Tennisfeest TC-Schiebroek 9 april

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tkima
    • Apr 2005
    • 7

Tennisfeest TC-Schiebroek 9 april

Afgelopen zaterdag een leuk tennisfeest gehad, hier wat foto's.

Apparatuurlijstje:

Geluid:
    2* Dynacord CX14-Pro Speakers
    1* Dynacord PCA 2450 Versterker
    1* Behringer DX1000 mixer
    2* Gemini CDJ-20 CD-spelers

Licht:
    2* T4 met 4 stuks P56 300W
    2* Bat-one DMX Goboflower
    1* Geni FL1800/D Stroboscoop
    1* Behringer LC2412 Lichttafel
    1* Antari Z-1200 Rookmachine
    (Colormoon, paar statieven)

Voor de rest van de foto's: http://home.planet.nl/%7Ebmpeters/ad...fotopagina.htm
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Je heb wel leuke apparatuur. Alles netjes in kisjes. Netjes.
    Maar ik zou eerst die tafel even afrokken of een meubeltje maken/kopen. Dan ziet alles er een stuk netter uit. Owja die kabels in naar de t-barren zou ik recht langs eht statief naar beneden laten lopen met een aantal tapejes eromheen.
    Daarnaast zou ik die speakers op een statief zetten. Vind dit er altijd erg onprofessioneel uit zien.[xx(]
    Voor de rest niks op aan te merken eigenlijk.
    Als laatste: welkom op dit forum!
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

sluit me aan bij drive inn tnt maar ik weet niet precies of het waar is maar volgens mij als je je versterker niet laat ventileren gaat hij eerder stuk....(hij wordt nogal warm)
      is dit een uit de hand gelopen hobby of werk/bijbaantje
      verder eindelij iemand met een basisverlichting!!
      laterzz daniƫl
      can you feel the light [:)]

Comment

• DBAirwave
        • Apr 2003
        • 70

Mooi gedaan,
        alles zit in kisten
        voldoende basisverlichting + nog wat leuke effecten
        mooi afgewerkt

Juist nog zoals eerder gezegd: rok alles wat af met een zwarte doek (best een brandveilige).
        Wij hebben nog geen statieven voor onze boxen, maar we proberen ze altijd hoger te zetten. Dit komt dan mss niet professioneler over maar het geluid zit wel beter.

Oja, ik hoop dat je versterker vooraan ventileert. Ofwel was de foto wat vroeg getrokken...

Voor de rest dus goed bezig!

Comment

• Tkima
          • Apr 2005
          • 7

Bedankt voor de reacties. Ik ga zeker de opmerkingen volgende meenemen, heb ondertussen al een zwart doek om de tafels voortaan af te rokken. Meubel zou inderdaad mooi zijn maar dat gaat niet met het vervoer. Wel zou er eventueel zo'n paneel kunnen komen welke niet zoveel ruimte inneemt.

Verder zijn dit niet echt mobiele speakers voor gebruik in een drive-in, maar meer voor in een discotheek, getuige het feit dat deze geen statief flens hebben. Volgende keer zullen we trouwens een sub-top set gebruiken omdat er dan een stuk meer mensen aanwezig zullen zijn: de opkomst was dit keer laag doordat overdag de opening van de tenniscompetitie in het water is gevallen door het slechte weer die dag.

In de kist onder de tafel steekt een Crest CA6, diende als reserve. Dat was omdat we de Dynacord voor het eerst flink gingen gebruiken en doordat dat toch een redelijk oud bakje is
          hebben we toch nog even een andere versterker meegenomen. De Dynacord heeft het overigens zeer goed gedaan en gaf geen krimp, maar vooraf wilden we toch zekerheid hebben.

Ik doe deze drive-in uit een uit de handgelopen hobby, zo zou je het wel kunnen noemen ja. Verder denk ik toch zeker dat ik niet bij de catagorie van jongetjes van 13/14 hoor die voor een zeer lage prijs een zeer magere installatie neerzetten (zacht uitgedrukt...) en zo de markt verzieken. Basisverlichting hoort er gewoon bij en gaat dan ook altijd mee als licht is inbegrepen in de show. Ben overigens zelf 16

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Laat alleen dat "drie reflector lampen discosetje" de volgende keer thuis (foto 1) [:I]hoewel ik er vroeger ook heeeel erg blij mee was[:I][]
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Dropsen
              • Jan 2004
              • 375

Dat zou goed een standaard-geval kunnen zijn van die club zelf... ze maken ze zelf wel eens meer "disco"...

