zwembad feestje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_marc
    • May 2004
    • 130

zwembad feestje

Heey ik had 30 juli een feestje en we hebben ook foto's gemaakt en ik dacht laat ik die maar eens hier op zetten voor tips/commentaar.
    apparatuurlijst:
    GELUID:
    1x promix 40 (mengpaneel)
    1x Numark cdn-22 (cd-speler)
    1x bose versterker+equalizer (ofzo?!?!?)
    4x bose 802 (uit mijn hoofd)

Licht:
    4x par 64/56
    1x lichtslang wit
    1x zwaailicht
    1x kleuren bol.

Overig:
    6m doek.
    1x dj switch 10
    cd's (natuurlijk )

FOTO'S:

Groetjes Dj Marc
    Marc {The Soundboys}
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

Opzich leuk, en in ieder geval simpel maar doeltreffend afgerokt wat vaak vergeten/niet gedaan wordt.

-parretjes stonden tijdens het feestjes wel normaal gericht?
    - geen laag tekort

En cds daar lijkt me een verschrikkelijke plek
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• gnmixing
      • Feb 2004
      • 214

Een aantal suggesties:

- zorg voor een groot doek zodat het 1 doek is met dezelfde kleur,
      maar het is afgerokt, en dat is al een pluspunt op zich
      - probeer misschien een tafel te voorzien achterjullie om je CDs op
      te zetten, dat werkt veel handiger.
      - ik zou eens investeren in een micro met een iets neutralere kleur.
      - ik blijf lichtslangen die niet strak liggen lelijk vinden, maar
      smaken verschillen
      - voor volgende aankoop zou ik nog 4 parren kopen en de kleine
      effectjes weglaten.

het zijn maar wat tips, op zich was het wel leuk gedaan met de middelen die jullie hebben

Greetz,
      GNmixing
      En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

idd leuk beginnend showtje.

nu qou veiligheid (aangezien het in een zwembad was)

op deze foto zie ik links onder de tafel een stekkerblokjes liggen op de grond.(en als ik het goed zie is die ONgeaard) {kan het fout zien}

duss regel 1 in zwembaden VEILGHEID stroom/spanning is dodelijk.

ik wil je hiermee niet afbekken daarmee maar water en 230v gaan niet samen
        de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• PeTAR
          • Jul 2005
          • 151

Red je met deze boxen het wel om helemaal achteraan te komen?
          Ik heb zelf niet echt een hoge pet van deze boxen op namelijk en vind ze alleen geschikt voor een omroep installatie...

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Van onze vereniging hadden wij een keer een feest, was toen een kinder disco georganiseerd in het zwembad en die man kwam de zwemzaal niet eens in met zijn spullen!!! Dat terwijl de afstand groter was dan dit!! Naar mijn weten mag spanning TOT 12 Volt de zwemzaal in, de rest moet daarbuiten blijven!!

Verder sluit ik mij aan bij de rest, netjes.
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

tja dan kunnen we buitenfestivals ook wel afschaffen.....als ik aan dance valley denk een jaar of 5 terug

er zullen best wat regels voor natte ruimtes gelden voor electra Ik ben hiervan niet echt op de hoogte maar ik ben er wel benieuwt naar. Iig lijkt me een goed geaarde instalatie op elke show wel fijn. mischien voor je start je aardlek controleren of iets dergelijks.

ik hoor het graag

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Dan begin ik even over de opstelling van je 802's, deze hebben een prachtige ' mes en groef' verbinding om ze op elkaar te stapelen!!

Op de manier zoals jij ze nu hebt neergezet, heb je een looptijd verschil gemaakt van enkele milli seconde,en dat maakt de klank er echt niet beter op !!!

Als je ze de volgende keer per twee OP elkaar zet, dan krijg je GRATIS 3 db extra !! (acoustische koppeling)

Dan nog even over de 220, als je op foto 2 kijkt, zie je dat er nog een paar plasjes water op de vloer staan, kennelijk is dat dus een laag punt in de vloer waar waarschijnlijk een putje zit ofzo.
                Je bent dus op een zeer ongunstige plek gaan staan, ook iets voor een volgende keer om op te letten dus !!!

