schuurfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pico
    • May 2004
    • 15

schuurfeest

Bijgaand een foto van een schuurfeest wat we een tijdje geleden hebben gedaan. .

Geluidsset :

2 x Electro Voice X-sub
    2 x Electro Voice Rx118
    2 x Electro Voice Rx212
    2 x Electro Voice Rx112
    3 x Electro Voice CP2200
    1 x Electro Voice CP3000s
    1 x Electro Voice DX38

Licht:

16 x PAR 56
    2 x Futurelicht PHS 200
    1 x Futurelight CF200
    1 x 30mW laser

Graag jullie op- en aanmerkingen !

• Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Ik zie dat je de 30mw laser aan hebt terwijl je ook wat basislicht aan hebt, mijn ervaring is dat de laser er dan niet doorkomt, is dat bij jou wel het geval?

Verder ziet het er wel netjes uit.

Comment

• pico
      • May 2004
      • 15

je hebt gelijk, voor de foto hebben we even alles aan gezet,
      maar normaal gesproken doen we de basisverlichten een gedeelte uit, anders redt de laser het niet. Wellicht voor de toekomst een een wat zwaardere laser aanschaffen, maar zo heel vaak gebruiken we die ook weer niet...

Comment

• jorritje
        • Sep 2003
        • 143

heb je misschien van de show met gewoon normaal licht aan een foto van de show foto is erg vaag die hierboven staat

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Wat me opvalt is dat je voor je hele geluidsset (maar) één DX38 gebruikt.
          Op zich een hele goede processor, maar je hebt toch maar 4 uitgangen.
          Ik vraag me dus af hoe je dat allemaal aangestuurd hebt, je hebt toch twee verschillende baskasten in gebruik bij deze set ? (topkasten kan ik nog mee leven aangezien die vrijwel gelijk zijn)

Hoe heb je het dus gedaan ? Je bas in twee keer mono verdeeld ? of de Xsubs en de RX118's gelijk aangestuurd in stereo ??

Comment

• pico
            • May 2004
            • 15

Ok, bijgaand een paar minder mooie maar wel duidelijke foto's met de tl-lichten aan...

Ik heb hier inderdaad maar 1 DX-38 gebruikt, omdat zowel in de X-sub aks de RX118 precies dezelde basspeakers zitten. Vanaf de CP3000s (Xsub) heb ik het signaal doorgelust naar de CP2200 (Rx118).

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ik vind je stacks eruit zien als je willekeurig wat speakers bij elkaar hebt geraapt. [xx(]
              Zal ongetwijfeld wel lekker hebben geblazen en geklonken (EV is toch een van de betere merken), maar voor het aangezicht is het toch wat minder.

En de foto: erg strak. Maar dit is een foto-forum, dus ik hoopte eigenlijk op meer foto's.

Comment

• jorritje
                • Sep 2003
                • 143

ziet er allemaal goed uit. Maar als ik naar de foto kijk zie ik een hele rij met parren en aan de 2 einde 2 movingheads. Mischien lijkt mij het beter misschien iets minder parren en de brug iets korter houden. of 2 movingheads erbij doen of scans. maar zelf zou ik adn 2 nog dezelfde movingheads erbij doen. maar erg mooie show.

wil neit lastig zijn heb je nog een foto van de binnekant van je discobar hoe het zit ingebouwd altijd leuk om te zien

Comment

• maarten geurts
                  • Dec 2004
                  • 53

Ziet idd misschien wel een beetje uit alsof je maar wat bij elkaar geraapt hebt. Maar voordeel is wel dat je deze set voor meerdere doeleinden kunt gebruiken. Je zou zelfs op 2 verschillende plaatsen speakers kunnen verhuren. Het zijn naar mijn idee eigenlijk 2 sets die je zo in elkaar hebt geschoven.

Comment

• pico
                    • May 2004
                    • 15

Jullie mogen nooit meer raden! Ik gebruik deze boxen inderdaad ook als 2 losse sets: De X-sub + Rx212 als grote set en de Rx118 + Rx112 als kleine set. Heel soms komt het nog wel eens voor dat ik de topkasten full range gebruik bij hele kleine toepassingen. Je hebt dan natuurlijk een stuk minder laag. Hier is alles inderdaad op elkaar gestapeld, de Rx118 had volgens mij niet echt veel effect,
                    de X-sub kon het makkelijk alleen aan. Voordeel van de kleine en grotere topkast is dat de kleinere (Rx112) naar binnen gericht stond en de Rx112 wat verder weg straalt.

Ondertussen heb ik nog een centereffect aangeschaft (Futurelight CF200)die stond er op deze foto nog niet bij. Ik overweeg ook nog om 2 washlights aan te schaffen en die op de grond te plaatsen, lijkt jullie dat wat ?

Een foto van de rest van de apparatuur zal ik dit weekend even maken

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door pico

Ik overweeg ook nog om 2 washlights aan te schaffen en die op de grond te plaatsen, lijkt jullie dat wat ?
                      Zou eerst maar eens proberen om je fourbars rechtop te hangen... Da's veel mooier voor de invalshoeken... Vervolgens neem je kleurfilters die niet direct het afzichtelijke benaderen, en DAARNA pas kun je kijken naar extra moving lights. Ga dan lekker voor 2 spots extra; dan heb je 4 gelijke lampen... Dus 4 fourbars rechtop, en aan de buitenkanten van elke bar een spot... Dan heb je een strak lichtsetje... Geldt wel dat er netjes mee geknippert moet worden door een lightjockey met muzikaal en creatief gevoel...

* | * | L | * | *

* = moving
                      | = barretje rechtop
                      L = laser...

Anyway; nog een hoop te doen zo te zien... Wel veel succes en plezier gewenst...

grtz. AJB
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• pico
                        • May 2004
                        • 15

fourbars rechtop plaatsen ? Meestal zie ik die toch evenwijdig met de truss hangen. Begrijp ik het goed dat jij de de keuze van de kleurenfilters niet goed vindt ? Heb je suggesties dan ?

Ik heb wel de ervaring dat 8 meter truss een beetje doorzakt in het midden. Heeft iemand daar een oplossing voor ?

Comment

• jah
                          • May 2005
                          • 27

een estra standaard?

Comment

• Bastisito
                            • Sep 2004
                            • 185

Beetje doorhang is niet erg. Daar zijn zelfs richtlijnen voor hoever een truss van een bepaald merk bij een bepaalde overspanning mag doorhangen.
                            Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

citaat:Geplaatst door pico

fourbars rechtop plaatsen ? Meestal zie ik die toch evenwijdig met de truss hangen. Begrijp ik het goed dat jij de de keuze van de kleurenfilters niet goed vindt ? Heb je suggesties dan ?
                              Klopt; iedereen die geen verstand heeft van licht plaatst al zijn bundels vanuit dezelfde hoogte/diepte. Daar zit nou juist de truck; probeer het maar, het is mijn vak...

Kleurfilters; afhankelijk van je muziek, maar in elk geval iets dat combineert met de overige kleuren... Try this; 132,126,106,179... als basis voor dixo niet gek...

succes
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...