hoornkast BX18H Omnitronic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

hoornkast BX18H Omnitronic

Hallo vandaag 2 hoorngeladen kastjes binnen gekregen van Omnitronic.

Zoals bekend was ik weer een benieuwd hoe deze kast zou klinken want de prijs is peanuts : 161 eurie en dan heb je :

Een hoorngeladen kast met een 18" woofer van 500W RMS 8ohm.

Dit is hem :

op zich een zeer nette kast voor het geld.

kast getest met de C2800 van JB Systems en het volgende resultaat :

KAst gaat redelijk laag en op zich bij hoog vermogen redelijk hard.
    Nadeel is het gerammel van de kast bij bepaalde frequentie's.

Kast nagekeken en wat blijkt kast is gemaakt van spaanplaat en de bovenplaat beweegt als er veel druk in de kast is ( geen bracing in de kast aanwezig )

Ik heb er de aluminium plaat er van af geschroeft om te kijken hoe de speaker bevestigd is en dat is frontloaded.

nu weer getest en de kast rammelt een stuk minder ( niet dat deze plaat meetrilde maar gewoon door het weghalen van deze plaat was de druk in de voorkamer weg waardoor er mneer conus geluid was en op zich beter klonk als de plaat er voor zit.

Bij nader onderzoek bleek dat de onderste twee gaten gewoon dichtzaten aan de achterkant en de bovenste gaten gewoon een opening had aan de reflexpoort van de achterkamer.

De achterkamer heeft geen hoorn in zich maar gewoon een lege ruimte ( Als bij een reflex )

Hier zie je de achterkant van de woofer :

Dus in mijn ogen is het gewoon een basreflex systeem of ik heb het verkeerd ........

Is er iemand die deze kasten ook kent ??

Mijn ervaring is op zich goed ( zeker voor het geld ) nadeel is de rammel in de kast die ik niet weg kan krijgen.

Cross-over loopt nu tot 100hz daarboven krijg je meer gerammel.

Rammel zit volgens mij gewoon in de kast door slechte verbinding of geen bracing tussen baffle en kast.

ga ze van de week nog ff testen met spanbanden eromheen, is dan de rammel weg ligt het gewoon aan de vebindingen.

maar wat moet je ook verwzchten voor deze prijs ???

In iedergeval geen topkwaliteit maar toch een goede kast voor het geld in.

Speaker is goed te belasten met wat vermogen en geeft ondanks het rammelen een vrij lage klank.

• DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

prijs = goed
    omnitronic plaatje = lelijk

bimshowequipment.nl

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Hahahahaha dat is ook een nadeel ja dat op de plaat omnitronic staat en het ergste is dat het GEEN sticker is !!!!

Plaatje aan de rechter bovenkant is geloof ik wel verwijderbaar !

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

woofer eruit en zelf bracing aanbrengen.

is wat werk - maar zeker niet ONmogelijk.

Comment

• Bastisito
          • Sep 2004
          • 185

Het is officieel wel een hoornkast. Soort kruising tussen Bassreflex en Hornloaded. Zo'n soort kast wordt 'rearloaded horn' genoemd. Hierbij is de driver aan de voorkant gemonteerd zodat de hoogste weergeefbare frequenties rechtstreeks afgestraal worden. De lagere frequenties worden aan de achterkant door de hoorn afgestraald. Hoorn zit dus aan de achterkant van de driver.
          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Ik heb de frontplaat eraf gehaald en de kast klonk voor mijn gevoel stukken beter ........ heeft dat dan effect op de achterkamer ??

In feite is het een vernieuwde versie van de ESW1018 van RCF ??

Die kast vond ik ook redelijk slecht klinken boven de 100HZ en veel resornantie's in de kast.

Ik denk dat het een echte subwoofer is moet hem nog testen onder de 100hz met een zwaardere amp.

Ik denk dat ie dan goed tot zijn recht komt.

Iemand al ervaring met de afstand dat deze kast kan afleggen ??

mijn ervaring is dat voor de kast weinig effect heeft maar na een meter of 5 een stuk meer voelbaar is.

Heb er nu twee opgesteld naast elkaar met een VIBE30 erop die fullrange meespeelt.

Versterker is de C2800 van JB en een kaneel speelt de VIBE 30 en de andere de 2 subs. Ik moet wel de VIBE30 een stuk zachter laten spelen anders houden de subs het niet bij. Sub is 94DB op 1 meter volgens de papieren de VIBE30 ligt rond de 100 geloof ik.

