Discobar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TVV
    • Aug 2004
    • 73

Discobar

Afgelopen weekend een discobar moeten plaatsen

Lichtbrug 4m + wind-ups
    4x PAR56 300w aan DMX-Bar
    2x Moving Head / JB Spot Knight
    6m TubeLED

Mengpaneel Cloud
    Denon D-4000
    Micro SM58
    DAP Topkastjes opgehangen in brug
    DAP Baskast
    2x JB AX200 + Cross-Over
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Leuk barretje, er had wat meer geluid mogen hangen/staan maargoed als daar het budget niet groot genoeg is dan niet he Erg netjes verder!
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• mverdult
      • Dec 2003
      • 123

mooie verlichtingset,maar een bout geluidsset hoor. ik zie dan liever een lampje minder en dan een fatsoenlijke geluidsset.... sorry,

Comment

• tinuhz
        • Apr 2005
        • 48

Leuk setje opzich niks mis mee nou ja het geluid kon wel wat beter volgens mij.
        Martijn

Comment

• TVV
          • Aug 2004
          • 73

Voordeel van dat DAP Setje is dat het compact in de brug kan gehangen worden.

Orgineel trekt de klank op niks, maar wanneer men een cross-over met een afsnijfrequentie van 200hz ervoor zet klink dit zeer fijn.

Hou er ook rekening mee dat dit voor een trouwfeest was met een 50tal mensen...

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

citaat:Geplaatst door TVV

Voordeel van dat DAP Setje is dat het compact in de brug kan gehangen worden.

Orgineel trekt de klank op niks, maar wanneer men een cross-over met een afsnijfrequentie van 200hz ervoor zet klink dit zeer fijn.

Hou er ook rekening mee dat dit voor een trouwfeest was met een 50tal mensen...
            Dan nog vind ik het een klein setje.
            Maar daar is al genoeg over gezegt.
            Mooie licht show!
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• TVV
              • Aug 2004
              • 73

Ieder zijn mening, heb liever iets kleins in de brug, dan zo'n grote en meestal veel te overdreven geluidsinstallatie voor de tafel!

Comment

• gnmixing
                • Feb 2004
                • 214

Ik ben ook van mening dat er soms overdreven wordt met de geluidset, maar je speakers zijn wel zo'n beetje het 'gezicht van je discobar'.
                En ik sluit mij dan aan bij de mening van andere hier dat dit er niet echt aantrekkelijk uitziet als geluidset.
                Wel handig en compact om te vervoeren lijkt mij.

Misschien omdat het een trouwfeest is dat je een wit doek gebruikt? Voor op fuiven ed zou ik toch opteren voor een zwart doek.

Hoe heb je je licht aangestuurd?

Voor de rest wel een leuke set, en 'netjes' opgesteld! (dit is volgens mij vooral belangrijk!)

Greetz,
                GNmixing.
                En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Stond je daar nou IN een doorgang?

Was dat o.k. in samenhang met het vluchtplan van de zaal? [?]
                  lekker belangrijk!

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

inderdaad leuke lichtset, maar die twee schuin hangende tube's had ik persoonlijk rechtop tegen de hoeken van je tafel gezet, dus rechtop naast de sub en aan de andere kant !!

Maar dan zit je zeker met aansluiten van die tube's ??!

En inderdaad, met het geluid zat je denk ik wel goed, want op bruiloften is het vooral aan het begin alleen maar gezeik dat het te hard staat !!! (of kom ik op de verkeerde bruiloften hahahaha)
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• TVV
                      • Aug 2004
                      • 73

citaat:Stond je daar nou IN een doorgang?

Was dat o.k. in samenhang met het vluchtplan van de zaal?
                      Dit was een doorgang naar een veranda (moest van de baas daar staan..), nooduitgang was aan de andere kant.

citaat:En inderdaad, met het geluid zat je denk ik wel goed, want op bruiloften is het vooral aan het begin alleen maar gezeik dat het te hard staat !!! (of kom ik op de verkeerde bruiloften hahahaha)
                      Gelijk heb je Beyma. Op bruiloften willen de klanten een mooi verzorgde discobar zien, en de mensen die niet dansen willen dan kletsen met de familie...

Comment

• mverdult
                        • Dec 2003
                        • 123

mooi verzorgde discobar ? heb je dan de verkeerde foto's erop gezet soms ? ik zie een klein kastje op tafel staan, meer niet.

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Wat voor DAP setje heb je hier gebruikt, ken deze niet (of herken deze niet)

Altijd dat gezeur dat het met DAP niks kan zijn vind ik niet terecht. Als je weet waar je mee bezig bent kun je met de DAP speakers zeer goede resultaten behalen. Het gaat pas mis wanneer je het gaat misbruiken. Met een beetje goede oren kom je een heel eind.

Ik heb zelf een DAP Soundmate One setje en nog nooit iemand horen klagen dat het slecht klonk. Een aantal zeer ervaren muzikanten (ex profs) zijn altijd zeer tevreden met deze set voor kleine optredens.

Comment

• DjFlo
                            • Jun 2003
                            • 332

Ziet er leuk uit!

Hoe bevallen de spotknights?

groeten

floris

Comment

• TVV
                              • Aug 2004
                              • 73

citaat:Wat voor DAP setje heb je hier gebruikt, ken deze niet (of herken deze niet)
                              Mid-Hoog: DAP Max Range MI-250 (afgeknipt op 200hz)
                              Bas: DAP Max Range MI-152B (stereo aangestuurd)

Na een beetje experimenteren heb ik het maximum aan klankkwaliteit eruit gehaald. Met 2 JB AX-200 versterkers doe ik daar toch een 75man mee.

citaat:Hoe bevallen de spotknights?
                              Zeer goed, de eerste keer toen ik ze zag stond ik stomverbaasd. Voor een ELC 250W lamp komt daar hopen licht uit. Nadeel dat JB geen voorgemaakte flight-cases verkoopt, maar met een beetje aanpassingswerk past deze perfect in de flightcase van de Showtec Challenger...

Comment

Working...