Luidsprekers compleet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartje
    • Jun 2005
    • 95

Luidsprekers compleet

Luidsprekers compleet , nu de eindtrappen nog aanpassen.
    vandaag heb ik mijn peavey luidsprekerset compleet gemaakt, hij bestaat nu uit:

2x 500 XT top
    4 x 500 XT Sub

helaas is dit alles wat ik kan (en mag) aanschaffen wegens plaatsgebrek.
    is niet het neusje van de zalm maar met een paar goede eindtrappen denk ik wel een vrij bevredigend resultaat te kunnen behalen

het geheel stuur ik nu nog aan met 1 x c-audio st 600 en 1 x peavey pv 1200 (en dit dan actief 2 weg gescheiden)

de bedoeling is om het geheel aan te sturen met 3 eindtrappen van ieder +/- 2 x 600 w

dus iemand die mij nog voor een interessante prijs aan 1 of 2 C-audio st 600 en/of st 600i eindtrap(pen) kan helpen kan mag mij graag een bericht sturen.

Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Ziet er een leuk systeem uit :-) Hiermee kan je volgens mij toch al heel wat mee doen.

Succes nog!

Kristof

Comment

• vegapower
      • Nov 2004
      • 355

ben geen fan van peavy, maar ziet er wel net uit. met het nodige vermogen zal het wel klinken [8D]

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Zelfde hier.. Geen set die ik snel kopen zou, maar ziet opzich goed uit (zelf vind ik van niet, maar ik bedoel... netjes )
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Bartje
          • Jun 2005
          • 95

Ik hoor het "geen fan van peavey" idee vaker langskomen... heeft dat een speciale rede?

Nee je kan het niet met een topmerk (eaw. etz.) vergelijken maar denk dat het kwalitatief voor het geld geen domme keuze is.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

nou dit is toch een net setje of niet dan?! Beter dit dan 'Dutch Audio Prut' lijkt mij !

Waarom hebben niet alle subs wielen eigenlijk, zijn ze te stapelen ofzo ?
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Bartje
              • Jun 2005
              • 95

dat zal ik vertellen.. die wielen zijn zelf gemonteerd, net zoals de speakon laterna is ingebouwd..
              verder zijn de interne filters van de subs verwijderd.

moet alleen de beschermingshoeken nog even aanpassen en dan zijn ze te stapelen ja..

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Het valt me op dat ik de eerste ben die het vraagt:

Waarom drie eind trappen en niet twee?

Comment

• Bartje
                  • Jun 2005
                  • 95

omdat de subs 4 ohm zijn als ik ze doorlus komen ze op 2 ohm uit, deze vraag heb ik al eerder op het forum gepost en 2 ohm op de bassen zou niet z'n goed idee zijn..

verder kan ik het setje dan ook als top met enkele sub gebruiken en hoef ik maar 1 eindtrap mee te slepen. die dan op zijn beurt niet de cappaciteit heeft om de conus finaal door de luidspreker te duwen.

Comment

• flup
                    • Aug 2005
                    • 11

2 Ohm op subs is geen probleem, als je de juiste amps gebruikt. Maar dat merk je dan ook stevig aan de prijs. Het gebeurt wel eens dat we op drukke dagen wat krap zitten met de amps. Dan durf ik onze Community VLF 218 tjes wel eens doorlussen op een QSC PL4.0
                    luid, luider, Community - goed, beter, Martin

Comment

• speakerfreak
                      • May 2002
                      • 1446

wat heet, voor vaak gebruik en zon setje zou ik dan liever dan 3 amps hebben dan op het randje zitten met 2ohm
                      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• community
                        • Aug 2005
                        • 18

Op 2 ohm draaien is toch geen enkel probleem. Wij draaien al jaren met Community VBS 412 baskasten en die zijn ook 2 ohm. Wel moet je er een beetje fatsoenlijke amp aan hangen wij gebruiken QSC MX 3000's voor de subs

Comment

• sntho0
                          • Sep 2003
                          • 196

Als je 2 boxen van 4 Ohm in serie zet krijg je 8 Ohm.
                          Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Met twee losse kasten lijkt me dit "lastiger" te realiseren. Dan zou je een aantal bijzondere kabels krijgen of evt een los kastje (evt in je rack) waar je dan direct je kabels in kan steken. Je moet er wel rekening mee houden dat de sub's ook te gebruiken moeten zijn met één per kant. Het is wel te doen ik weet ook wel hoe, alleen qwa functionaliteit zou ik gewoon voor een tweede versterker kiezen of een dure die makkelijk 2 ohm stabiel draait.
                            M.v.g. Sander
                            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Bartje
                              • Jun 2005
                              • 95

is helemaal geregels heb 2 crown xls 602's bijgekocht ja ik weet dat het de budget serie is van crown maar denk dat het wel gaat werken

Comment

Working...