Leuke set zo! ff wat losse dingen:
              Hoe vind je die bat's voor drive-inn gebruik?
              Zie ik het nou goed en staan er twee rookmachines?
              Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Tkima
                • Apr 2005
                • 7

Dat is inderdaad een standaard geval van de club , maar om dat nou weg te gaan halen voor de foto... [:P]

Ik heb 2 stuks Bat-one, en dat zijn de ''oude'' dip-switch modellen. Werkt heerlijk voor drive-in moet ik zeggen! Naast dat ze een zeer mooi effect geven, hebben ze een groot voordeel: DMX. Ze hebben drie kanalen: 1- stroben (op gobowiel, maar toch), 2- gecombineerd gobo/kleurenwiel (leuke kleuren en gobo's, ook multicolor), 3- draairichting/draaisnelheid van de reflector. Directe besturing en het kunnen programmeren van deze functies op een DMX paneeltje werkt zeer handig, en is veel uitgebreider dan een schakelpaneel waarmee je effecten gewoon aan en uit zet. Ook is de lichtopbrengt aardig goed voor een 250W ELCtje.

Bij deze set hebben we 1 rookmachine in gebruik: de Antari Z1200.

Comment

• dj ThunderXplosion
                  • Apr 2004
                  • 82

Hoeveel mensen waren er ongeveer?
                  En wat ligt daar op die ene box?

Comment

• Tkima
                    • Apr 2005
                    • 7

Opkomst viel een beetje tegen....waren ongeveer 40 man.

Op die ''box'' ligt een colormoon, heeft niet aangestaan trouwens, bats waren genoeg.

Comment

• Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

citaat:Geplaatst door daantje

verder eindelij iemand met een basisverlichting!!
                      laterzz daniƫl
                      Waar slaat dit nou weer op ? Komen genoeg drive in's voorbij met een basisverlichting kwa parren !!! (En valt mij op dat dit ook steeds vaker gebeurd, zouden de fora's dan toch voldoende invloed hebben ?)

Maar opzich een net setje, alleen zoals al eerder, afwerking kan wel stukje netter, maar daar wordt aan gewerkt las ik .
                      Is weer terug !

Comment

• Roland
                        • Jan 2001
                        • 480

Ff terug komen op die basisverlichting,

Is toch altijd een beetje afhankelijk van de stroom die er op de locatie aanwezig is. Kom weleens op locaties waar nog 2 * 16 schoon te krijgen is. In dat geval dus parretjes thuis laten en gewoon wat colourchangers neerzetten. Maar niet iedere drive-inn heeft natuurlijk veel keuze in het te gebruiken materiaal.
                        Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

Colourchangers zijn inderdaad een mooie optie.

Maar als ik 2x lege 16A groep krijg, dan gooi ik er meestal wel 2 fourbarren met 300 watt par 56 aan. Kom je op grofweg 2400 watt (tweederde 16A groep) is meestal wel goed te doen (naar mijn mening). (mits het een klein feestje is, waar je dus geen 2 groepen nodig hebt voor alleen al geluidsset).

Maar colourchangers kunnen vaak voordelen bieden. (vraag me wel eens af waarom geen colourchangers te nemen in plaats van par 56 met 300 watt. Colourchangers trekken minder, meer kleuren en meer combinaties dus, en bijna even grote licht opbrengst. En zoveel kosten ze al niet meer tegenwoordig). Nadeel is natuurlijk bijhuren.

Maar weer terug on topic.
                          Is weer terug !

Comment

• voederbietel
                            • Feb 2005
                            • 197

citaat:Verder denk ik toch zeker dat ik niet bij de catagorie van jongetjes van 13/14 hoor die voor een zeer lage prijs een zeer magere installatie neerzetten (zacht uitgedrukt...) en zo de markt verzieken. Basisverlichting hoort er gewoon bij en gaat dan ook altijd mee als licht is inbegrepen in de show. Ben overigens zelf 16
                            ik ben blij dat je zelf zestien bent (ben nu nog 15) maar ik denk dat je onderschat dat er meerdere mensen zijn van jouw leeftijd en lager die al een beste instalatie hebben
                            ik zag er laatst een aantal in de omgeving apeldoorn die jonger zijn dan jou en die draaien met 4 mh of scans (mac 250)
                            zelf draaien wij met 2 scans 2 colourchangers en in totaal 15 meter truss, colermoon, 2 derby's, 3 draadloze microfoons, enz enz
                            ik ben wel met je eens dat er veel drive-inn-shows draaien met huis tuin en keuken apparatuur van bijv: de kijkshop maar zo is bijna elke drive-inn- begonnen!

ik moet toegeven dat je een leuke instalatie hebt staan[8D]

vat dit niet verkeerd op maar vergeet niet dat je niet de enige bent met een drive in op jou/onze leeftijd
                            Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

Working...