HEb niet echt het idee dat de sub meer koppel heeft nu ze n aast elkaar staan of moet ik ze op zijn zij en dan op elkaar leggen ??

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Hier is de stack zoals ik hem heb getest :

is een leuke stack maar moet de VIBE30 toch een kwart zachter zetten dan de subs ..........

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

nee is niet goed hoe je ze nu hebt gestackt
                maar is dit geen kopy van de eeuwen oude Cerwin-Vega B 36??
                dat dacht ik namelijk maar kon hem nog niet krijgen. heb eerder enkele Cw 36 gehad en deze plaatste je met de dichte kanten naar elkaar toe, krijg je een echte hoorn, nu is het een gevouwen halve hoorn. tenminste als hij alleen naar achteren afstraalt.
                hoe ze hem nu hebben gebouwd weet ik dus niet.

JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

dus een rcf zal het niet moeten zijn, en de voorplaat zou er ook vast op moeten zitten naar mijn mening zal even zien dat ik een plaatje post van CV 36
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

plaatje van CV B36

is niet erg duidelijk maar nu liggen ze dus als een hoorn dan koppelen ze wel en geeft drie db meer
                    hierin zit een 400watt speaker maar draagt een meter of 25

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

citaat:Geplaatst door mephisto

In feite is het een vernieuwde versie van de ESW1018 van RCF ??

Die kast vond ik ook redelijk slecht klinken boven de 100HZ en veel resornantie's in de kast.

Dan heb je nog nooit een goed gebouwde esw 1018 kast gehoort, de officiele kasten zijn inderdaad zoem en rammel kasten, maar dit komt met name door de slechte bouw, de hele kast is namelijk geniet, als je ze zelf bouwt is het verlijmen en het schroeven echt heel belangrijk, daarnaast heb je een goede eindbak nodig (scheelt ook veel)bijfoorbeeld een labgruppenfp6400.Dat hebben wij er nu ook op liggen en dan kan zelbouw ineens wel weer klinken.Vind het overgens niet gek dat deze kast rammeld aangezien de prijs zo laag is, voor dat geld kunnen ze in Nederland nog geen 1uur met zo'n kast bezig zijn, laat staan dat je er dan ook nog goede materialen aan verspijkerd zijn.Overgens zeg ik hier niet mee dat ze niet bruikbaar zouden kunnen zijn.vriendelijke groeten Arjan

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

bevielen die CV kasten goed ??
                        Zit er aan te denken om die aan te schaffen.

Ik heb zelf ook die ESW kasten gehad maar er zat toch een rare klank in ........ ook die waren door een bouwer gemaakt ( Gewoon een raar geluid in de kast) niet omdat ie rammelde. Daar had ik geen last van wel bij de originele ....... jeetje wat was dat slecht

Heb er 8 gehad en weer opgeruimd.

Van deze omnitronic verwachtte ik ook geen top kwaliteit maar gerammel in de kast verwachtte ik niet heb kontakt gehad met mijn leverancier en die beweert dat het niet zou mogen.

wie kooopt er nou een rammelkast.

De 2e die ik erbij heb geplaatst had het een stuk minder.

Maar goed nu ik hem lager heb gecrosst is het ook een stuk minder geworden denkt dat het ook aan de frequentie ligt

ga ze zo crossen op 60/80hz en met en DP5000 van Master. Ben benieuwd hoe dat gaat ........

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

euhm wij crossten altijd op 90 hz. en ja de cv zijn erg goed, vooral als je de speaker van een D36 kunt bemachtigen, type speaker is E189. 800watt. verhuur bedrijf hier in de buurt heeft ze nu met de e189 speaker, gaat erg goed voor het sub
                          een rcf heeft niet dezelfde bouwwijze als een B36!
                          zo'n rcf gaat miss wel hard maar mooi geluid, nee! vind het erg rommelig klinken.
                          heb nu zelf 4 BR 18 met B&C drivers, de poort is veel kleiner dan een rcf en vind ik zelf veel strakker klinken

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

maare, waar wil jij nog CV b36 kasten vandaan halen? ben er al een tijdje naar opzoek ter aanvulling maar kan ze nergens krijgen. die nieuwe types vna CV is lang niet hetzelfde als de oude, heb ik gehoord

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

mss niet dat type maar de hoorgeladen subs van CV Denk toch dat dat een van de weinig goed klinjkende hoorn subs zijn en betaalbaar

Comment

Working...