Karnaval 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Karnaval 2005

Hier nog wat foto's van een wagen met karnaval vorig jaar...

Wat stond erop?

2x PBaudio Coaxtop 12/2" hornloaded
    4x PBaudio BR18 18" basreflex
    2x PBaudio BR218 2x18" basreflex

1x QSC MX1500a hoog
    1x QSC MX3000a mid
    2x QSC MX3000a bridge laag
    2x CROWN MA2400 bridge laag

2x LEM DX24 processing

1x Pioneer DJM500
    2x Pioneer CDJ100s

Zoals je ziet, ging het hier puur om het plezier, muziek & bier.
    Het uiterlijk van de wagen was niet zo van belang...

Heb deze set helaas weer verkocht, omdat deze niet rendabel was
    voor mij. Ik gebruikte hem te weinig...

Het leuke was, dat zo ongeveer ieder auto-alarm ging loeien als wij passeerden. De mensen die met deze wagen meeliepen waren voorzien van oordopjes!!!
    Zuid-Limburg
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Had je geen overkill aan laag?

Verder wel grappig gedaan.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

ik denk het niet omdat je buiten bent.

Buiten verlies je veel geluid dus met meer laagkasten krijg je een lekkerder geluid.

ik heb het niet gehoord natuurlijk maar het zal best wel geklapt hebben.

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

Ik had geen overkill aan bas,buiten heb je toch wel veel laagkasten nodig om lekkere druk op te bouwen.Bovendien gaan deze toppen ongehoord hard en strak, (vraag maar aan Cyberdance, hij had deze set eerst.) dus het geluid was netjes in evenwicht.
        Bovendien klonk de set sprankelend en helder, net alsof het een oversized stereotoren was. Heerlijk geluid dus.

Maar inderdaad,binnen zou je helemaal gek geworden zijn, het klapte als een gek! :P

Zuid-Limburg

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Wel vet! Gingen je amp rackjes niet rollen?
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Didier
            • Aug 2002
            • 323

De ampracks stonden op de rem, maar verschoven desondanks toch...
            Dit was de eerste optocht, de optochten erna hebben we de 3 ampracks met een spanband aan elkaar getrokken en vervolgens een paar balkjes op de grond geschroefd. Toen gingen ze geen kant meer op [8D]
            Zuid-Limburg

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

Zelf niet zo'n fan van dit soort wagens, vrachtwagen met slingers erop.. Leuke geluidsset natuurlijk, maar toch zie ik met carnaval liever dat oudhout dat zich kapot staat te werken

Dit jaar ook op de wagen, zal foto's maken weer.. Vorig jaar simpel lijstje voor op de wagen;

2 x JBL SF25's
              2 x EV W-Bin's
              1 x T-Amp TA2400
              1 x LEM DX24
              1 x Dap P1600
              2 x QX Audio (12")
              1 x Inkel MA?... versterker

Foto's;
              This website is for sale! ewgeluidsverhuur.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, ewgeluidsverhuur.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Filmpje;
              This website is for sale! ewgeluidsverhuur.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, ewgeluidsverhuur.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Komend jaar;
              2x JBL SF25's, 2 x Punisher's, 4 x dubbel 10" toppen, 2 x RCF TW101 hoorns, 2 x T-Amp TA2400, 1 x Dap P2000, 1 x Dap P1600, 1 x LEM DX24 & Behringer CX2310, Behringer Ultramizer Pro & Gemini UMX SE
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ_Marcel
                • May 2005
                • 55

Ziet er goed uit voor een carnavalswagen
                w0000t

Comment

• Nisse
                  • Jul 2005
                  • 9

Wat klinkt in open lucht het beste Omnitronic BX18H (18" horn) of Omnitronic B-2550 (2x15" bass reflex) Ik weet wel dat beide speakers niet van de hoogste kwaliteit zijn, maar het is voor op onze karnaval wagen en moet dus zo goedkoop mogelijk zijn. Wordt maar 4 maal per jaar gebruikt. De bedoeling is niet dat er veel lucht wordt verzet, maar dat de mensen aan de kant toch wel iets van bass te horen krijgen? Hebben vorige jaar actieve 12" bass kasten van JBL (300wrms) gebruikt en deze werkten perfect indoor, maar buiten hoorden we daar niets van.

Als versterking dacht ik aan een Boost PX-2400 of een Omnitronic P-2000. Welke is hiervan aan te raden? (met dan 2 kasten parallel per kanaal)

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

citaat:Geplaatst door Nisse

Wat klinkt in open lucht het beste Omnitronic BX18H (18" horn) of Omnitronic B-2550 (2x15" bass reflex) Ik weet wel dat beide speakers niet van de hoogste kwaliteit zijn, maar het is voor op onze karnaval wagen en moet dus zo goedkoop mogelijk zijn. Wordt maar 4 maal per jaar gebruikt. De bedoeling is niet dat er veel lucht wordt verzet, maar dat de mensen aan de kant toch wel iets van bass te horen krijgen? Hebben vorige jaar actieve 12" bass kasten van JBL (300wrms) gebruikt en deze werkten perfect indoor, maar buiten hoorden we daar niets van.

Als versterking dacht ik aan een Boost PX-2400 of een Omnitronic P-2000. Welke is hiervan aan te raden? (met dan 2 kasten parallel per kanaal)

Laat me je 1 ding adviseren...

Met karnaval (open lucht) is goedkoop meestal DUURkoop!~

Met een karnavalsoptocht (open lucht) is het lastig om te horen of je speakers vervormen. Zeker wanneer er andere wagens in de buurt zijn die vele malen meer decibels hebben dan je zelf hebt. Je helpt je speakers dan dus heel gemakkelijk naar het hiernamaals. (je wil niet weten hoeveel krakende speakers ik al op karren heb zien/horen staan met karnaval)

Tevens is het zo dat budget-versterkers meestal niet zo goed overweg kunnen met elektriciteit die geleverd wordt door een aggegraat.

Aangezien je de set maar 4 keer per jaar wil gebruiken, kun je beter voor die 4 keer een fatsoenlijke set huren.

Het is maar een advies hé
                    Zuid-Limburg

Comment

Working...