Schoolfeest Rooi Pannen "De Nacht 2005"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

nee op een simpele dj plaat hoor je dat niet dat ie bagger klinkt,
    als je die set met 8 stacks hoort op bijvoorbeeld de bierhal met kermis, dan lach je je kapot
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Get-Right
      • Apr 2005
      • 24

Die Ev set in de bierhal klonk inderdaad nergens naar.

Maar zo op een schoolfeest lijkt het me gewoon een fijne set om mee te werken.

Verder ziet het er netjes verzorgd uit. Weet je trouwens ook de oorzaak waarom de CP3000S uit ging?
      Moet dat écht zo?

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Even als reactie op de meningen over de RX sets.

Ik heb natuurlijk de bewuste set met 8 stacks in de bierhal niet gehoord, maar werk wel regelmatig met verschillende opstellingen van de RX. En over het algemeen klinken de sets bovengemiddeld GOED.

Het lijkt me echter niet de bedoeling om 8 stacks (8 toppen en bassen per kant?) RX te gaan neer zetten voor ‚‚n hal. Volgens mij gebruik je dan een te klein systeem en zou je beter af zijn met bijvoorbeeld X-arry van EV, of iets van een heel ander merk.

Comment

• bewap
          • Jun 2002
          • 239

citaat:jammer dat er ev staat verder wel netjes, die set klinkt zo fake
          Wie gaat er dan ook 4 (misschien wel 8) frontloaded toppen met een 75 graden spreiding naast elkaar zetten, dat is natuurlijk vragen om slecht geluid. Neem dan X array of zo iets, dat is er tenminste voor bedoelt.

Comment

• Robin.vd.Have
            • Nov 2005
            • 165

Vind deze opmerking ook een beetje vreemd.
            Wat stond er precies op deze biermarkt dan, en in welke opstelling , met welke versterkers en welke processing ? welke geluidstech had het ingeregeld?

Ik werk nu al 2 jaar met RX en een klein jaar met X array van electrovoice en nodig je eens uit om te komen luisteren naar een stack Xarray met 8 Xsub's per kant eronder. Weet zeker dat je je mening herziet.

Alleen is de manier van stapelen en de processor instelling wel van groot belang. Tevens vind ik de CP3000s wat onderdoen voor de P3000 waar wij mee werken. Ik draai een RX212 op een kantje van een P3000 en een Xsub ook op een kantje van een P3000.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

RX set is op zich niet verkeerd hoor ! Alleen wordt het vaak verkeerd gebruikt !

1 bas met 1 top per kant vindt ik TE weinig ( ik zou voor 2 Bas en 1 top per kant gaan )

ik had voor 600man mss wel 2 subs meer genomen ( 3 subs met 2 toppen per kant )

Maar dat is ieder zijn eigen smaak.

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

We hadden een set gereserverd met twee RX118 (enkel 18") subs per kant en één RX212 per kant. Echter waren de RX118 op dat moment niet beschikbaar dus kregen we de X-Sub (dubbel 18") van EV mee.

Comment

• reflection
                  • Mar 2002
                  • 413

@robin,

de bierhal is een feestlocatie die onderdeel uitmaakt van de tilburgse kermis.
                  hier werd door hgl een setje van 4 gevlogen toppen per kant en 4 subs per kant op de grond( mischien meer uit het zicht)
                  Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• reflection
                    • Mar 2002
                    • 413

@robin,

de bierhal is een feestlocatie die onderdeel uitmaakt van de tilburgse kermis.
                    hier werd door hgl een setje van 4 gevlogen toppen per kant en 4 subs per kant op de grond( mischien meer uit het zicht)maar dit klonk allerberoerd. ik heb nog nooit een hoogwaardige set wat dit zou moeten zijn zo goedkoop horen klinken. welke technicus van hun weet ik niet maar dit was te erg voor woorden en er wel een spandoek van dat bedrijf dus geen techniek door een ander bedrijf.

Comment

• Robin.vd.Have
                      • Nov 2005
                      • 165

@ mephisto ,
                      Een Xsub (van het Xline line array dus) geeft meer dan voldoende laag voor een RX 212. 2 Xsubs is wel erg over dreven. Er ligt dan 4x 18 onder een dubbel 12 frontloaded topkastje.
                      Enkel top met dubbel sub per kant durf ik (zo naar de foto's te kijken) ook wel op deze locatie neer te zetten met 600 personen.
                      Met de x sub op zijn smelle kant kan je genoeg hoogte maken en die top kan echt veel meer dan veel mensen denken. Probeer er maar een een p3000 versterker op dan gaat er een wereld voor je open als je nu een cp2200 gebruikt.

@ reflection,

Welke kasten hingen er dan , weet je zeker dat dit 212 toppen waren ?
                      dan is het inderdaad logisch dat het #$%^& klinkt. Daarom kan je een set pas beoordelen als je hem zelf GOED hebt gebruikt. Niet als je hem hebt gehoort en niet weet hoe en wat het was.

M.V.G

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

voor mij gaat er geen wereld open met EV hoor !

HEt gaat HARD ok maar erg mooi vindt ik het niet klinken !

Maar dat is mijn smaak !

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

tja, een ieder heeft altijd weer zijn eigen smaak, zowel voor geluid als voor licht.
                          max, nette show !Had je toevallig ook nog showfoto's ?
                          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Max
                            • Feb 2003
                            • 680

Bedankt voor de complimenten.

Helaas heb ik niet meer foto's van de show en apparatuur omdat mijn Sony P72 het heeft begeven. Enkel zijn er foto's gemaakt van de feestgangers door onze "promotie-girls", deze zijn dan weer terug te vinden op onze website (zie profiel).

Comment

Working...