Behringer-rackje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Ik heb een 3-weg systeem, dus sub/mid/high alledrie appart. 2 ep1500's op de toppen (2 toppen (B1520)), 1 2500 op de subs (4 subs (B1800X)) en daar zit een DEQ2496 voor, toppen moet je inderdaad niet teveel van vragen maar met een goed gehoor kom je een heel eind en blaas je niks op. Ideale setting? Is er niet, elke zaal is weer apart en vraagt meer of minder tonen, dus luister goed en je komt een heel eind.

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Natuurlijk is er geen ideale setting (duh)
      Ik denk alleen dat het geen zin heeft om 2 1500's te pakken omdat 1 1500 al meer dan genoeg is.
      Maar als het verder goed werkt ben ik natuurlijk de laatste die je tegen houdt.
      We're ready to party, are you?

Comment

• discomidway
        • May 2005
        • 140

nou ik weet nie waar jullie last van hebben maar ik blaas nix op hoor :S denk toch echt da jullie iets grandioos verkeerd doen :S

Comment

• DBAirwave
          • Apr 2003
          • 70

Een EP 1500 voor de tweeter, dat vind ik toch ook wel wat veel hoor. Ook nog zonde van het geld voor die versterker. Als je weet dat de tweeter maar 50 watt aankan, moet je dat dan ook niet gaan forceren. Zal trouwens ook niet zo'n hemelsbreed verschil uitmaken geloof ik.

Voor we dit rack hadden lieten we de set gewoon passief aansturen, met 1 ep 2500 en met resultaat dat de versterker altijd aan zijn limiet zat en de set echt niet klonk zoals het moest. Eenmaal een crossover ertussen klonk het verbazingwekkend beter en kwamen de subjes eindelijk vol tot hun recht. En als we hogere tonen willen....dan regelen we dat wel bij met onze high-knop van het mengpaneel.

Greetzz

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

vind een ep 1500 niet echt bijzonder veel op het hoog.Jullie wel dan?Meestal kun je een hoogdriver beter te veel op zetten dan te weinig, terug draaien op je proccessor kun je altijd.Draai zelf met een labgruppen fp3400 op het hoog dat is 1400wat per kant op twee drivers van 250watt rms per stuk, dit gaat gewoon goed, als je het te hardt zet slaat de driver gewoon dicht en wordt het geluid doffer dan weet je dat je zachter moet, doe je dat niet weet je ook wat er gebeurd!je moet eingelijk gewoon donders goed naar je gehoor luisteren dit kan zowel bij grote als bij kleinere systemen, als je maar goed luisterd wanneer iets over de zeik gaat en je zorcht er voor dat je er onder blijfd dan is er niks aan de hand.Groeten arjan

ps ik en zelfs een bedrijf hier uit de beurt ie met een labgruppen fp 6400 op twee drivers draaid, ding leverd dan 2300watt en dat gaat ook goed, onthoud 1 ding beter te veel op een hoog driver dan te weinig want van een clippende eindtrap zijn al veel hoogdrivers aan gort gegaan

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

citaat:Geplaatst door arie

vind een ep 1500 niet echt bijzonder veel op het hoog.Jullie wel dan?Meestal kun je een hoogdriver beter te veel op zetten dan te weinig, terug draaien op je proccessor kun je altijd.Draai zelf met een labgruppen fp3400 op het hoog dat is 1400wat per kant op twee drivers van 250watt rms per stuk, dit gaat gewoon goed, als je het te hardt zet slaat de driver gewoon dicht en wordt het geluid doffer dan weet je dat je zachter moet, doe je dat niet weet je ook wat er gebeurd!je moet eingelijk gewoon donders goed naar je gehoor luisteren dit kan zowel bij grote als bij kleinere systemen, als je maar goed luisterd wanneer iets over de zeik gaat en je zorcht er voor dat je er onder blijfd dan is er niks aan de hand.Groeten arjan

