3 verjaardagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

3 verjaardagen

Gister meiden feestje gehad, dit keer +/- 30 vrouw aanwezig (plus: +/- 10 man), was erg gezellig geworden. Eerst lekker BBQ'en en daarna feesten. Maar wat een breezer wel niet kan doen daar sta je echt van te kijken .
    Af en toe toch irritant dat die breezer sletjes je mic. paken en vragen of ze mogen zingen. Maar dat mocht de gezelligheid nie drukken.

Foto's:

http://217.170.21.213/~inetdorp/city...&g2_itemId=484 (hey een breezer )
    http://217.170.21.213/~inetdorp/city...&g2_itemId=553 (ze beginnen te werken [^])
    http://217.170.21.213/~inetdorp/city...&g2_itemId=556 (en dat je van breezers gaat zingen wordt hier wel mee bewezen [:P])
    http://217.170.21.213/~inetdorp/city...&g2_itemId=595 (ow ow, we blijven zingen )

Opbouw van de show:

Alle foto's: http://217.170.21.213/~inetdorp/city...=400&g2_page=1

Wat ik zelf voor commetaar op deze show heb: Dat p*kken doek is wééééééér te klein ,
    Vullen jullie het op met NUTTIG commentaar

App lijstje:
    Geluid
    1* Behringer djx-700
    1* Gemini CDX 02 (d8 ik ff uit mun hoofd)
    1* Lijpe mic. waar niet meer veel van over gebleven is
    1* P-500
    2* mc-12
    1* Dj, die op dit moment omdonderd van slaap en nu ziek is (nee geen kater)
    En alles wat ik vergeten ben

Licht
    4* parretjes
    1* dmx balke
    1* Botex sturing , type geen flauw idee
    2* een nieuwe roadie/lj die ook omdonderen van de slaap
    En vergeten dingetjes

Overige
    STatieven,flightcases etc. etc.

Zoals ik al vroeg: alleen nuttig commentaar

Patrick
  • djjef
    • Sep 2004
    • 40

Ziet er best leuk uit alleen beetje rommelig, voor de rest is het zo te zien wel een geslaagd feest.

Gr Jeff
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• gnmixing
      • Feb 2004
      • 214

Ik vind het persoonlijk ook nogal rommelig opgesteld. Ik zie kabels liggen (slingeren), doek is te kort om ed hee tafel te bedekken,...

Misscien een detal, maar kon je statief met PARs niet hoger? Volgens mij zou dit toch voor een mooier effect zorgen, en het publiek kan er dan ook niet aan.
      Zo kunnen ze je PARs niet beschadigen, maar zich vooral niet bezeren. (Het hoofd stoten, of zich verbranden)

Weinig opmerkingen voor de rest, doe zo verder en koop misschien een een 2e fourbar en voeg wat rook toe...

Greetz,
      GNmixing
      En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• DjFx
        • May 2004
        • 307

Zoals gewoonlijk geef ik op alles een reactie:

Rommeligheid: Jullie hebben inderdaad gelijk, dit komt door 2 dingen, onze opbouw tijd was erg beperkt , ik heb 2 nieuwe roadies (deze zorgt voor de kabels) en die wist geen dat er op een haspel een rem zat , neej voortaan draai ik met me eigen mensen

Doek: Ik heb het ondertussen al weer 3 x gehad, ik ben even aan het zoeken waar ik het best een nieuw doek kan kopen, hopelijk z.s.m. anders heb ik het volgende week weer

Parretjes: Ik heb nog geprobeerd om statief om hoog te krijgen, met veel gedonder maarliefst 1 gaatje verder. Misschien volgende keer op een tafel gaan staan? Om hun hoofd te stoten viel wel mee is mijn ervaring en verbranding ook. Alleen de LANGE volwassene moesten misschien bukken

Rook zou denk ik geen enkele nut hebben (leest waait net zo snel weg) aangezien loods open stond en het weer niet altijd even rustig was

2e balk is altijd mogelijk (om te huren) ,(dit) parren set was dit keer trouwens ook gehuurd. Maar aangezien dit feest een low budget feest is en het budget van opdrachtgeefster laag was hebben we het met 4 parretjes gedaan. Daarom wou me vaste collega niet mee (lees hij kreeg te weinig geld voor deze avond), en me andere vaste collega daarvan was o.a. ook het feestje dus die kreeg vrij

Maar dan toch van dat alles het was dan misschien een rommelig feest maar wel een heel gezellig feest

Ik hoop dat het beetje duidelijk is..

