Afsluitingsfeest Satellite (GPS-Hike)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Afsluitingsfeest Satellite (GPS-Hike)

Gisteravond afsluitingsfeest na de jaarlijkse Satellite (GPS-Hike) van Scouting Maarn-Maarsbergen gedaan.

Geen tijd gevonden om tijdens het feest foto's te schieten, die zullen van andere cams nog wel komen.

Wat er hing/stond:

LICHT
    2x Wind-up
    5m Truss
    2x Fourbar par-56
    1x DX-404 DMX-dimmer
    4x Martin Roboscan 812
    1x Strobe (160w o.i.d.)
    2x Flower

Aangestuurd door PC met VisualDMX Output RS-232, met via midi een faderpaneeltje aangesloten.

GELUID
    2x B1800X subs
    2x RCF zelfbouw toppen
    1x Dap P-2000 amp
    1x Discobar met 2x CDJ-100 en DX-500
    1x MX3282A tafel bij gebrek aan losse EQ, en voor inprikken mics.

Ontzettend leuk feest om te draaien; Lekker gevarieerde muziekstijlen, gezellige mensen, enz.
    Creating shows beyond Imagination
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Zit er mooi uit!!! Mooie licht combies en netjes symetrisch opgebouwd!!

Waar gebruikte je die mengtafel voor buiten je dj mixer om?
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

citaat:Geplaatst door Speakertje

Zit er mooi uit!!! Mooie licht combies en netjes symetrisch opgebouwd!!

Waar gebruikte je die mengtafel voor buiten je dj mixer om?
      EQ-ing van het geluid, gezien ik geen "versterkerrack inc. crossover/EQ" bij me had maar 1 enkele versterker. Had ook even geen losse EQ liggen, vandaar. Sommigen doen dat gewoon met de EQ op de DJ-mixer, maar bij mij moet het geluid goed zijn met de DJ-mixer neutraal.

Mics inprikken kon ook ff makkelijk in deze tafel.

Comment

• LJ_jacob
        • Aug 2003
        • 293

ziet er leuk uit! netjes gedaan!!
        is het alleen niet een beetje onhandig die connectors voor je mixer??
        het zit niet echt heel erg in de weg... maar ik zou m'n kabeltjes vanaf daar niet zo goed kwijt kunnen, en als ze naar beneden lopen hoef je er maar 1 x aan te blijven hangen en je trekt een plug//connectorplaatje krom...
        mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Is niet echt een probleem, ik heb er bewust voor gekozen omdat anders de connectors wat in het zicht zouden kunnen komen, gezien de discobar ook gelijk "meubel" is (bij kleine setjes zet ik alleen de dicobar weg, dan is het veel netter met de connectors aan de DJ-kant.

Werkt totaal niet vervelend, de kabels voor de discobar werk ik ook meestal direct door het keyboardstatief naar achteren weg. Misschien hier vergeten

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

citaat:Geplaatst door jeroenvdv
            EQ-ing van het geluid, gezien ik geen "versterkerrack inc. crossover/EQ" bij me had maar 1 enkele versterker. Had ook even geen losse EQ liggen, vandaar. Sommigen doen dat gewoon met de EQ op de DJ-mixer, maar bij mij moet het geluid goed zijn met de DJ-mixer neutraal.

Mics inprikken kon ook ff makkelijk in deze tafel.
            Aha vandaar, makkelijke oplossing. Trekt die P-2000 het een beetje?

Ik vind je licht installatie echt mooi spul.
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• mverdult
              • Dec 2003
              • 123

waarom geeft iedereen zoveel geld aan zijn verlichting uit ? ik ben ook nog niet zo lang bezig maar ik vindt mijn geluid belangrijker dan verlichting hoor. dat komt wel als mijn installatie compleet is zoals ik hem wil hebben.... de verlichting ziet er wel goed uit !!

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Ik investeer op dit moment vrij veel in licht, omdat ik op een vrij goedkope manier aan een VisualDMX RS-232 output kon komen een jaartje of 2 geleden. Dan is het logisch dat ik eerst even verder ga met licht. Daarbij komt, dat ik via een goede collega op een makkelijke manier geluidssets kan meenemen, precies naar wens. Discobar wil ik wel zelf hebben, dit omdat die altijd nodig is. Geluidsset varieert behoorlijk per klus.

