Versterker-rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Versterker-rack

Hallo, heb weer een nieuw rack erbij.

Ditmaal gevuld met de CA2 800 versterker / EQ215 en SE100 van JB Systems.

Dit rack stuurt de VIBE30 aan.

In de la zitten 2* 10M speakonkabel en de powercon-kabel.

Patch-panel zit natuurlijk 2* input en output 2* speakon uit en 2* powercon in /uit en een line uitgang voor de SUB die de SE100 uitstuurt.

• Controller
    • Apr 2002
    • 745

Dat rackje ziet er wel mooi uit ik zou alleen dat patch panel anders gemaakt hebben, dat wil zeggen de stuursignalen aan een kant en de speakeroutputs en power aan een kant zodat je eventuele storingen EMI kan beperken. Ook ziet dat er iets mooier uit.

Maar het is zeker een mooi rackjes om me te beginnen.

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Ziet er weer netjes uit!

Voegt die SE 100 ook daadwerkelijk iets aan het geluid toe?

Comment

• zjeten
        • Mar 2003
        • 331

vraagje
        waarom heb je een cross over nodig als je maar 1 versterker hebt?
        zitten er in de vibe's geen filters?
        mvg
        jeffrey

Comment

• Max
          • Feb 2003
          • 680

citaat:Geplaatst door zjeten

vraagje
          waarom heb je een cross over nodig als je maar 1 versterker hebt?
          zitten er in de vibe's geen filters?
          mvg
          jeffrey
          Waar zie jij een crossover?
          Zie een EQ en een Sound Enhancer.

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

citaat:Voegt die SE 100 ook daadwerkelijk iets aan het geluid toe?
            Die SE100 voegt idd letterlijk wat aan het geluid toe. Iets wat je liever omgekeerd ziet bij de Vibe serie vind ik.

Ik heb heb echter de 30 nog niet gehoord maar bij de 15/12 moet serieus in het hoog/mid [u]terug</u> gedraaid worden ipv erbij.

Voor de Vibe15/12 vind ik het iig niet een hele waardevolle toevoeging.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

de SE100 is geen crossover Wel heeft deze een extra subuitgang die regelbaar is tot 250hz.

Verder stuurt de SE100 stereo fullrange uit en kun je dit een beetje oppeppen. Je moet het zien als een LOUDNESS maar dan regelbaar.

Zo kan je het hoog wat frisser laten klinken en de 50 of 100hz Ook kun je een bepaalde frequentie in het mid / hoog aanpassen.

Het geeft zeker een verbeterde klankkleur van je speakers.

Het is geen rack om mee te beginnen hoor ........

Deze keuze is gemaakt omdat ik toch onder de indruk ben van de hele VIBE serie en ook de versterkers van JB.

Heb zelf ook PRO AUDIO maar moet eerlijk bekennen dat ik met de vibe-serie toch gelijke klussen doe en dat voor een geheel ander budget.

Heb de vibe-serie vergeleken met soort gelijke kasten van A merken en met goede resultaten.

VIBE30 kost 350,00 een A merk kast kost het gemiddeld 4X duurder.

Klanten zeuren niet en de meeste staan versteld van de klank deze VIBE serie brengt.

Wel moet je de driver wat terugtrekken tussen de 2,5 en 8Khz maar dat moet je bij alle drivers die zonder processor wordt aangestuurd.

In feite als de kast hoog genoeg staat heb je het wel nodig hoor om het wat verder te laten klinken.

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

ag
                ok,sorry
                mis gezien
                thx voor uitleg
                mvg
                jeffrey

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Ik hoor hier de laatste tijd wel erg veel over die Vibe serie, en voor het overgrote deel positief, is het nu echt zo'n hele bijzondere kast, of is het een topkast in de budgethoek.

je kan mij niet wijsmaken dat je deze naast een Ev tje, d&b of vergelijkbaar met vergelijkbare spec's durft te zetten, en dan nog gelooft dat het ongeveer evengoed is.

Zo Ja, dan heb jij Of wat aan je oren, Of ik moet ze nodig een gaan beluisteren
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

PS.Case ziet er top uit.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Max
                      • Feb 2003
                      • 680

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Ik hoor hier de laatste tijd wel erg veel over die Vibe serie, en voor het overgrote deel positief, is het nu echt zo'n hele bijzondere kast, of is het een topkast in de budgethoek.
                      je kan mij niet wijsmaken dat je deze naast een Ev tje, d&b of vergelijkbaar met vergelijkbare spec's durft te zetten, en dan nog gelooft dat het ongeveer evengoed is.
                      Zo Ja, dan heb jij Of wat aan je oren, Of ik moet ze nodig een gaan beluisteren
                      Hoewel ik de Vibe serie dan nog niet gehoord heb, moet ik zeggen dat vaak de "budget" kastjes van topmerken als EV, JBL etc mij toch erg tegenvallen als je ziet wat je ervoor betaald. Je hebt dan wellis waar een A-merk maar dar is alles meegezegt.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

waar, je hebt daar gelijk in, maar noem mij nou eens een EV kastje die minder klinkt dan deze Vibe??

Comment

• Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

Sx500

PS Leuk kistje, alleen zou ik, als domme huurder niet zo 1,2,3 snappen hoe je de boel moet aansluiten.

Vind je een EQ én dat SE100 niet wat overbodig?

Verder netjes!

Comment

• Max
                            • Feb 2003
                            • 680

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

waar, je hebt daar gelijk in, maar noem mij nou eens een EV kastje die minder klinkt dan deze Vibe??
                            Zoals in mijn vorige post stond heb ik de Vibe serie helaas nog steeds niet gehoord, ben nog steeds erg benieuwd gezien alle positieve reacties.

Maar ben een tijdje geleden bij een *bekende zaak* in Eindhoven geweest voor een demo van de EV Gladiator & Eliminator systemen, en deze vondt ik beide redelijk tegenvallen gezien de prijs...

Comment

• zjeten
                              • Mar 2003
                              • 331

hallo
                              is wel bekend denk ik bij budgetmerken maar als je luid gaat met de vibe's vind ik dat de kast schreeuwerig word! bij goede kasten heb je dit veel minder en blijft het hoog meer binnen de perken!
                              mvg
                              jeffrey

Comment

Working...