Feestje Tafeltennisclub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommie
    • Jul 2004
    • 9

Feestje Tafeltennisclub

Oké, ons eerste 'echte' feestje gehad, waar wij moesten draaien. Was van een tafeltennisclub hier uit de buurt. Was wel gezellig.

Kwa apparatuur niet helemaal schokkend, zijn nog maar net echt begonnen. Laat maar horen wat je er van vindt. Kritiek is welkom (wel opbouwend kritiek []).

We willen waarschijnlijk een truss kopen en dan 2 t-bars met parren daar aan hangen, want kwa licht ziet dit er niet echt uit..

Lijstje:
    8x Par 56 Short 300 Watt op statief
    1x Lichtcontroller
    2x simpele strobo

1x DAP Palladium 1200
    1x PC
    1x Gemini PS-540i Mixer
    1x CD/DVD speler
    1x Mengpaneeltje voor microfoons
    2x Microfoon
    2x Dynacord Speakers 400 Watt

Incl. nog wat overige rommel
  • jorritje
    • Sep 2003
    • 143

Ja het is een leuk begin zo. Alleen wat ik me afvraag jij hebt geen microfoon bij volgens mij als ik je 2 kanaals mengpaneel ziet. over al waar ik draai hebben ze wel een keer een microfoon nodig. En ja met dat licht kan zo niet nee wat ik zo kan zien is dat zn statief van de doe het zelf zaak of niet. Dus als je truss wilt kopen koop er dan ook statieven bij. Zn licht controller heb ik ook gehad is een leuk ding alleen lastig dat je voor elka parretje een apart kabeltje moet trekken. wat ik zou doen in jouw geval is gewoon 2 statieven kopen en daAR 2 T balken op maken dan heb je een leuke set en dan kan die truss nog altijd. Ik heb zelf ook pas sinds een week 2 t balken maar werkt echt fijner. en misschien met dat doek een 9 mm plaat pakken en dat ervoor zetten een plaat die je mooi in kan klappen doormiddel van schanieren. ziet er iets neter uit als met dat doek. Want hangt ook een beetje door en dat is niet erg mooi.

Maar zeker een goed begin

Comment

• Tommie
      • Jul 2004
      • 9

Je microfoon verhaal snap ik niet helemaal? We hadden 2 microfoons mee, en die hadden we op dat Velleman (rommel) mengpaneel ingeprikt, en dat weer aangesloten op de gewone mixer.

Statief met parren moet zeker anders, dat zit ook als eerste in de planning.

Over dat doek, daar willen we eigenlijk een soort van tentstok bovenin doen, zodat dat ook strak blijft.

Edit: Voor elke par een kabeltje trekken, dat is niet waar, er hangt gewoon een multikabel aan. Dus dat is parretjes inprikken en multikabel op controller aansluiten en klaar..

Comment

• Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

Ik ken heel de dynacordspeakers niet, maar het lijkt me een oude serie... wie kan daar meer over zeggen?

Ik ga er heel weinig over zeggen, want ik heb wel het idee dat je weet wat je aan het doen bent. Bovendien is nog niet alles zo slecht. Na statieven zijn 2 echte cd-spelers bijvoorbeeld een optie.

Suc6!
        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• RonV
          • Jul 2004
          • 67

Bij deze dus n post van de "DJ" op de foto. Over het microfoonverhaal; de mic's ligge op de laatse foto onder m'n arm
          [ beetje off-topic, maar wat vinden jullie van onze net-bedachte naam: Hupsie-Flupsie Discoshow. Ze hebben tijdens het feest al een paar keer naar onze naam gevraagd, maar toen hebben we steeds moeten antwoorden met: "we hebben geen naam" ]
          DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• jorritje
            • Sep 2003
            • 143

ow ok dan heb ik niks gezegd je had nog een mengpaneel daar heb ik niks over gezegd dan sorry

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

je kan een statief erbij kopen en je parren verdelen, ook zou ik 2 lichteffecten toevoegen met mischien een kleine rookmachine......dit alles kost mischien niet meer dan 350 euro bij elkaar denk ik maar ik denk dat je veel meer sfeer kan geven op een feest.

mischien kan je ook iets maken dat je doek wat strakker hangt, een pijp of iets dergelijks erachter.

een truss zou wel leuk zijn maar persoonlijk vind ik dat iets overdreven om maar 2 four barren aan te hangen, overigens kosten 2 goede statieven en een truss van een meter of 4
              ook een boel geld ( kan zo 1000 euro kosten 2e hands). dit geld zou ik liever investeren aan dus bijv wat lichteffecten of een profesionele cd speler/mengtafel

Ook zou ik ervoor zorgen dat je goede bekabeling heb

nou jah tut dusver mijn opbouwende kritiek iig succes verder met het groeien van je show

Comment

• jorritje
                • Sep 2003
                • 143

Aparte naam wel leuk. als je nouw slim bent maak je effe een domein aan op internet kost je 50 euro voor een jaar kun je 100 mb opzetten.

