Mega Disco Afgelopen Weekend

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

Mega Disco Afgelopen Weekend

Afgelopen weekend een mega disco gehad voor de jeugd, was jammer genoeg niet zo druk maarja. Hier een app lijstje en enkele foto´s [8D]:

Licht:

8x Par 64 Spots (dmx)
    8x Multi Parren (dmx)
    2x Strobo
    4x JB Winner Scan 2
    2x Futurelight DJ Scan 250
    1x Antari Rookmachine
    12 Meter Truss
    2 Windups voor de truss

Geluid:

4x 18" Bas uit Cobra Serie van Dynacord
    2x 12" Dynacord Topjes
    2x Dynacord XA2600 versterker
    1x Behringer DX1000 Mengpaneel
    2x CD Speler
    1x Sennheiser Microfoon
    1x Laptop

Beeld:
    1x JVC Camera
    1x Sharp Beamer
    1x Scherm 5x5 meter

Iemand tips, opmerkingen, aanmerkingen ?? []
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

haha er staan meer dames op de foto's dan actie fotoo's

zijn die er ook?? actiefoto's
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• DjFlo
      • Jun 2003
      • 332

Beetje donker op alle foto's

heb je er nog meer?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Netjes!

Wat heb je zoal met de beamer gedaan? Alleen de cam doorgelinkt, of ook VJ-installatie erbij? Actiefoto's ook hiervan?

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Mooi man! Mooie set. Alleen die statiefjes zijn volgens mij een beetje aan de lichte kant.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Vindt het toch wel jammer, dat met zoon grote truss het nog opgesteld wordt als een drive-inn dixo. Leuker is om de hele truss midden in de zaal te zetten, lampies alle kanten op en je scans horizontaal te hangen, dan kun je alles aan.
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• ricardoke
              • Oct 2004
              • 136

Met de beamer hebben we gewoon de beelden laten zien die we opdat moment filmde en daarna nog een keertje afgedraaid, dus geen vj installatie erbij, helaas geen fotos hier van, wel een foto van de camera.

Statiefjes konden 60 kg aan, dus 120 kg totaal, dus ging wel goed [8D]

Comment

• niesten
                • Aug 2004
                • 115

[code]Statiefjes konden 60 kg aan, dus 120 kg totaal, dus ging wel goed [/code]

Deze berekening klopt dus niet!
                Wanneer 2 statieven gebruikt worden mag je maar 1.5 keer het max. toelaatbare gewicht van het zwakste statief dragen. In jou geval dus 90kg. (75% regel). Daarnaast lijkt het erop dat de truss niet met 'normale' truss-adapter is bevestigd, maar met klem aan 1 buis van de truss. Hierdoor hangt het gewicht allemaal aan de voorkant en worden de statieven niet precies vertikaal belast. Hierdoor zou je nog een extra veiligheidsmarge in acht moeten nemen.

Als ik dan 14 kg reken voor een T4 met 4xPAR64 (raylight, persglas is zwaarder). Ik weet niet wat multipars wegen, maar die zijn iig zwaarder (voor het gemakt reken ik hetzelfde).
                Dan komen we op een gewicht van:
                4 x T4 a 12kg = 48 kg
                4 x Winner a 11.5kg = 46 kg
                2 x DJ scan a 15kg = 30 kg
                12 m truss (geschat) = 40 kg
                haken, bekabeling ed = ?? kg
                totaal: 164 kg !!
                Ik heb alles aan de lage kant geschat of de opgegeven gewichten gebruikt, maar kom dus al op 164 kg. Dit is ruim boven het gewicht dat je zelf opgaf als max gewicht en al helemaal boven het max toelaatbare gewicht.

De volgende keer dus toch maar zwaardere statieven of een paar extra statieven meenemen. (Of minder ophangen natuurlijk [xx(])

Kijk maar eens op het rigging form, daar hierover nog het eea verteld.

Groeten,
                Roger
                Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• stefan90kauw
                  • Jun 2005
                  • 189

De dames zijn best interresant.. aardig mijn leeftijd denk ik zo

alleen had je deze weg mogen laten:

[:P]

Verder kanm ik niej oordelen [:P]

Comment

Working...