Amprack ge-upgrade

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Amprack ge-upgrade

Zo de versterkers eindelijk uit de SKB kist weten te verlossen.

Van boven naar onder;

DDA DD500 crossover
    Kustom X-SPA
    Yamaha P2200

De kustom wordt eigenlijk alleen nog gebruikt bij de <25/30 man feestjes. En anders voor bijvoorbeeld de monitoren bij bandjes.
    (Maar werkt nog goed hoor Leen )

Yamaha bij de kleine feestjes op de subs en bij de grotere klussen op het hoog.

Waarom in hemelsnaam 16 aansluitingen? Nou ja, het doel staat hierboven, soms zit het achter de crossover en anders full range...

Voorkant... En ja de wielplaat was al te kort...

Achterkant... Er komt nog een stuk gaas achterop, dat moet voorkomen dat al de draden naar buiten pleuren, terwijl de versterkers dan ook koele lucht hebben...

Nog punten ter verbetering?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • Vervallen

wat zal ik zeggen. Ziet er leuk uit. Maar wat wil je horen. Er zijn wel een hoop punten ter verbetering.

Bijvoorbeeld als je er een rooster in maakt, dan zien een hoop mensen de manier waarop je het gemaakt heb. En om je eerlijk de waarheid te zeggen. Het is niet echt mooi. Te lange snoeren, ongelakt hout, snoeren onder spanning. Beetje te kleurrijk.

dus ja er zijn wel wat punten qua verbetering.

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Ik weet niet wat jij door van die kleine gaatjes in een donker rack ziet? (Denk aan geperforeerde ventilatiepanelen)

Het aansluitingen panneel wordt nog teruggebracht naar 1 van 16 stuks.
      En ja de rechterspeakerkabel is iets te kort, waarom? De versterker is 1 HE omhoog gegaan en daarom, hoe dan ook, deze zal ik verlengen.

Groeten Hugo

Comment

• Vervallen

ok. Ik had inderdaad wat grotere gaten in gedachten. Laat je het witte stekkerblok er wel in zitten? Of verf je die.

Ik zou als je dan toch bezig bent ook meteen die opgerolde kabel inkorten of vervangen. Of gebruik je hem ook wel afgerold? Dan zou ik hem inkorten en een verlengkabel maken. Heb je minder verlies en dus minder kans op ruis of storing.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

Ik zou als je dan toch bezig bent ook meteen die opgerolde kabel inkorten of vervangen. Of gebruik je hem ook wel afgerold? Dan zou ik hem inkorten en een verlengkabel maken. Heb je minder verlies en dus minder kans op ruis of storing.
          Witte stekkerblok laat ik mooi zo. Zoals ik al zei, In het donker zie je al weinig daarachter, dan komt er nog een rooster voor én als klap op de vuurpijl, staat deze hoogst waarschijnlijk al achter 'iets'. En dan komt er nog bij dat ik nog nooit iemand heb horen zeggen van: "Je hebt mooie lampies, maar dáár ligt een witte kabel, dus ik ga naar huis."

*Zoekt naar opgerolde kabel*... Ik zie niets. Jij?

Groeten Hugo

Comment

• Vervallen

sorry ik heb inderdaad verkeerd gekeken. Het zijn samen gebonden kabels. Mijn fout.

Ik wil ook niet zeggen dat het niet goed is. Je vroeg alleen of er nog punten van verbetering waren. Dus heb ik gezegd, wat ik zag en eventueel (ook niet altijd) anders zou doen.

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Zeg Hugo,

Heb jij die P2200 soms bij Jannes weg?
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Nee, de P2200 nou net niet.
                De DDA crossover, en nog een groot aantal andere dingen wel.

Ken je Jannes?

@J.S. Coolen
                Ik ben heel blij met je punten, maar ik vertel even waarom het zo gedaan is.

Groeten Hugo

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Als je toch je aansluitpaneeltje gaat veranderen, zet er dan Neutrik xlr'en in!

Deze goedkope versie past niet echt lekker in de huidige panels. (De fe-males staan ook een beetje scheef zoals je kunt zien...

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Er zit ook niets anders dan Neutrik in.

Het zijn geen goedkope kopieen maar gewoon de oude Neutrik XLR'ren...

Groeten Hugo

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

de kustom [8D] blijft een taaie rakker
                      wit stekkerbakje zou ik gewoon laten zitten,is alleen maar handig als je in het donker wat moet omsteken.
                      als je een gaasrooster zet dan zo monteren dat je 'm snel kan losmaken, je zou er midden in een show eens bij moeten
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• djfrenko
                        • Oct 2003
                        • 61

FF een tip voor het rooster achter. Wat wij bij elk ventilatie paneel doen is er luidspreker schuim achter plakken is luchtdoorlatend maar niet stofdoorlatend en ziet er strak uit je ziet niets van de binnenkant. Kijk maar wat je er mee doet.

groeten Frank
                        Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

citaat:Geplaatst door djfrenko

FF een tip voor het rooster achter. Wat wij bij elk ventilatie paneel doen is er luidspreker schuim achter plakken is luchtdoorlatend maar niet stofdoorlatend en ziet er strak uit je ziet niets van de binnenkant. Kijk maar wat je er mee doet.

groeten Frank
                          Hé, dat is inderdaad zo gek nog niet. Zal daar zeker even naar kijken!

Groeten Hugo

Comment

Working...