Meubels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ejxam
    • Jun 2005
    • 44

Meubels

heej mensen,

Zouden jullie hier eens wat foto's neer willen zetten van jullie meubels (het liefst zelfbouw / compact iets, de rest is natuurlijk ook welkom). Ik wil namelijk een nieuwe bouwen, en ik zoek nog inspiratie.

Greetz DJ Mighty MaXX
    Homo sapiens non urinat in ventum.
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

er zijn maarliefst 20 onderwerpen over meubels en tekeningen, zoek eens even met de zoekfunctie
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• MartijnB.
      • Jul 2005
      • 10

heb zelf een tijdje terug ook een meubel gebouwd: http://fossalta.xs4all.nl/powerbass/...entz/booth.JPG

de buitenste delen zijn massieve delen, de middelste is gewoon een fake frontplaat, waar de amps achter staan. (zie ook de foto's van het Lorentz lyceum) de delen zijn 120 breed, (gewoon plaatbreedte min een klein beetje, platen zijn namelijk niet altijd recht gezaagd uit de fabriek) 60 diep totaal met wielen 100 hoog. tijdens vervoer worden ze volgestopt met kabels en andere kleine dingen.

ik heb zelf ook met het idee gelopen om zo'n soort meubel te maken als wat jij wilt, maar ben toen door iemand overgehaald toch maar karren te maken, omdat dat veel makkelijker werkt. ik rijd zo'n kar naar binnen, trap op de rem, haal het deksel eraf en ik kan meteen spelen. jij moet straks eerst alles aan elkaar knopen, en je meubel opzetten. helaas heb je voor dit soort meubel wel een bus of een aanhanger nodig.

vergis je ook niet in de kosten ervan. het lijkt misschien niet zo veel, maar in de meubels heb ik een plaat of 4/5 aan 9mm meranti gebruikt. fliteware was ook vrij veel, geloof tegen de 30 meter hoeklijn, 18 meter sluitprofielen enz. maak dus eerst tekeningen en een kostenlijstje.

Comment

• RonV
        • Jul 2004
        • 67

Net meubel martijn, maar is er niets te verzinnen voor de grote ruimte onder je meubel? Je ziet hier nog allerlei kabels etc. lopen. Dit vind ik persoonlijk niet zo mooi.
        DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

citaat:Geplaatst door MartijnB.

heb zelf een tijdje terug ook een meubel gebouwd: http://fossalta.xs4all.nl/powerbass/...entz/booth.JPG

de buitenste delen zijn massieve delen, de middelste is gewoon een fake frontplaat, waar de amps achter staan. (zie ook de foto's van het Lorentz lyceum) de delen zijn 120 breed, (gewoon plaatbreedte min een klein beetje, platen zijn namelijk niet altijd recht gezaagd uit de fabriek) 60 diep totaal met wielen 100 hoog. tijdens vervoer worden ze volgestopt met kabels en andere kleine dingen.

ik heb zelf ook met het idee gelopen om zo'n soort meubel te maken als wat jij wilt, maar ben toen door iemand overgehaald toch maar karren te maken, omdat dat veel makkelijker werkt. ik rijd zo'n kar naar binnen, trap op de rem, haal het deksel eraf en ik kan meteen spelen. jij moet straks eerst alles aan elkaar knopen, en je meubel opzetten. helaas heb je voor dit soort meubel wel een bus of een aanhanger nodig.

vergis je ook niet in de kosten ervan. het lijkt misschien niet zo veel, maar in de meubels heb ik een plaat of 4/5 aan 9mm meranti gebruikt. fliteware was ook vrij veel, geloof tegen de 30 meter hoeklijn, 18 meter sluitprofielen enz. maak dus eerst tekeningen en een kostenlijstje.
          Als ik jou verhaal goed lees heb je voor mij vast wel een tekeningetje voor mij. Ik wil binnenkort ook beginnen aan een tekening voor een nieuw meubel voor onze drive-in.

De huidige is na alle ombouwen een beetje te zwaar geworden.

Op de andere foto's kan ik niet achterhalen hoe de indeling eruit ziet aan de binnen- / achterkant. Als je me daar nog iets van zou kunnnen doen toekomen, graag.

Ik heb wel een adres waar ik dingen kan laten bouwen, maar nog te weinig ideeen om er eindelijk aan te beginnen. Er staan hier wel veel foto's van meubels, maar indeling en bouwtechnisch haal je er weinig uit. (of men wilhet niet prijsgeven, kan natuurlijk ook nog !)

Als ik genoeg goede ingevingen heb zal ik het in ieder geval hier posten, ik kan alleen niet beloven wanneer dat zal zijn.

Frank
          Black-Light Drive-in Show
          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• ejxam
            • Jun 2005
            • 44

Daar ben ik weer,

Ik heb een tekening gemaakt en ik ben van plan zo'n soort meubel te gaan maken (de parren aan de t-bars zullen op zich laten wachten todat ik genoeg geld heb, de rest van het licht / geluid is wel werkelijkheid.):

Het meubel bestaat uit 7 platen van 61 x 122 cm:

de 7 platen schanieren op de rode punten en kunnen dus helemaal worden opgeklapt, of door de pennen uit de schanieren te halen worden losgekopelt. De bruine stukken op de tekening zijn 2 platen van ook weer 61 x 122 die als tafelbladen diennen. De bladen liggen op 1 meter hoogte

Wat denken jullie hier van???

Cya DJ Mighty MaXX

Comment

• djbirdie
              • Oct 2002
              • 509

beetje dubbel op dit?
              grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• ejxam
                • Jun 2005
                • 44

hoe bedoel je?

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

citaat:hoe bedoel je?
                  Heel simpel, niet twee topics maken over het zelfde.... wedden dat er een dik hangslot op komt nu ?!
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• ejxam
                    • Jun 2005
                    • 44

hmm... een forum is toch om te discucieren???

en aangezien ik hier vraag om foto's over jullie meubels doe ik nix fout ofwel???

En 't kan aan mij liggen maaruh... met die zoekfunctie vind ik niet echt wat ik zoek.

Comment

• MartijnB.
                      • Jul 2005
                      • 10

citaat:Als ik jou verhaal goed lees heb je voor mij vast wel een tekeningetje voor mij. Ik wil binnenkort ook beginnen aan een tekening voor een nieuw meubel voor onze drive-in.
                      mwoah, gaat niet zo zeer om het niet willen prijsgeven, maar om het niet hebben van bouwtekeningen.[] ik heb van de bouw ook foto's gemaakt: http://groups.msn.com/Fotosvandoormi...s/meubels.msnw

de meubels precies zo namaken lijkt me niet echt fijn. zorg dat ze in ieder geval te onderscheiden zijn. enneh, ik heb me ook laten inspireren door een ander meubel, (New-Line drive-in show (is inmiddels gestopt)) maar heb er zelf wel het nodige aan aangepast. dat meubel had geen deksels, geen hoeken, was iets minder breed, was iets lager, en was in een andere kleur grijs.

Comment

Working...