amp rekje eindelijk klaar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

citaat:Geplaatst door vegapower

als je een collega by hebt of iemand is kun je vragen... sta je daar aleen moet je het zo wel doen he.... daar is niets stoer aan...
    Dan huur je even bij Boels een kleine heftruck
    ... en dan een trapje op-of-af.... dat wordt moeilijk, dan moet je even een gat in het dak maken en een hijskraan huren, dat kost wel wat, maar je spaart wel je rug

even zonder gekheid, ik heb 1x met z'n 2en een crown amprack (2 MA3600vz+1xMA1202, +- 120 kilo ) een brandtrap van metertje of 8 opgetild...dat is eens maar NOOIT meer...
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

als het mij te zwaar wordt en niet verantwoord, want ik heb ook amp rackje van ongeveer 75 kg. dan doe ik het niet, in mijn overeenkomsten staan duidelijk waar de locatie aan moet voldoen en daar hoort ook een goede bereikbaarheid voor bus, personeel en apparatuur. En ja dan kan het voorkomen dat de organisatie zelf moet gaan tillen, want een brandtrap af met een kist van 50kg of meer doe ik niet!
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• vegapower
        • Nov 2004
        • 355

ge moogt beetje moeite doen... kheb ooit en vierkant trus 3 * 6 m met de hand omhoog geduwd en dan nen andere de truspoten 3 m eronder zette... stond wel 2 tafels hoog...da waren zotte tyden.. als het zwaar word..zorg ik ervoor dat er iemand is... het zot gaat eraf..als je rug stuk is [] kspreek uit ervaring... mo ff trug komen... het rackje met 2 man heffen elk is geen probleem... zover als je maar wenst de handvaten zitten in het midden dus is het vry goed in balans....

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

ik doe het dan toch liever zo:
          geen idee waarom ik ze niet rechtstreeks kan linken!!
          Last edited by Watt Xtra; 18-01-06, 23:26.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Jan-Peter
            • Jan 2001
            • 311

Tip om je wielen handiger te monteren...

Monteer in de onderzijde van je flightcase per wiel 4 inslagmoeren M8.
            De montageplaat krijgt een kleine uitsparing voor het hoekprofiel en vanaf de wielplaat gaat er dan een M8 bout door heen voorzien van een spring/borgveer.

Voordeel is dat als je een keer een wiel moet vervangen dat je niet je hele flightcase leeg moet maken omdat je anders niet bij de boutjes kan...

16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

euhm gaat met slotbouten vanaf binnenkant en ik heb nog nooit een wiel hoeven te vervangen, gebruik altijd guitel, en dat al meer als 7 jaar

Comment

• Jan-Peter
                • Jan 2001
                • 311

Natuurlijk kan je de wielen ook met een slotbout vastzetten. Maar de grip die het vierkantje van deze bout heeft t.o.v. een borgmoer lijkt mij toch minder. Daarnaast kan de slotbout op een gegeven moment wel gaan "slippen" en hoe hou je dan de bout tegen ? Met een ronde ringsleutel !!!

Een ook een Guitel (of een Tente of Blickle) wiel wil wel eens sneuvelen. ik heb het in de afgelopen jaren ook niet veel moeten doen, maar van een occasion kist die bij een groot verhuurbedrijf weg kwam, waren de wielen zo slecht dat het rijden meer op de beweging van een boemeltrein op een houten spoorbaan in de bergen leek. Het vervangen gaat dan wel heel simpel. Voor de kosten maakt het weinig uit denk ik zo.
                Veel professionele flightcasebouwers en luidsprekerconstructeurs doen het evenzo.

@ Vegapower... Ik zie net pas goed je foto van het rackje, maar waarom gebruik je zeskant bouten en geen kleinere M6 x 20 mm kruiskop rackbouten in het zwart (op zwarte apparatuur) of nikkel (op zilverkleurige apparatuur)
                Geen metalen ring gebruiken, dan beschadig je alsnog je apparatuur. Gebruik een kunststof ring (in zwart, wit of transparant)
                16 februari 2008... PA-markt !

Comment

Working...