Behringer-rackje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DBAirwave
    • Apr 2003
    • 70

Behringer-rackje

Ons kistje dan maar, steekt net in elkaar:

Wat er in steekt:
    2x EP 2500 Behringer --> 2x 450w RMS bij 8 ohm
    1x CX2310 cross Behringer

Flight handgemaakt bij onze leverancier, en die doet dat zéér goed.
    We sturen erde volgende set mee aan:
    2x B1520 topkasten van Behringer
    2x B1800X subkasten van Behringer

Dit rackje is mss wel wat te sterk voor deze set, maar als we wat in de toekomst kijken kunnen we er zeker nog het dubbele (dus totaal van 2 topjes, 2 subjes per kant) op aansluiten, en dan gaat deze set uiteraard mooi klinken! Toch voor z'n prijs . Over enkele weken komt er bovenaan nog een ventilatieplaatje, dan kan alles optimaal verluchten.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Ziet er netjes uit, 4 polige speakerkabels neem ik aan?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

waarom heb je de powercon boven op het paneel gedaan terwijl de andere netjes erachter zitten.

Verder een leuk rack, nu nog een blindplate boven aan !

Comment

• Bartje
        • Jun 2005
        • 95

is de achterkant van je case wel open te maken?? zo niet probeer er een ventilatieplaat in te maken hoe meer koeling hoe beter! vooral omdat er nogal veel kabels achter hangen ben ik bang dat je weinig air-flow hebt.

ziet er prima uit verder!
        Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Zijn jullie tevreden over dat Behringer-setje. Ik ben namelijk aant overwegen om ook zo'n setje aan te schaffen (maar dan de nieuwe reeks die gaat uitkomen: te beginnen met 2 X Eurolive B1800X Pro) topkasten heb ik al. Indien die goed klinken zou ik er nog eens twee extra willen aanschaffen.

Link voor de boxen: http://www.behringer.com/B1800X-PRO/index.cfm?lang=ENG
          Vermits deze boxen de opvolgers zijn van jullie kasten, wou ik graag wat gebruikerservaring weten...

BTW: erg mooi rack! (misschien inderdaad boven de crossover een ventilatiepaneeltje plaatsen voor de koeling...)

Comment

• DJP-BIM
            • Jan 2004
            • 289

citaat:Geplaatst door mephisto

waarom heb je de powercon boven op het paneel gedaan terwijl de andere netjes erachter zitten.

Verder een leuk rack, nu nog een blindplate boven aan !
            wss door de toegepaste schroeven kan de powercon de draai niet maken.
            heb ik ook gehad,

verder mooi kistje blind plaat erop en tis helemaal af
            bimshowequipment.nl

Comment

• DBAirwave
              • Apr 2003
              • 70

@ Mephisto: De reden waarom de powercon vooraan zit is heel simpel: eenmaal we de popnagels hadden wilden we zo snel mogelijk aan de slag met als resultaat dat de powercon er bovenop gemonteerd werd. Foutje! Zo zie je maar: "haast en spoed is zelden goed". Gelukkig de fout direct ingezien, daarmee dat de rest juist staat...

@ Timothy: Onze ervaringen met de Eurolive boxen zijn tot nu toe vrij goed. Buiten een kapotgespeelde tweeter (door wat geknoei met de cross[:I]) leveren ze echt wat ze waard zijn. Voordien hadden we een HQ-power set van Velleman, maar vergeleken hiermee klinken de HQ's k*t. We gebruiken de Behr. set wel tot max. 80 man. Meer moet je er dan ook niet meer van verwachten, tenzij je nog wat bass en top toevoegt (zie mijn eerste tekst bovenaan dit topic). Voor de grote fuiven huren we zelf aparte sets (Mach, Beyma,...hoe harder hoe liever []). Het voordeel van zo'n volledige Behringer set is dat alles mooi op elkaar afgestemd staat, en je zeker weet dat je er het maximale rendement kan uithalen. Voor die prijs natuurlijk. Volgens mij (maar zo'n kenner ben ik nu ook weer niet) zal je wel goed zitten met de pro's, want ze leveren nog meer dan de gewone.

@ Upgrading Your System: Uiteraard vierpolig, wat een gemak!!

@ Bartje: kist kan niet open achteraan maar deze amps koelen langsvoor , en we gaan er nog een ventilatieplaatje bovenzetten.

Greetz

Comment

• Q-lighting
                • Dec 2004
                • 68

hebben ze geen systeemn dat hij van voor lucht aanzuigt en achter er uitblaast?
                i do it my way:p

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

citaat:Geplaatst door Q-lighting

hebben ze geen systeem dat hij van voor lucht aanzuigt en achter er uitblaast?
                  Nee, back to front koeling.

Nadeel van een ventilatie-plaat boven je versterkers, is dat hij lucht kan gaan circuleren. Vooral met 2 versterkers boven elkaar en een 2he ventilatie-plaat vrees ik dat ie z'n eigen lucht weer door de versterker jaagt. Ik heb ongeveer hetzelfde idee, maar mijn ventilatieplaat is 1he per case (elke versterker z'n eigen case) en deze zuigt z'n eigen lucht bijna niet op.

Comment

• Tristan
                    • Oct 2004
                    • 121

Waarom geen 1X2500 en 2x1500? kun jij je mid en hoog ook appart aan sturen. Kun je toch net weer meer uit je set halen, lijkt me.
                    verder ziet het er top uit!
                    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• discomidway
                      • May 2005
                      • 140

die speakers van behringer kunne veel meer hebben ik heb nou op het sub een yamha p7000 bridge op 4 ohm dat betekent 1100 watt en da gaat nog steeds goed en dan blaast het ook gruwlijk. jou oplossing is miss wat goedkoper maar zeker niet dat je alles er uit haalt

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Ik heb ongeveer hetzelfde setje.
                        Ik weet niet welke combinatie je dan wilde gaan draaien, maar 1 EP-1500 voor 2 B1520's is meer dan genoeg, misschien kun je dat even uitleggen Tristan?
                        Als je meer vermogen op de toppen zet gaat het redelijk snel verkeerd.
                        De subs kunnen inderdaad een hele bak vermogen hebben, maar je zit ook nog vast aan je toppen hea.
                        De verhouding moet wel kloppen.
                        We're ready to party, are you?

Comment

• SP-Audio
                          • Sep 2003
                          • 35

Tristan bedoeld dat je de set dan 3weg kan aansturen sub/mid/hoog dus. maar een 1500 op de hoorn lijkt me erg veel. Zowiso heeft DBAirwave maar een 2weg crossover.
                          Tha Man Of Tha Playground

Comment

• Tristan
                            • Oct 2004
                            • 121

Maar een behringer processortje is dan een kleine investering. En een goede setup maken in de proc. en je heb echt alles uit je setje gehaald.
                            tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

2 1500's op 2 toppen is gewoon te veel van het goede.
                              Als je 1 1500 per 2 toppen doet hoor je al snel dat je toppen echt op de grens komen.
                              Dit is wat ik er tenminste van heb ondervonden, maar misschien heb jij nog een geniale setting voor me? Dan hoor ik het graag natuurlijk
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...