ps ik en zelfs een bedrijf hier uit de beurt ie met een labgruppen fp 6400 op twee drivers draaid, ding leverd dan 2300watt en dat gaat ook goed, onthoud 1 ding beter te veel op een hoog driver dan te weinig want van een clippende eindtrap zijn al veel hoogdrivers aan gort gegaan
              ?? Daar wil ik wel graag een paar dingen over weten
              Wat voor drivers zijn dat van 250 Watt RMS??
              Zelfs de zwaarste 2 inch drivers ken ik niet zwaarder dan ca. 100-120 watt RMS.
              Je bedoelt waarschijnlijk dat ze boven een bepaalde frequentie tot 250 watt belastbaar zijn... uitgaande van een normale vermogensverdeling van het geluidsspectrum??
              Dat betekent dan ook gelijk, dat de versterker normaal gesproken niet meer dan ca. 50 watt hoeft te leveren boven 2 khz. bij een voluit gaande set met bijv. 1000 watt aan sub en 500 watt aan mid-laag en mid....
              Dus, je kunt er wel een 10 KW versterker aan hangen, maar dat verandert niets aan de vermogensafgifte binnen de frequentie-band.
              Tenzij je lekker laat rondzingen natuurlijk. Maar ik vrees dat die drivers dan ook bij gebruik van een 300 Watt versterker terziele kunnen gaan.

Of heb ik het mis?[8D]

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Bastisito
                • Sep 2004
                • 185

Kan me niet voorstellen dat je 250 watt hoogdrivers bezit. Zo ja, dan zul je wel van de pot gerukt zijn om ze 250 watjes te voeren. Je hele zaal is in één klap stokdoof.

Maargoed, zeker op het hoog is headroom erg belangrijk. Je kunt beter eventjes teveel watjes voeren dat een clippende versterker op je hoogdriver hebben. Dit laatste is meestal gelijk funest voor je driver.

Ook zou ik je drivers niet een fullrange signaal geven, dit vinden ze meestal niet zo leuk (lees: ze zullen spontaan in staking gaan).
                Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

Hoi ik draai zelf met een Das audio systeem st215 in het mid/hoog.Had er eerste een crest audio ca 12 op liggen (op het hoog) deze konden we volledig de peak in krijgen zonder dat de hoogdrivers minder ging klinken.Ken een collega hier uit de buurt die met eaw kf 750 werkt en die hebben er labgruppen fp6400op liggen (deze gaat natuurlijk niet volledig los maar slaat toch nog redelijk uit).heb zelf nu een labgruppen fp 3400 op het hoog liggen en deze krijg ik toch zeker ook een mooi eind in de goede richting.Maargoed het voorbeeld dat je geeft, is denk ik niet echt in verhouding met het systeem wat ik bedoel, je geeft aan 1000watt laag en 500watt midlaag, dit is natuurlijk eingelijk niet echt veel als je bedenkt dat bij ons alleen op het mid al een fp6400 aan 2ohm volledig los gaat (is twee maal 3200watt).Aan laag liggen er dan minimaal 3 hoorngeladen dubbele 18" onder (liefst 4 maar die kan ik nog nergens vinden dus als iemand nog twee st218 te koop weet?).denk dat we over twee verschillenede dingen praten ik heb het over een set van tussen de 15 en 25 kw en jij praat over een set van 3 kw.Maar neem maar van mij aan dat op de groter systemen best wel wat prik mag (ook op de Hoogdriver).Groeten Arjan

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

hangt er natuurlijk ook vanaf welke impedantie je hoogdrivers hebben. In sommige systemen is die bewust 16 ohm gekozen omwille van doorlusmogelijkheden bij grotere sets. Heb je dan een versterker die 2 keer 1000watt bij 4 ohm geeft, dan zal die bij 16 ohm al een pak minder vermogen geven aan die hoogdriver....

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

klopt maar kijk maar op www.dasaudio.com nd 8 is toch echt 250watt.groeten Arjan

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Jaha. Natuurlijk zullen de vermogens in een 30 KW set aanmerkelijk hoger liggen. Maar daar ging dit topic volgens mij niet over. Toch?
                        We praten over B1520-ers van Behringer. Dat zijn 300 Watt boxen, waar dus een max. 35-50 watt drivertje in ligt.
                        Om dus voorbeelden van 30KW sets te gebruiken om aan te tonen dat je op zo'n boxje met een EP1500 op het hoog te kort komt is een beetje out of scope zou ik zeggen.