En als laatste,zoals al eerder genoemd, die "MY FIRST SONY" microfoon aan je buurjongentje van 8 geven en een betere kopen...
                (Ik meen dat je al een Sennheiser mic koopt vanaf 89 euro)

Succes verder!
                Martijn.
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

ik durf wel een kerstverlichtingssnoer in een groot zwembad te gooien
                  elk zwembad is zo geaard dat de verlichting het zelfs onder water blijft doen, alleen er weer uittrekken wordt en probleem, 8) de spanning zal gewoon worden geleidt ook al zal er kortsluiting ontstaan. maar lerren op de veiligheid en het gebruiken van geaarde snoeren is idd wel dringend aan te raden. op de grond zelfs spatwaterdichte/rubberen stekkers en verbinders gebruiken. En het liefst helemaal geen snoeren over de grond.
                  maar een losse stopcontact zo aan de muur mag weer niet. deze dienen op 2,10 meter te zitten, kijk maar naar de zone die men krijgt bij elke lamp.
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

Als ik je foto's zo doorkijk, zie ik wel dat je probeert goed bezig te zijn. Maar bepaalde dingen moeten nog wat bijgeschaafd worden.

* afrokking: het idee is er, de uitvoering mag iets beter om echt een gelikt resultaat te krijgen.
                    * kabels: probeer zoveel mogelijk niet-gebruikte contacten af te plakken met gaffa, kan daar in ieder geval geen water in lopen. Nou sta je sowieso al redelijk droog daar maar stel dat er toch iemand met wat water gaat ouwehoeren en dat water komt in jouw contactdozen terecht? Lijkt mij niet fijn.
                    * microfoon: laat dat ding voortaan thuis, heb je niks aan.
                    * licht: parren heb je, maar heeft de rest van de verlichting wel heel veel effect gehad? Zo'n 50w zwaailampje, zo'n draaibol van (20?)w zal 't 'm ook wel niet doen, en die blacklight, zal wel iets effect hebben maar echt veel heb je er niet aan. (stond niet op je apparatuurlijstje ).

Kortom, als je vaker dit soort feestes gaat doen, dan zou ik eerst investeren in goed geluid. Zorg dat je wat laag erbij krijgt, en bouw je dj-gear in een flight, is makkelijker met vervoer en dan gaat het ook langer mee. Zodra je dat een beetje in orde hebt, kan je kijken naar uitbreidingen op het licht.

Verder goed gedaan!

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door Dj Mark

* kabels: probeer zoveel mogelijk niet-gebruikte contacten af te plakken met gaffa, kan daar in ieder geval geen water in lopen. Nou sta je sowieso al redelijk droog daar maar stel dat er toch iemand met wat water gaat ouwehoeren en dat water komt in jouw contactdozen terecht? Lijkt mij niet fijn.
                      Er kan net zo goed water in sijpelen langs een stekker. Een paar spetters zullen geen wereld van verschil zijn, aftapen is niet de moeite... Ik denk dat zo gauw het wel de moeite wordt, je daar eigenlijk helemaal geen elektraverbindingen moet hebben liggen!
                      En met name in een zwembad liever op het ergste rekenen en dat het goed afloopt, dan dat je het zo laat liggen en het gaat echt een keer goed fout!

Op vakantie vorig jaar een keer meegemaakt dat ons automaat bij het paaltje er constant uitvloog... Oorzaak: een minimaal laagje water in een huis-tuin-en-keuken-stekkerdoosje. Het is dus niet moeilijk om kortsluiting te krijgen.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

OP een zwembadfeestje ga ik ziezo nooit een set neerzetten , ze mogen mij nog 1000 euro betalen , dan nog niet [xx(]
                        Het risico is veel te groot ( vocht, water enz...) , en bij ons in Belgium is dit niet te verzekeren als er iets misgaat [V]
                        Elk zijn zin natuurlijk [8D]
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

wij hebben een eigen set aangeschaft alleen voor het discozwemmen bij ons. doen we elke week van oktober tot mei. verdient heel goed en is een kleine moeite. De speakers extra voorzien van schuim voor de speakers en zo nu en dan schoonmaken, alle contacten ingespoten met blanke lak. en moet zeggen, heel weinig problemen mee gehad. De set zit in flightcases en blijft binnen het zwembad, dus de temperatuur blijft hezelfde. dit geeft dus ook geen condens!!
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

oja, speakers zijn die dingen van plastic met eminence speakers en das drivers

Comment

• ljhutten
                              • Mar 2005
                              • 28

heeey, tjah, wel een leuke opstelling.
                              probeer de lichtslang mooi recht te leggen, volgens mij staat dat al een stuk mooier.
                              Verde, de mickoop snel een nieuwe !! :P.. tjah, een goeie sennheiser mic, kost ook al snel wat geld. maar goed.
                              voor de rest goed afgewerkt met de doeken .!! enuuh, ben heel benieuwd wat er nouw naast de mic ligt aan de linker kant.

Comment

Working...