Comment

• RonV
                  • Jul 2004
                  • 67

citaat:Geplaatst door Dropsen

Ik ken heel de dynacordspeakers niet, maar het lijkt me een oude serie... wie kan daar meer over zeggen?
                  Is idd oudere serie van Dynacord. Hebben we van een collega-drive-in kunnen huren. Ik weet zelf ook niet welke serie dit is moet ik eerlijk bekennen.[:I]

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

truss, denk dat je dat zwarte ladderding bedoelt, niet doen ... neem dan 2 showtec statiefjes, zit t-bar bij, kan je parren aan knopen, staat stuk steviger en neemt minder ruimte in.
                    daar kunnen die 2 kleine strobos ook wel bij

verder zorg ervoor dat je een goede backup hebt voor als die pc uitvalt, blijf die dingen onbetrouwbaar vinden na paar keer ellende ermee gehad te hebben ...
                    en over het pc verhaal, tis lekker goedkoop, mp3s downloaden, bpm studio oid downloaden en draaien maar... maar tis niet bepaald legaal... in begin ff moeilijk, maar probeer naar een legale muziek collectie toe te werken, iig op cd

show ziet et er... als ik vergelijk met ons begin... aardig uit, nu nog zorgen dat je aan de bak komt...
                    zorg ervoor dat mensen die examens hebben weten dat je disco hebt!
                    vaak is budget voor examenfeesten minder en kan je zo in een klap hoop geld verdienen...
                    (nee, dat is niet marktverzieken, 99% van die feestjes is er gewoon geen budget (zak snoep voor dj) dus de wat duurdere shows lopen niks mis)
                    zorg wel dat je prijs vantevoren afspreekt, voordat je met 2 zakken snoep en 5 euro afgescheept word!

en als je geld hebt, let even op uitgaven, het is leuk om zoveel mogelijk, zo goedkoop mogelijke lichteffecten en andere prut te kopen, maar kijk even goed rond naar wat je echt nodig hebt.
                    Vitality Show

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Zou eerder gaan voor een echte cd speler. En dan de parren.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• dj_lucv
                        • Aug 2001
                        • 616

Heb je een detail-foto van je statief als het aangesloten is? Met die multikabel?

Comment

• DjFlo
                          • Jun 2003
                          • 332

Ik vind het voor een beginner goed uitzien! In ieder geval goed afgewerkt(keurig zwart doek ervoor) En natuurlijk later nog uitbreiden.

Groeten

Floris

Comment

• sntho0
                            • Sep 2003
                            • 196

citaat:Geplaatst door DjFlo

Ik vind het voor een beginner goed uitzien! In ieder geval goed afgewerkt(keurig zwart doek ervoor) En natuurlijk later nog uitbreiden.

Groeten

Floris
                            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• RonV
                              • Jul 2004
                              • 67

citaat:Geplaatst door Roeltej
                              verder zorg ervoor dat je een goede backup hebt voor als die pc uitvalt, blijf die dingen onbetrouwbaar vinden na paar keer ellende ermee gehad te hebben ...
                              en over het pc verhaal, tis lekker goedkoop, mp3s downloaden, bpm studio oid downloaden en draaien maar... maar tis niet bepaald legaal... in begin ff moeilijk, maar probeer naar een legale muziek collectie toe te werken, iig op cd
                              Over de betrouwbaarheid van de pc; ik houd de pc altijd goed bij. Vantevoren scannen op spyware, een lange tijd test-draaien etc etc. We gebruiken daarom ook voornamelijk de computer en als back-up of afentoe voor paar cd's de dvd-speler. Het hoeft dus ook geen geweldige cd-speler te zijn.
                              Ten tweede over de legaliteit; we melden het vantevoren ook altijd dat wij niet helemaal legaal bezig zijn, en dat dit voor ons ook nog niet te doen is qua budget. Zijn ze het er dan niet mee eens, tja...

Comment

Working...