Duitse Boxen "Wersi"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive-in Show "Volume"
    • Jan 2006
    • 11

Duitse Boxen "Wersi"

Hallo

Wij als drive-in Show gebruiken als boxen van het merk Wersi. het is oorsporkelijke een orgel merk maar ze hebben een paar boxen gemaakt. Nu kennen we ze van hier en daar de kleintjes. Maar deze zijn grote jongens en zijn 3 weg. Het zijn actieve boxen. dus hebben ieders een eigen versterke. Nu hebben hebben we ze allemaal zo gemaakt dat ze met speakon stekkers. Dit werkt beter dan het vroege systeem de Hismapluggen. die teven niet meer worden gemaakt. Nu was mijn vraag of iemand wist voor een goeie vervanger. Het moet wel weer een 3 weg blijven. En ook een actieve box. Heb zelf al gekeken naar EV maar de deal zei dat het moeilijk was om er aan te komen aan zo'n model. Verder komt er super geluid uit. We hebben op een markt gestaan met 1000 man en kwamen er met mooi geluid over heen.

Met vriendelijke groeten, Stephan Knape www.driveinvolume.tk

p.s ik zou er een foto bij doen waar je kunt zien hoe groot ze zijn. Moet hier wel bij zeggen dit was nog met het oude systeem { dus met de hisma pluggen}
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

We hebben op een markt gestaan met 1000 man en kwamen er met mooi geluid over heen.
    dan moet ik de arena wel kunnen voorzien van geluid met me 4 hk topkastjes en 2 hk monitoren k denk dat ik het dan maar verkoop en de zelfde kastjes als jou maar ga proberen te kopen

maar ff on topic waarom wil je 2 3weg kastjes kopen je kan toch een active set kopen van bv 2x bass 2x top of 4x bass en 2 x top kun je ook wat grotere klussen doen.

vind het er wel leuk op een aanhangwagen een drive in maar ik zou dan het een en ander veranderen en dat zijn onder andere je meubel of een zwart kleed over de tafel (want zo'n vlag vind er niet uitzien) een aantal parren en enz.

k hoop dat je hier wat aan hebt.
    Last edited by @ndrew; 13-01-06, 20:02.
    <laat het maar draaien>

Comment

• deurklink

Originally posted by @ndrew
      dan moet ik de arena wel kunnen voorzien van geluid met me 4 hk topkastjes en 2 hk monitoren k denk dat ik het dan maar verkoop en de zelfde kastjes als jou maar ga proberen te kopen

maar ff on topic waarom wil je 2 3weg kastjes kopen je kan toch een active set kopen van bv 2x bass 2x top of 4x bass en 2 x top kun je ook wat grotere klussen doen.

vind het er wel leuk op een aanhangwagen een drive in maar ik zou dan het een en ander veranderen en dat zijn onder andere je meubel of een zwart kleed over de tafel (want zo'n vlag vind er niet uitzien) een aantal parren en enz.

k hoop dat je hier wat aan hebt.
      Naja als het koninginnendag was (wat mijn eerste idee erbij was) vind ik het best grappig! Je moet toch ergens beginnen

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Allereerst, typ wat duidelijker.
        Daarnaast, 1000 man met 2 van deze ....(kasten) lijkt mij een onmogelijke opgave.
        Wat is je budget?
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Derkie
          • Jan 2006
          • 11

Misschien is een dap soundmate setje iets voor je? Ik denk dat je met een soundmate one al meer in huis hebt dan de wersi boxen. En het uiterlijk gaat er ook aanzienlijk mee vooruit volgens mij

Derk

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Originally posted by Derkie
            Misschien is een dap soundmate setje iets voor je? Ik denk dat je met een soundmate one al meer in huis hebt dan de wersi boxen. En het uiterlijk gaat er ook aanzienlijk mee vooruit volgens mij

Derk
            Het moet ook nog klinken.
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Derkie
              • Jan 2006
              • 11

Ik denk dat de soundmate setjes een goede oplossing zijn voor iemand ,die een actief setje zoekt, met een klein budget en ik denk niet dat volume een breed budget heeft? En achja.. het oog wil ook wat ,

Het is misschien wel een idee om een grill voor je oude boxen te zetten anders trap je er zo doorheen lijkt mij

Derk

Comment

• Drive-in Show "Volume"
                • Jan 2006
                • 11

Hallo.

ik zou gelijk even reageren over die aanhanger, onze sponsor had die aan ons uit geleend en het viel te gelijk met koningendag in Delden. Dus mooie vlag er voor kon gelijk. Maar nu hebben wij er ook een ander doek er voor. En ja beetje parren en movingheads tuurlijk zijn die mooi maar voor overdag.. lijkt me niet echt nodig. Staan ze meer voor de show er bij. Toch zet ik nog even een foto van onze drive-in er bij. En daar kun je goed zien dat kleine boxen toch makkelijk zijn. Want op deze foto kun je goed zien dat we niet de trusbar de hoogte in kregen.

