Amprack bijna klaar...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Amprack bijna klaar...

Jup, weer een topic over een amprackje aangezien hij nu vrijwel klaar is (slechts nog een 4 HE blind of ventilatiepanel erboven) een foto;

Inhoud is wel te zien, toch een rijtje;
    -2 x T-Amp TA2400 (waarvan eentje een nieuwere "versie 2" is)
    -1 x LEM DX24 crossover/limiter/equalizer etc
    -1 x Behringer Ultramizer Pro

Goed voor 4 x 1200 Watt, en eindelijk uitgevoerd met blauwe Tente wielen, de oude rolden totaal niet meer (goedkope Gamma wielen). Gewicht valt mee, rond de 50 kilo.
    Mit freundliche grube,

Edie
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Hallo,

Aangezien je toch nog 4HE overhebt aan de bovenkant van de flightcase zou ik de LEM processor + Behringer wat naar boven verplaatsen zodat er een luchtruimte ontstaat boven de bovenste T-amp. Op die manier kan de warmte beter weg.

MVG Contour

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

citaat:Geplaatst door Contour

Hallo,

Aangezien je toch nog 4HE overhebt aan de bovenkant van de flightcase zou ik de LEM processor + Behringer wat naar boven verplaatsen zodat er een luchtruimte ontstaat boven de bovenste T-amp. Op die manier kan de warmte beter weg.

MVG Contour
      Dat is idd een goed idee, zal ik dat doen
      Aangezien er ooit toch 2 Punisher's wellicht komen, komt er nog een derde amp in voor de toppen (en elke Punisher een gebrugde T-Amp op 8 ohm).
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Tot die tijd kun je de ruimte ook vullen met een lade, om je kabels en zo(oi) in op te bergen.
        Het aansluitplaatje zou naar de achterkant kunnen omdat dat deksel toch eraf moet ivm koeling!

Heb je weer een HE-tje vrij.
        Groet John
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

citaat:Geplaatst door Whitefarmer

Tot die tijd kun je de ruimte ook vullen met een lade, om je kabels en zo(oi) in op te bergen.
          Het aansluitplaatje zou naar de achterkant kunnen omdat dat deksel toch eraf moet ivm koeling!

Heb je weer een HE-tje vrij.
          Groet John
          Mwoah, zou ook kunnen ja.. Aansluitpaneel aan de achterkant vind ikzelf altijd erg lelijk, bovendien koelt hij voldoende (amps worden niet tot nauwelijks warm). Alleen de LEM en Behringer even 1 HE'tje hoger zetten.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• cowbeast
            • Jul 2004
            • 109

Wat kan die Behringer Ultramizer Pro allemaal? Das toch een processor niet?

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

Edie, je ventilatie-paneel onder de amps heeft niet veel nut aangezien warmte stijgt

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

citaat:Geplaatst door luc2366

Edie, je ventilatie-paneel onder de amps heeft niet veel nut aangezien warmte stijgt
                Eigenlijk niet, nee, maar aangezien ik een steun achterin gemaakt had waarop de T-amp's rusten en geen zin had om deze weer in te korten en [:I] had ik de keus om óf een ventilatiepaneel erin te zetten, óf een tweede connectorpanel. Het eerste is het dus geworden. Ach, bovenin nog een 2 of 3 HE (even meten hoeveel het is..) ventilatiepanel en ik ben tevreden zo..
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

citaat:Geplaatst door cowbeast

Wat kan die Behringer Ultramizer Pro allemaal? Das toch een processor niet?
                  Ja, het geluid wat oppeppen (geluid harder maken, zonder meer versterkervermogen erin te stoppen, althans, daar gebruik ik hem voor Maar wel zover dat het niet tenkoste gaat van het geluid..
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

En hijs... klaar..

Achterkant:

Volt/amperé meter vond ik gewoon leuk en handig (vooral met carnaval; onbetrouwbare aggregraten etc..)
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Vervallen

ziet er netjes uit

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Ik zou er nog een schakelaar bijplaatsen ná de voltmeter. Hierdoor kun je eerst checken of de spanning OK is voordat je je apparatuur eraan blootstelt. Voor het geval je eens met wazige stroomverdelingen moet werken ofzo...
                        Maar het rack ziet er erg strak uit.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Bedankt!..

Een schakelaar lijkt me niet direct nodig, de apparatuur word immers toch pas ingeschakeld ná de spanning op het rack staat.. De voltmeter loopt direct zodra er spanning staat op de Powercon.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• jerre
                            • Jun 2003
                            • 286

Bij die T-amps goed opletten dat de lucht vanachteren weg kan, dus misscien nog een aanrader om vanachteren een rooster te voorzien. Bovenop de amps zal het niet al te warm worden, maar als de luchtweg van voor naar achteren belemmerd wordt gaan ze bij zware belasting in protectie (spreek uit ervaring, heb er zelf ook 'n paar en was eens vergeten het deurtje van m'n rack te openen met als gevolg ... maar ze waren dan ook wel op 2Ohm belast verder zonder problemen)
                            nu gij en dan ikke weer

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Mijne werken beide in brug op 8 ohm, 4 ohm p/kanaal dus.. Worden niet echt heel heet, maar idd komen in de klep achter 2 flinke roosters.. of de klep open, nog even bekijken
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...