Disco @ BBC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Disco @ BBC

De rest op www.citybeatz.nl/buys
    Ik heb weer zin in commetaar dus daarom post ik t maar

Nja last-minute boeking, dat was ffetjes stressen, 't is disco op buys ballot
    Jammer dat geluidsset op het laatst niet kon

Materiaallijstje:
    Geluid
    1* SynQ CDX-1 dual CD player*
    1* Behringer DJX-700*
    1* Pioneer koptel.*
    1* Sennheiser E 825 S* (d8 ik)
    1* Dap P-500 [xx(]
    2* MC-12 [xx(]
    En alles wat ik nog vergeten ben
    Licht
    1* Mini strobo [xx(] (zit reden achter
    1* Moonflower
    1* Mushroom
    1* Dataflower
    1* dmx balk met 4 parren*
    1* 24 kanaalssturing*
    1* Zelf bouw switchertje [xx(]
    En wat ik nog vergeten ben...

* = gehuurd (of gewoon keer [:P])

Graag nuttig commentaar, ik weet zelf ookwel dat geluid te weinig was! (al vonden de meeste het wel meevallen, al lijkt me dat sterk!)
    Iedereen tevrede, en ze willen ons waarschijnlijk als vaste dj's voor de disco's , ik ook weer blij

Dat was het denk ik wel?
  • jorritje
    • Sep 2003
    • 143

IK vind die balk met die effecten kun je beter 4 parren van maken staat wat mooier. dat kleine flitsertje heeft totaal geen effect. En als je die efecten erbij wil houden kun je beter nog een statief bij kopen met 4 par 56 die ene achter jouw zetten dan kan het nog wel mar voor het mooiste gezicht is 2 t4 balken par 56 genoeg.
    En als jij een flitser wil gebruiken zou ik eens effe kijk naar een 500 watt strobe minimaal. Maar verder ziet het er goed uit.

Ga zo verder

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

Ik had eerst een strobo (1500 watt) erbij gehuurd, later is dat afgeketst door opdrachtgever i.v.m. medische redenen,

Verder toch bedankt voor tips

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Was dit dezelfde aula als waar een tijd geleden de vraag vandaan kwam of er met die lampjes die er hangen ook geknippert kon worden? en zoja, zijn dit ook dezelfde mensen die die vraag toentertijd stelden?
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• gnmixing
          • Feb 2004
          • 214

Ey DJFx,

ik vind het er helemaal niet slecht uitzien, maar je vroeg om commentaar é.

Ik vind het goed dat jullie eraan denken om je tafel af te rokken, maar je kan misschien eens een groter doek kopen zodat je de hele tafel kan afrokken...(de breedte van het materiaal dat je opstelt is toch +/- altijd even breed) Als je je doek wat strakker hangt ziet het er ook wat stijlvoller uit denk ik.

Zoals Jorritje als zei is een 2e Tbar wel een goed idee, wat voor zo'n grote zaal eigelijk nog niet voldoende is naar mijn mening. Ik vind de symmetrie in een drive in als die van jullie wel belangrijk. Misschien is een truss wel een goede optie om zowel PARs als je effecten nog te hangen.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het mooi gedaan met de middelen die er waren,

Greetz,
          GNmixing
          En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Jaja ik vroeg om commentaar, mijn complimenten hier heb ik wat aan

Allereerst neem in toch ffetjes Rene,
            Ik heb nog nooit van me leven op het forum me uitgelaten over de belichting op school of deze aula (allen wel de vliegende botterhammem [:P]), dus denk het niet, deze spots worden meestal aangestuurd door een ouwe vent die niet meer zo met de nieuwe techniek meegaat [:S]

Dan maar ff GNmixing, kleed was inderdaad te kort, ook hing het niet strak
            Dit heeft ook een reden, normaal leg ik eerst dat kleed op de tafel en dan pas de apparatuur, dit keer was ik het kleed vergeten en is me aardige pa hem weze brengen , misschien dat ik een 2e (lees grotere) kleed erbij koop

Volgende keer zal show weer anders worden, als hij dan iets meer geld geeft kunnen we bijv. een 2e balkje erbij huren.
            Truss is inderdaad een goede oplossing maar tevens ook een duren

Comment

• gnmixing
              • Feb 2004
              • 214

Wij doen toch meestal eerst al het materiaal, dan kunnen de kabeltjes mooi onder het doek de tafel onder...
              Maar dit is maar wat je het handigste vindt.