Daarnaast klopt je verhaal dus niet he van de ND-8.
                        Even een kopietje van de DAS site gemaakt:

-----------------------------------------------------
                        Drivers / nd-8 [Speakers]

250 W program HF compression driver
                        4” pure titanium diaphragm
                        2" exit
                        Neodymium magnetic structure
                        Self-centering precision diaphragm assembly

2 Drivers/nd-8 [Architectural Specs.]

The high frequency compression driver shall consist of a Neodymium magnet structure. The voice coil shall be 4 inches in diameter and manufactured of flat aluminium wire, and bonded to a Kapton former. The throat shall be 2 inches in diameter.

The specifications of a typical production unit shall be as follows: Average (RMS) Power Handling (1kHz - 20 kHz) shall be 125W. On-axis sensitivity (4 V / 1m) shall be 111 dB SPL with a horn of Q=15. Nominal impedance shall be 16 ohms. DC resistance shall be 8 ohms.
                        ---------------------------------------------------------

En wat zien we????????
                        125 Watt average power!!!!(RMS). De genoemde 250 watt is Program dus

Mijn statement staat dus nog steeds als een huis
                        Ennuh, 16 ohm dus die ND-8
                        Betekent voor een amp van 1200 watt bij 4ohm belasting nog 'maar' 300 wattjes. Dus uitsturen QUA VERMOGEN doe je die labgruppen dus echt niet.

Nu jij weer..

Paul
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

Ik spreek uit ervaring...die ND-8 zijn echt beesten=, heb er hier 1 liggen
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

maargoed het verhaal van die nd 8 kan inderdaad kloppenmaar er gaat toch echt een ca 12 en lab 3400 op los komt nog neer op een slordige 700watt rms is dus 350watt per driver en is dit veel meer dan die 125 watt.wil hier maar mee zeggen dat je op een hoogdriver niet te zuinig moet zijn met je vermogen, liever te veel er op dan te weinig.Groeten arjan

Comment

• Mifex
                              • Jun 2005
                              • 83

citaat:Geplaatst door DBAirwave

@ Mephisto: De reden waarom de powercon vooraan zit is heel simpel: eenmaal we de popnagels hadden wilden we zo snel mogelijk aan de slag met als resultaat dat de powercon er bovenop gemonteerd werd. Foutje! Zo zie je maar: "haast en spoed is zelden goed". Gelukkig de fout direct ingezien, daarmee dat de rest juist staat...

@ Timothy: Onze ervaringen met de Eurolive boxen zijn tot nu toe vrij goed. Buiten een kapotgespeelde tweeter (door wat geknoei met de cross[:I]) leveren ze echt wat ze waard zijn. Voordien hadden we een HQ-power set van Velleman, maar vergeleken hiermee klinken de HQ's k*t. We gebruiken de Behr. set wel tot max. 80 man. Meer moet je er dan ook niet meer van verwachten, tenzij je nog wat bass en top toevoegt (zie mijn eerste tekst bovenaan dit topic). Voor de grote fuiven huren we zelf aparte sets (Mach, Beyma,...hoe harder hoe liever []). Het voordeel van zo'n volledige Behringer set is dat alles mooi op elkaar afgestemd staat, en je zeker weet dat je er het maximale rendement kan uithalen. Voor die prijs natuurlijk. Volgens mij (maar zo'n kenner ben ik nu ook weer niet) zal je wel goed zitten met de pro's, want ze leveren nog meer dan de gewone.

@ Upgrading Your System: Uiteraard vierpolig, wat een gemak!!

@ Bartje: kist kan niet open achteraan maar deze amps koelen langsvoor , en we gaan er nog een ventilatieplaatje bovenzetten.

Greetz
                              Ik haal er MAX 200 man mee (op niet beuk volume) en 150 op beuk volume. Ik Hang een ep 2500 aan de subs en dat is dus echt te weinig. Een v4000 of v5000 (laaste een beetje overkilll) zijn perfect, zo haal je het uitsterste uit je speakers want deze kunnen echt veel meer aan PAS WEL OP DAT HET NIET VERVORMT!! Dus goeie oren hebben en sterker versterkers haal je de 150 man wel.
                              The winner is the winner

Comment

• dj franko
                                • May 2005
                                • 116

Mooi man, wil je foto's posten als je hem klaar hebt?

groetjes
                                Franko
                                Hoi!

Comment

Working...