Trussje en geluidsset waren bij de collega meegenomen voor deze klus. (en nog wat kleine zaken).

P-2000 trok het maar net, ik had verwacht ruimer te zitten. We hebben constant tot vlak onder de clip gedraaid, maar daarbij was het geluid wel goed (hard).

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Ziet er inderdaad wel leuk uit moet ik zeggen.

Alleen wel een beetje een rommeltje achter de Discobar. Ik vind het altijd lekkerder werken als het ook daar allemaal netjes opgeruimd is. Ook is dat wat netter naar de opdrachtgever toe.

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Foto's zijn ruim voor het feest genomen. Daarna hebben we een hapje gegeten, en toen de laatste dingen weggewerkt en opgeruimd. Is uiteindelijk dus nog netter geworden (Toen we begonnen met draaien, was het inmiddels al flink donker, op de foto's schijnt nog behoorlijk licht door de ramen )

Foto's van tijdens het feest heb ik zelf niet kunnen maken, het was behoorlijk aanpoten

Comment

• gnmixing
                      • Feb 2004
                      • 214

Zeer mooie show, daar hopen wij binnen enkele maanden ook te staan...
                      Hoe lang zijn jullie net bezig? Is alles eigen materiaal?
                      Doe zo voort zou ik zeggen!

Groeten
                      En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Niet alles wat hier stond was eigen materiaal. Ik werk nauw samen met een collega, die vrij veel zelf op voorraad heeft.

Trussje, en speakers + versterker waren bij hem weggetrokken, en nog wat kleine dingen. Discobar, parren, VisualDMX, MX3282A, etc. zijn allemaal eigen materiaal.

Scans waren voor de gelegenheid even ergens anders vandaan gehaald, ik werk normaal met de Winner.

Ik ben nu net een jaartje "serieus" bezig, ik werk sinds die start ook alleen. Koen, die op een aantal foto's staat, is een vriend en collega van m'n werk. Die gaat wel vaker mee

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

citaat:Geplaatst door mverdult

waarom geeft iedereen zoveel geld aan zijn verlichting uit ? ik ben ook nog niet zo lang bezig maar ik vindt mijn geluid belangrijker dan verlichting hoor. dat komt wel als mijn installatie compleet is zoals ik hem wil hebben.... de verlichting ziet er wel goed uit !!
                          ik denk dat startende shows dat meer doen omdat het vaak niet meteen de hele wereld kost( lichteffectjes 100 euro).....en het geeft meteen een boel body aan je show.....ben zelf ook begonnen met licht en het leek meteen heel wat.....kijk hier op een forum heeft iedereen het over merken en dure spullen maar ik denk dat de gemiddelde feestganger een lichtshow meer opvalt dan een versterker van een duur of goedkoop merk....

plus voor 1 goede versterker kun je ook 2 dmx bars met parren voor kopen en een sturing....daar kiezen mensen toch eerder voor, vooral als ze net beginnen met een show op te sparen en het is voor hobby gebruik

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

ik hoor steeds meer over wel of niet eerst geluid en dan licht of net weer andersom!! Zorg dat je het in evenwicht hebt en houdt!! alleen is het zo dat je makkelijker een setje speakers voor minder kunt huren dan even licht. begin met basis speakers die je fullrange kunt gebruiken en bij groter feest evt baskasje bijhuren plus versterker, dan gebruik je je fullrange kast als top. en voor het licht geldt hetzelfde.

oja alles in een keer goed voor elkaar hebben gaat niet, tenzij je een rijke oma of lieve papa hebt die wil betalen!! en volgens mij zie ik zo nu en dan wel eens van die "gelukkige knulletjes" voorbij komen!!
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Loopt inmiddels al een ander topic over de discussie "eerst-licht-of-eerst-geluid-of-tegelijk?". Graag commentaar op de show op de foto's

Comment

Working...