Truss is inderdaad duur, maar je kan misschien 2e hands overwegen. Het is echt een meerwaarde aan je show, we waren verrast hoe ons materiaal er kon uitzien!

Greetz,
              GNmixing

Comment

• DjFx
                • May 2004
                • 307

Mag ik ook nog weten hoe jullie die doek er tussen frommelen?
                Op het laatst is het echt letterlijk donderen met die doek.

Truss heeft vind ik dan wel een meerwaarde aan een show maar moet zeker wel veilig zijn, ik zal nooit een truss 2dehands nemen, dus dan maar huren

Comment

• Fritz
                  • Oct 2001
                  • 621

citaat:Geplaatst door DjFx

Truss heeft vind ik dan wel een meerwaarde aan een show maar moet zeker wel veilig zijn, ik zal nooit een truss 2dehands nemen, dus dan maar huren
                  Nooit 2e hands truss? Als er een klein krasje of klein deukje inzit is er niets aan de hand hoor als je er alleen een paar parretjes en effectjes aanhangt!

De truss die je dan zou huren is ook al vaker gebruikt hoor...

Comment

• erik_gj
                    • Jan 2004
                    • 129

Hey,

Opzich ziet het er netjes uit, niet veel op aan te merken. die kits hebben zich vast vermaakt. Maar wat ik me af vraag, je huurt veel bij in verhouding met wat je zelf hebt. Gaat dan niet een groot deel van je verdiensten op aan huur, want ik neem aan dat je voor dit feestje geen honderden euro's krijgt (bedragen hoef je van mij niet te noemen)? Of zit ik er helemaal naast?

greetz Erik
                    zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

ik vind jullie goed en slim bezig.

Oefen jezelf in een goede DJ worden. Geef desnoods maar wat uit aan huur. En zorg dat je over een tijdje een bruikbaar lid bent van een locale zaal of een verhuurbedrijf die een DJ nodig heeft die zelfstandig een avond kan doen.

Investeer in platen en een inprik dj setje (je moet immers thuis kunnen oefenen) en huur de rest.
                      lekker belangrijk!

Comment

• DjFx
                        • May 2004
                        • 307

@Erik, Ik ga geen bedragen noemen inderdaad daarom maar in procenten (heb je toch in iedergeval een idee)
                        Ong. 60% is opgegaan in huur , 40% (inc. fooi) is opgegaan voor inversteringen
                        Kits en docente hebben zich inderdaad vermaakt

Comment

• gnmixing
                          • Feb 2004
                          • 214

Om ons doek deftig over de kabels te doen gebruiken we stevige dubbelzijdige tape. Zo blijft het mooi hangen en heb je echt niet veel last van de kabels (die dan ook ineens aan de tafel vastkleven).

Waarom zou 2e hands truss nu zoveel onveiliger zijn dan gehuurde truss? In vele bedrijven gaat de verhuur-truss na een bepaalde duur gewoon de verkoop in dacht ik. Maar is hij dan van de één op de andere dag onveilig geworden?

Greetz,
                          GNmixing

Comment

• DjFx
                            • May 2004
                            • 307

Hoever doen jullie doek/kleed dan over de tafels (erop) dan nog, klein stukje of helemaal niet?

Waarom een truss oppeens onveilig zou kunnen worden; truss zelf niet (neem ik aan) , maar de tieven die erbij zitten, koppelingen kunnen misschien ook al lurp zijn na xx jaar..
                            Als ik niet gelijk heb wijs op me fouten

Comment

• gnmixing
                              • Feb 2004
                              • 214

Ja ons doek is lang genoeg en komt nog makkelijk aan de grond als we het bovenaan een stuk op de tafel leggen.
                              Ik denk dat dat zo'n 10cm zal zijn.

Ik denk toch niet dat verhuurbedrijven het risico nemen om truss te gebruiken met verouderde of zwakkere koppelingen. Maar als je daar niet van overtuigd bent kan je die nogaltijd nieuw kopen, dat is nu de grote kost niet.

Greetz,
                              GNmixing

Comment

Working...