Patrick

Comment

• gnmixing
          • Feb 2004
          • 214

Dat het gezellig was daar twijfel ik niet aan, en das natuurlijk het belangrijkste.
          Maar de klant kan niet weten dat je weinig tijd had, met andere mensen samenwerkte,...
          Dat staat niet vooraan op je discobar te lezen. Je kan natuurlijk ook ff een snelle controle doen om te zien of alles zowat inorde is.

Ik bedoel maar...je vraagt om 'commentaar', en ik geef gewoon mijn mening, alsof ik in het publiek zat.
          Want uiteindelijk is het al gelijk wat de rede van de rommel is, het is maar hoe het over komt naar volgende potentiele klanten. (al was het niet zo'n groot feest)

Rook en extra parren is maar een tip voor misschien grotere en andere fuiven.

Greetz

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Klant wist duidelijk dat ik met andere mensen kwam (simpel weg: ze kende die mensen ook), ook zou de MA van opdrachtgeeftser ons ophalen (al was ze zo'n dik 20 minuten te laat). Daardoor wordt er minder tijd besteed aan afwerking.
            Om eerlijk te zijn heb ik niet echt gekeken van liggen kabelstjes wel lekker strax netjes afgewerkt (doet normaal een roadie)? Ik heb alleen bij het begin van het opbouwen erop gelet: 'kunnen we er over struikelen?'

Op jou commentaar (wat terecht is natuurlijk) geef ik simpel weg een reden waarom het 'mis' is gegaan of waarom het zo is gegaan.
            Opdrachtgeefster was dik te vrede en volgend jaar mogen we weer komen . Bij grotere feesten (zie bijv. buys?) proberen we gewoon het zo netjes mogelijk te maken (leeftijd van opdrachtgever is toch wel aanzienlijk hoger en opkomst ook, + meer opbouw tijd).
            Ik zal er aan proberen te denken voor volgende (en grotere) feesten.

Hartelijk dank.

Patrick

Comment

• gnmixing
              • Feb 2004
              • 214

Als de klant tevreden is is het goed é...
              Maar als je je roadie niet echt kan vertrouwen zou ik in het vervolg toch maar ff vlug een globale 'check-up' doen. Het is uiteindelijk jouw discobar, en jou 'reputatie' é.

Maar ik begrijp je wel,
              Greetz.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Hoe lang ben je dan bezig met het bouwen als ik vragen mag?
                Als ik het zo schat niet meer dan 10min mag ik toch hopen of zie ik wat over het hoofd wat veel tijd kost?
                Ik neem aan dat je wel iets langer dan 10min vantevoren aanwezig bent, voor de afwerking hiervan zou je best een paar minuten uit kunnen trekken.
                Een goed doek doet in elk geval wonderen, blij dat je een goeie gaat halen!
                Dat je kabels een teringzooi blijven achter het doek heeft dan niemand door.
                Misschien een tipje (geen reclame) bij www.123sticker.nl kun je doeken laten maken met je eigen logo/tekst erop.
                Dan heb je voor een paar euro reclame en een mooie afwerking.
                We're ready to party, are you?

Comment

• DjFx
                  • May 2004
                  • 307

@gnmixing In vervolg zal ik ff beter uit me doppen kijken.
                  @ Dj.T , het kan zijn dat ik langzaam ben (of zelf ultra sloom) maar ik heb toch +/- uurtje (incl. sjouwen) nodig (opbouwen met mij en 1 onervaren roadie) en het afbouwen (met mij en 2 onervaren roadies) 40-45 minuutjes, incl. een tijd bij vaste (jarige) collega hangen om te vragen hoe het was en nog even met opdrachtgeefster gebabbeld en afgerekend en sjouwen naar auto.
                  Waarom het langer duurt dan 10 minuten? Het is niet echt een PLUG-and-PLAY show. Al lijkt dat wel,
                  Parretjes worden bijv. los vervoert (pokken werk om die aan de balk te krijgen ), en nog wel wat dingen or.

Misschien is zo'n doek wel leuk, ik zal het zeker overwegen!

