2006
                • 136

Hopelijk pas als ik een beteren heb, ja je heb gelijk eenvoudig hoeft het verwisselen niet te gaan.

Comment

• disckiller
                  • Feb 2006
                  • 136

[FONT=Verdana]Nu ben ik aan het verven de 1e laag bestaat uit mat zwarte grondverf, de 2e uit mat zwarte spuitlak en de 3e uit metalliek schilvers die aangebracht worden als de zwarte lak nog nat is.
                  Dit is het effect wat je dan krijgt met een lamp er op.[/FONT]

[FONT=Verdana]Zo zit het er uit zonder licht, althans het licht van de flitser weerkaatst ook, ik weet niet hoe ik hem uit zet.[/FONT]

[FONT=Verdana]Wat vinden jullie van deze lak methode zullen klanten zo iets waarderen of zullen jullie liever gewoon voor zwart gaan?[/FONT]

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

ik heb ooit wel is een mdf meubel afgebouwt. maar daaromheen zat weer een flichtcase....puur omdat ie helemaal gespoten was en de lak niet moch beschadigen, was ook niet te tillen maar wel prachtig mooi

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

ziet er best netjes uit. Ik weet niet wat je allemaal voor feesten draait maar op den duur zul je je waarschijnlijk aan de lak gaan storen, voor disco prima te doen, ga je ook naar presentaties, eenvoudig setjes wegzetten enz. dan is dit niet aan te raden. Ga dan voor zwart. Dit wat je nu hebt gedaan zal waarschijnlijk snel beschadigen. Kijk eens op onderstaande link, zo doe ik het dus, een maal per jaar bijlakken en klaar, altijd netjes en overal toepasselijke rackjes.

succes
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• disckiller
                        • Feb 2006
                        • 136

[FONT=Times New Roman]Naar een presentatie zal hij niet mee gaan daar na toe wil ik eigelijk enkel die rackcase mee naar toe nemen, die is om die reden ook gestoffeerd.[/FONT]
                        [FONT=Times New Roman]Ik denk dat ik hem misschien helemaal wel metalliek spuit dan kan ik hem altijd bij werken met metalliek kleur.[/FONT]

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

ik vindt het best netjes gedaan maar waarom zoveel moeite in iets wat veel werk geeft als je problemen krijgt ?

Over de kleur moet je gewoon doen als je dat mooi vindt. De een heeft blauwe kisten de andere rode ga zo maar door ( het is voor ieder een eigen smaak en herkenning van de cases )

Maar waarom de een stoferen en de ander lakken ? Het zou mooier zijn als alles hetzelfde is.

Zwart vindt ik het mooiste en past overal bij.

Heb vaak drive ins gezien die rood of blauw waren ( en dat ziet er niet uit op een bruiloft of ander feest )

Zwart is neutraal maar dat is mijn keuze.

Verder netjes gebouwd en succes ermee.

Comment

• disckiller
                            • Feb 2006
                            • 136

[FONT=Verdana]De reden daar van is eigelijk dat ik iets aparts wil, dat men over een paar jaar kan zeggen zonder dat ze een naam zien staan van dat is de drive-in van @lekrto.
                            Zo zijn er bv grote merken als abn-amro e.d. die dat ook hebben, waar je enkel aan de kleuren van het bedrijf kan zien wie het is.
                            Neem maar even het groene etiket van heineken, als je een bruin flesje met een groen etiket zie dan zal je zonder de naam hebben gezien ook zeggen dat is heineken bier.

En dat de rackcase gestoffeerd is heb ik meer gedaan om dat deze mee zal gaan naar presentaties e.d. waar een te veel in het oog springende case niet echt gewenst is.
                            Toch is de case grijs ipv zwart wat toch wel weer wat herkenning is, en stof vind ik een wat luxueuzere uitstraling hebben dan verf.

Maar stof op de discobar vind ik eigelijk niet verantwoord ivm brandgevaar.[/FONT]

Comment

Working...