Verder mag ik zelf niet klagen over de boxen. Maarja topjes.. vind ik zelf wel lastig. Je blijft er mee slepen. En je moet het altijd omhoog tillen en dan krijg je soms problemen op enkele lokatie's. B.V 5 hoog maar ook op kleine lokatie waar de hoogte niet hoge is dat 2m 25. Dan kom je snel in de knoop met topjes.
                En ja huisboxen zijn het niete want ik heb nog naar andere dealer gebeld en die zegt dat ze weer goud waard zijn. Want der zijn er niet veel van gemaakt. Kwam er toe vallig nog een paar tegen op Internet. Die muziekant heb ik ook is gebeld en gevraagt wat hij er van vond. En hij zegt. het zijn geweldige dingen om te gebruiken. Komt heerlijk geluid uit. Hij had er zelf EV's laten in bouwen.
                Ja en verder ja je komt wel in de knoop als je grote feesten hebt. Dan heb je zeker moeite en daarom zoek ik eigelijk nog iets groots er bij. Grote geluids set.

Groetjes, Stephan

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Originally posted by Drive-in Show "Volume"
                  Hallo.

Staan ze meer voor de show er bij.

Maarja topjes.. vind ik zelf wel lastig. Je blijft er mee slepen. En je moet het altijd omhoog tillen en dan krijg je soms problemen op enkele lokatie's. B.V 5 hoog maar ook op kleine lokatie waar de hoogte niet hoge is dat 2m 25. Dan kom je snel in de knoop met topjes.

1. Dat is meestal zo.

2. Waarom is 5m hoog een probleem met topjes? En 2.5m?
                  Vette boksuh meneer

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Ach, de luidsprekers zijn leuk als beginner, ik moet er niet aan denken om die te gebruiken... 2 mensen voor je speakers; weg geluid.. En 1000 Man? Zelfs als achtergrond geluid nog niet Toch leuk, idee van de aanhanger ook.. Doek etc is al over gezegt.. Slepen met topjes? Als je een kilo of 15-30 al teveel vind kan je beter geen drive-in beginnen, toch?
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive-in Show "Volume"
                      • Jan 2006
                      • 11

ik moet er niet aan denken om die te gebruiken... 2 mensen voor je speakers; weg geluid.. En 1000 Man? Zelfs als achtergrond geluid nog niet Toch leuk, idee van de aanhanger ook.. Doek etc is al over gezegt.. Slepen met topjes? Als je een kilo of 15-30 al teveel vind kan je beter geen drive-in beginnen, toch?

-----------------------------------------------------------------------

Daar reageer ik even op. Deze boxen zijn er voor gemaakt. als je er voor gaat staan dat je het geluid wel hoord. Maarja oke ik vind ook niete 15-30 kilo niet zwaar. Maarja het zijn leuke dingen. Maar je hebt er wel 4 nodig om over markt te komen. Maar oke het zijn wel leuke boxen. Ik heb nog weinig klachten over gehad. Maar ben wel opzoek naar een andere systeem. Weet iemand nog leuke set? liefs wel met speacon. Werkt het mooist vind ik zelf.

Groetjes, Stephan van Drive in Volume

Comment

• Niek22
                        • Jun 2005
                        • 17

Hier kom zelf ook uit delden
                        en was ook op die 'markt' en er waren echt geen 1000 man
                        op dat kleine stukje waar jullie stonden past geen eens 1000 man.
                        misschien zijn er wel 1000 man langsheen gelopen maar hebben er niet
                        gestaan. En over die wersi boxen dat je dat lukt om over hele markt te komen lukt je niet ook niet met 4 van de wersi boxen.
                        Oke als je ervoor staat hoor je het wel maar paar meter verder op kom je er echt niet over heen.
                        Maar heb nog wel een leuke setje te koop.
                        Kijk maar eens op de site peavey setje

Groeten Niek
                        K&N drive-in Show

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by Niek22
                          Hier kom zelf ook uit delden
                          en was ook op die 'markt' en er waren echt geen 1000 man
                          op dat kleine stukje waar jullie stonden past geen eens 1000 man.
                          Wonen er wel 1000 man in delden, eigenlijk??

zonder gein, wersi was vroeger (froagah) een merk dat in twente een aantal importeurs dan wel wederverkopers had, en daarom zul je er best leuk mee kunnen werken, weinig investeren, en een leuk geluid. Maar dit is echt een starters setje, en eigenlijk geen pro-audio...

Comment

• jaspertje
                            • Dec 2005
                            • 229

Originally posted by MacGyverSounds
                            Wonen er wel 1000 man in delden, eigenlijk??

1001 :P
                            denk ik

mvg jaspertje
                            sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

[qoute]
                              Daar reageer ik even op. Deze boxen zijn er voor gemaakt. als je er voor gaat staan dat je het geluid wel hoord.

Groetjes, Stephan van Drive in Volume[/quote]

kan je dit uitleggen?

miscchien bedoel je iets anders dan dat ik denk...
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...