hoornkast BX18H Omnitronic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

nou ik moet toch even melden dat met een goede x-over tot 85hz en de DP5000 van Master erachter ik even een stapje achteruit moest van het sublaag : ONVOORSTELBAAR !!

Had wel een test cd voor de auto tuning opgezet.

tjeetje wat gaat dat hard zeg !! er komt nu veel meer sub uit dan met de C2800.

Ben nu toch wel benieuwd hoe dit gaat klinken.

Nu heb ik hem getest in een kleine ruimte maar ik voelde wel druk op mijn oren op een 5M afstand en je hoorde gewoon zware subbassen.

wat is nu het beste :

deze stack in 200M2 testen of de complete set ( dan nog 2 subs bijbestellen )

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

in een kleine ruimte doen deze subs het waarschijnlijk ook niet, begin maar eens met testen buiten of in grote ruimtes
      voor geluidsdruk op de dansvloer miss toch een directstralende 15 of 18!! erbij.
      maar als aanvulling zijn ze idd wel goed, praat dan over CV maar ik denk dat deze hetzelfde principe hebben als ik dat zo bekijk, wil er ook nog een aantal bestellen en dan direct verstevigen, want dat zal ongetwijfeld nodig zijn bij kasten van spaanplaat.
      succes en hou mij op de hoogte van de testen
      gegroet
      jorrit
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Dat verstevigen is het probleem helemaal niet, en daarom betaal je ook niets voor die kasten. Dat is ook een twijfel of ik ze kopen zou... Ik heb wel interesse (om te beginnen) 2 stuks, en ook puur voor de lage bassen te gebruiken, aangezien mijn W-Bin's onder de 50-60 Hz echt niets meer doen mis je natuurlijk de echt lage frequenties. Als met simpele BR-Bracing het gerammel op is te lossen, dan weet ik wat ik bestellen ga [8D] Voorplaat netjes zwart spuiten (of gewoon gaas + schuim ervoor).

Nog een vraag; in je laatste reactie was je erg te spreken over het geluid, zolang je ze maar beneden de genoemde frequentie crost. Was dit met of zonder voorplaat?

Grt,
        Edie
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

met de plaat ervoor ! heb toch een idee dat ie met plaat een stuk verder draagt. Met de plaat eraf geeft ie vlak voor de kast meer druk. dan lijkt het meer een reflex kast.

heb je ook het conus geluid.

Weet niet waar je vandaan komt anders kom je langs om te luisteren

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Oké Nou, ik woon helaas best ver weg denk ik, Heerlen (Limburg dus).. Maar voor dat geld kan je geen breuk vallen, anders schaf ik alvast een aan

Valt de handelbaarheid mee? Ik geloof niet dat ze echt heel zwaar zijn he?..

Ik heb dus die EV Eliminator W-Bin's (
            http://www.ewgeluidsverhuur.nl/verhuur/003.JPG ) maar missen duidelijk de lagetonen onder de 60 Hz, als de Omnitronic slechts dat gedeelte bijbenen zouden kunnen met als top de JBL SF25, zou dat heel mooi zijn

Grt,
            Edie
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

let wel op die hoornkasten zijn 94DB op 1M weet niet hoeveel je w-bins doen maar die zullen denk ik een stuk luider gaan.

Ik merk met de vibe30 erboven dat 2 van die kasten een hoop vermogen moeten krijgen om volume te geven.

Top staat op driekwart versterker vermogen ( C2800 ) en subs op 100% ( DP5000 )

Tis toch zonde van je geld ( ook al kost het haast niets ) als je weinig of geen rendement hebt to je wbins

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Dat is idd wel weer minder... Ik zoek wel een tweetal compactere subs slechts voor café'tjes e.d... Denk dat ik een gok neem op de Omnitronic BX1850 subjes..

Wat de W-Bin's voor rendement hebben weet ik niet precies, de speaker ( Beyma SM115K ) had geloof ik 99 dB 1w@1m. Meer info over de W-Bin; http://members.aol.com/xxbase80a/eliminator/box.html

Als ik het zo lees zou hij op 60-80 Hz een 97 dB rendement hebben, en 100 dB op 100 Hz, daarboven steeds meer rendement. Maar dit is natuurlijk gemeten met de orginele EV 15b luidspreker, en hierover heb ik geen gegevens o.i.d.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• dj truss
                  • Dec 2004
                  • 89

hey ik heb een klein vraagje.
                  jij gebruikt de opstelling (vibe30 en die omnitronic kasten) vooral voor disco? Maar is deze opstelling ook te gebruiken voor een bandje ?
                  the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

nee
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• dj truss
                      • Dec 2004
                      • 89

srr dat ik het snel even vraag maar waarom niet?
                      the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

omdat deze alleen geschikt is voor het ultralage en draagt wel ver maar wordt ook pas merkbaar op een meter of 15 en verder, daarvoor zit er geen geluid in!! niet iets wat hoorbaar is tenminste, dus dan zou je er nog een dubbel 15 directe kast bij moeten zetten voor het (merkbare) laag!

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

citaat:Geplaatst door Tfproductions

omdat deze alleen geschikt is voor het ultralage en draagt wel ver maar wordt ook pas merkbaar op een meter of 15 en verder, daarvoor zit er geen geluid in!! niet iets wat hoorbaar is tenminste, dus dan zou je er nog een dubbel 15 directe kast bij moeten zetten voor het (merkbare) laag!
                          Een paar post terug zei je nog dat je deze kasten ook bestellen wou, heb je dit inmiddels dus gedaan aangezien je aan deze informatie komt?

En zoja, ook al verstevigd, en haalde dit veel uit aan het geluid? Toch twijfel om ze ook te nemen binnenin alle naden even langsgaan met een tube houtlijm, en blokjes van 1 bij 1 cm leggen/schroeven in alle hoeken.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

je mag die van mij overnemen hoor ..... heb toch gekozen voor Cerwin Vega ..... kost iets meer maar wel een stuk harder ! 500W 8ohm 106dm 1W/1M gaat dus 2X zo hard to omnitronic ( 94DB 1W/1M )

Comment

Working...