nee wij hebben bij de band niks gemixt alleen maar de pars af en toe laten knipperen de rest deden ze allemaal zelf , en de muziek was van alles wa van house tot aan de classix uit de jaren 60
Fierljepen Buuren
Collapse
X
-
citaat:Geplaatst door arie
als je twee statieven hebt mag je de ene maar voor de helfdt mee tellen dus dat is in jouw geval 60 + 30=90
groeten arjan
kun je deze stelling onderbouwen, want daar klopt naar mijn inziens ook geen *** van. Ook ben ik van mening dat wat er aan de truss hangt, VEEL te VEEL is geweest
Maikel, zou je ons een lol willen doen (lose argumenten, "dat houdt dat trusje en die statieven wel", kunnen we weinig mee in dit forum ) voor de gein eens optellen wat er nu daadwerkelijk in de truss heeft gehangen. Welk merk truss heb je gebruikt (als ik het aan de koppelingen goed kan zien, was dit geen prolyte, maar een trusstype met buisjes koppeling ???? )
Zoek dan de specifikaties eens op en ga rekenen. Ik ben benieuwd !cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Toch even rekenen, je foto's bleven een beetje in mijn hoofd malen, om over de opgaves van gewicht maar te zwijgen...
Aan het max dragend gewicht van je statieven twijfel ik ten zeerste. Tel daarbij de max opgegeven last/10 (je takelt boven mensen, en JA deze rehel gaat wel degelijk op aangezien jullie ervoor staan, bij omvallen, is de kans aanwezig dat hij op de deejay's valt.... ) en het sommetje kan al niet meer kloppen !
Jij zegt dat je statieven 60 kg per stuk mogen dragen. Gemakshalve tel ik het dragend vermogen van de twee bij elkaar op. 60 + 60 = 120 Kg.
Speurtoch op het internet, geeft mij de volgende gegevens
Martin 304 (toevallig 804 ??? , 8 kg p/stuk) (martin site kent geen 304 Scan..... )
Robocolor 1 = 2,4 kg p/stuk
Robocolor 2 = 3,0 kg p/stuk
Cateyes ? p/stuk
Babystar 2,5 kg p/stuk
geni spyro 7,9 kg p/stuk
6 * 304 a 8 kg = 48 kg (Martin 304 bestaat naar mijn inziens niet, bedoel je hier niet toevallig 804 mee ? )
4 * robocolor 2 a 3 kg = 12 kg
8 * robocolor 1 a 2,4 kg = 19,2 kg
4 * cateyes a 4 kg = 16 kg
4 * babystar a 2,5 kg = 10 kg
2 * geni spyro a 7,9 = 15,8 kg
2 * fourbar a 17,5 kg = 35 kg
Ex bekabeling, EX truss, ex controllers tbv robocolors kom ik nu al op 156 KG. Hoezo OVERGEWICHT.
Inclusief truss, inclusief bekabeling, inclusief controllers zullen we rond de 180 kg gaan uitkomen.
Verdeel dit over de twee statieven, kom ik tot de conclusie dat de statieven per stuk, voor de helft OVERBELAST zijn. Immers, 180 kg/ delen over de 2 statieven is 90 KG. Je gaf als waarde op 60 KG. Dus 30 KG over de max last van de statieven.
Ik weet nu wel, hoe onvriendelijk dit misschien mag klinken, aan wie ik mijn rigging NIET zal overlaten, volgende keer beter ?
Overigens ziet het totaalplaatje er redelijk uit, jammer van dit zware mispunt, pluspunt dat het niet boven het daadwerkelijk publiek is geweest...
Tijd dat ARBO of whatever gaat optreden..... !
cheers,
DeeJ
-
oke ik heb ff gekeken naar de gewichten van de lampen die in de trus hangen en kom ik op het volgende uit
4x robocoller 2 12 kg
6 x robo scan 48 kg
4 x cateyes 1.5 kg te stuk 6 kg
2 x spyro 16 kg
2 x babystar 5 kg
2 x fourbar 20 kg
totaal 107 kg rest van de lampen hing niet in de trus maar op statief of op de trus los op het podium en het merk trus kan ik 123 niet zo achterhalenmvg MaikelComment
-
Maikel,
ik hoop dat je het toch met me eens gaat zijn dat als je het eerlijk bekijkt het geheel gewoon niet helemaal klopt. Merkloze truss, statieven die twijfelachtig zijn, daarbij, moet je toch eens goed de weegschaal gaan nakijken, de gewichten heb ik van de sites van de fabrikanten afgehaald van de producten, dus niet gegokt.....
Niet mijn manier van werken !cheers,
DeeJ
Comment