Patrick

Comment

• Get-Right
                    • Apr 2005
                    • 24

citaat:Geplaatst door DjFx

@ Dj.T , het kan zijn dat ik langzaam ben (of zelf ultra sloom) maar ik heb toch +/- uurtje (incl. sjouwen) nodig (opbouwen met mij en 1 onervaren roadie) en het afbouwen (met mij en 2 onervaren roadies) 40-45 minuutjes, incl. een tijd bij vaste (jarige) collega hangen om te vragen hoe het was en nog even met opdrachtgeefster gebabbeld en afgerekend en sjouwen naar auto.
                    1 uur is dan nog vreselijk lang. En de onervaren roadie treft heus geen blame. Iedereen kan sjouwen en wat moertjes vastdraaien en als ie een beetje verstand heeft van kabels kan hij zo je set helemaal aansluiten.

Even ter vergelijking: wij zetten binnen 1 uur een complete licht en geluidsset voor 500 man neer met 2 roadies.

Je moet gewoon nog leren samen met je roadie om op tempo te werken lijkt mij. Dat had ik aan het begin ook.

Verder als tip natuurlijk alles beter afwerken.

En volgende keer zorgen dat je meer tijd vantevoren hebt om op te bouwen. Je zegt nu dat je 1 uur nodig hebt om op te bouwen. Zorg dan dat je 2 uur vantevoren op locatie aanwezig bent, zodat je 1 uur voor eventuele niet voorziene omstandigheden hebt en voor een check van alle app.

En dat je je door de moeder van een opdrachtgever laat ophalen staat natuurlijk niet echt professioneel. De opdrachtgever zal waarschijnlijk dan wel een vriend van je geweest zijn, maar dan nog.
                    Je moet zelf de touwtjes in handen nemen en zelf zorgen dat je op tijd bent.

Ik zie in ieder geval wel veel verbetering met de vorige keer
                    Moet dat écht zo?

Comment

• DjFx
                      • May 2004
                      • 307

@ eerst ff een reactie die ik via msn kreeg, alleen deze viel weg
                      Vraag van hem: Hoe vond je het om zo'n jeugd feest te doen?
                      Antwoord: Het was zeker leuk, voor mij wel de eerste keer om zo'n jeugd feest van licht en geluid te voorzien. Het feest was geheel georganiseerd door die 3 jongeren.

@ de bovenstaande reactie.
                      1 uur is best lang zoals je zei, normaal doen we er zeker wel 15 minuten korter over (met vaste collega). Als je ziet dat we met 3-4 man in max. 30 minuutjes een show hadden opgebouwd valt dat inderdaad te doen. Maar ik vind opbouwtijd nou niet echt het grootste probleem.

We werden opgehaald door ma van opdrachtgeefster omdat mijn pa op dat moment nog aan de andere kant van ned. zat, opdrachtgever is inderdaad een vriendin van me, en ze is een zus van me collega (volgen we het nog?). Ik ben gewoon terug gebracht door me pa.

En mag ik vragen met wat je deze show vergelijkt?

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Leuke meisjes! Met die op je feestje en een paar breezers is de fuif zeker geslaagd! :-D

Succes nog!

Kristof

Comment

• erik_gj
                          • Jan 2004
                          • 129

ja we moeten allemaal ergens beginnen dus ik zeg: goed gedaan! Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we geen kritiek mogen leveren [^]

Het klinkt misschien leuk om in "vaktaal" te praten, maar om nu bij deze show te spreken van roadies? gewoon 2 vrienden die het ook leuk vinden om met de drive-in bezig te zijn!

Verder heb ik eens even op dat 1 4 120 sticker.nl gekeken, nou dat lijkt me nogal een duur grapje! wij hebben gewoon een stuk stevig doek gekocht op de markt, die letters komen ooit nog wel. Nu weet ik ook wel dat je dan weer met brandveiligheid zit bla bla, maar het is voor een beginnede drive-in gewoon niet haalbaar om een doek van 300-400 euro aan te schaffen!

ik zou zeggen gewoon veel sparen en degelijke apparatuur kopen dan kom je er wel!

greetz erik
                          zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

300-400 euro??
                            Let je even op de formaten die je dan neemt! (of ze zijn natuurlijk ontzettend in prijs gestegen, maar dat lijkt me sterk)
                            Volgens mij kwamen wij op een eurootje of 150-200 en dan heb je dit:

PS: Let even niet op de witte stekkerdozen die vanuit de truss naar beneden komen, dit probleem is allang opgelost.
                            Het gaat even puur om het doek.
                            De mogelijkheid is er dan ook nog om bijvoorbeeld een internetadres te vermelden of een groot logo te laten drukken.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• DjFx
                              • May 2004
                              • 307

En waar laten drukken dan?

op die 123sticker.nl kwam ik op 83,13 (met standaard maten 0.5 x 1 meter)

Comment

Working...