Een Drive In - Studenten intro feest in Maastricht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjBounty
    • Feb 2005
    • 7

To DJ-mark; We hebben parren genoeg, maar in dit geval GEEN PLAATS![8D]

To Tuurke: Toppen vastgemaakt op hoekprofiel truss, met daarop een plankje. Natuurlijk stevig vastgemaakt met een sjorband.
    Subs staan onder de Ps15's. De trus moet toch ergens op leunen.

To Dropson; Trus aan de achterkant links en rechts op 2 grote statieven. Het is geen plaat die er tussen hangt, maar het zijn doeken. Deze hangen achter aan de trus en ook voor. Zo ben je de meeste draden kwijt.

To Moderator: Foto's tijdens de show niet, maar ik zet morgen nog ff een linkje neer naar een filmpje of 1,2.

Bekabbeling zit in de kist weggewerkt onder het mengpaneel. Daarachter een stekkerblok voor stroom en de kabel die daarvoor naar buiten moet kun je gewoon in de kist doen en het geheel afsluiten. Alleen de Output-kabels moeten eruit, maar dat is logica.
    In dit geval had ik geen frontverlichting, maar de mensen komen voor de muziek, niet voor mijn vrolijke verschijning.. (lol)

To Showband; Ypoc's moet je NIET op de kop hangen, dat gaat ten koste van de branduren. De madscans hebben we zo gedaan, maar kan ook andersom.

Zo, who's next!

greetzzz,

bounty.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

citaat:Ypoc's moet je NIET op de kop hangen, dat gaat ten koste van de branduren
      Ten eerste ben ik met lampen shit een leek...Maaruh...Hoe wil jij dat dan noemen zoals ze nu hangen?????? Ik noem dat op zijn kop...maar zoals gezegt..ben een leek met lampjes...

En waarom zou dat ten koste gaan van de branduren?
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DjBounty
        • Feb 2005
        • 7

Bericht aan Olaf (lampen-leek)

De lampen hangen nu van boven naar onder, dus in principe heb je gelijk want ze hangen ondersteboven. Maar zo als dit hangen deze lampen in de meeste gevallen altijd. [xx(]
        In het geval dat je de Ypoc BOVENOP de trus zet, in jou geval dus rechtop. Je kunt de lampen dan wel een stukje hoger hangen voor een nog breder straalveld, maar dan is dat minder goed voor de lamp(en).

Greetzzz,

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

citaat:In het geval dat je de Ypoc BOVENOP de trus zet, in jou geval dus rechtop. Je kunt de lampen dan wel een stukje hoger hangen voor een nog breder straalveld, maar dan is dat minder goed voor de lamp(en).
          Dus, als de lamp breeder moet gaan stralen, gaat ie korter mee...begrijp ik hier uit...
          Olaf Duffhuës

Comment

• DjBounty
            • Feb 2005
            • 7

[quote]citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Dus, als de lamp breeder moet gaan stralen, gaat ie korter mee...begrijp ik hier uit...
            Your answer is......NOT CORRECT!

Ik ben zelf ook geen expert hoor, maar wordt ook elke dag wijzer. [^]

Vaak is het geval dat hoe hoger je de scans op kunt hangen (er zijn limieten) hoe mooier je kunt stralen. Je kunt dan als het ware "breder" stralen omdat je hoger zit. [:0]

Vaak kun je de scans ook om en om hangen, dus 1 hoog en 1 laag enz. Dit geeft dan ook weer een ander effect. mij is aangeraden de Ypoc alleen op de normale manier op te hangen omdat dit anders ten koste gaat van de branduren. En er gaat zeg maar geen lamp van de HEMA is van 2,95.

I hope i answered you question.

Greetzzz,

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

citaat:En er gaat zeg maar geen lamp van de HEMA is van 2,95
              Zon leek ben ik nu ook weer niet...zal wel een MSD i.i.d inzitten...Maar met mijn logies denken, kan ik namelijk geen rede verzinnen waarom het zoveel slechter zou moeten zijn...Daarom was ik benieuwd waar het tegen was...
              Olaf Duffhuës

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Meen ooit eens iets opgevangen te hebben dat er bij de lampen van wat mindere kwaliteit de coating bij wat langer gebruik loslaat en zich dan ophooopt, dit is niet goed voor de levensduur van de lamp.
                Dit is van horen zeggen, dus misschien dat bij iemand nu een belletje gaat rinkelen en het wat duidelijker uit kan leggen?
                We're ready to party, are you?

Comment

• Wous
                  • Apr 2003
                  • 26

Hallo Iedereen..

Ik ben de andere persoon die met DJ Bounty het drive-innetje verzorgt.

Nou wou ik ff reageren op mijn DJ hij heeft idd niet al te veel verstand van licht meer van plaaties draaien.

Maar nu ff het volgende. Ik vind voor mijzelf dat parren onzinnig zijn. Ik heb veel liever beweegde kopjes en scans want hebben minder stroom verbuik niet te veel warmte en ik kan met minder bundels meer kleuren combi maken.

Nou nog ff op het trussje voor. De scans hangen idd op een lage hoogte ik denk idd niet veel hoger als 2.5 meter. Maar daar hangen de verrotte scans en het publiek kwam er toch niet bij want wij stonden achter drang hekken op een verhoogd podium.

De truss is allemaal 3 hoek. Achter op 2 mobiltech statief 6 meter en voor 2x 2 meter 3hoek met aan beide kanten een hoek 3 weg met op de hoek een base plaat waar een pin op staat en daar staat mijn onze ps15 top op. En dat geheel in elkaar geslagen met pinnen staat vast met sjorband op de subkasten..

Mochten er verder nog vragen dan hoor ik het wel.
                  Groetjes
                  Luchtankers i.p.v. Motortakels

Comment

• discover
                    • Feb 2005
                    • 108

hoi

het ziet er leuk uit met die scan's voor en moving's boven aan de lichtbrug.
                    hebben jullie ook nog een intenet site waar ik nog meer foto's kan vinden waar jullie hebben gedraait.
                    (hoe hebben jullie dat doek vast gemaakt)[?]

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

citaat:I hope i answered you question.
                      Voor mij niet, kun je me een duidelijke reden geven waarom de lampen niet langer meegaan als je ze rechtop zet, eventueel ondersteund met (natuurkundige) feiten?

Ik kan namelijk geen enkele reden verzinnen [:0]

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Ik weet niet of dit ook voor MSD lampen opgaat, maar in mijn MH's zitten van die stomme HTI lampjes, en het gekke is dat bij bepaalde standen er dus meer of minder licht opbrengst is...... [xx(] (Als je uberhaupt al van licht opbrengst mag spreken met HTI 150)

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Wous
                          • Apr 2003
                          • 26

citaat:Geplaatst door Overdrive

citaat:I hope i answered you question.
                          Voor mij niet, kun je me een duidelijke reden geven waarom de lampen niet langer meegaan als je ze rechtop zet, eventueel ondersteund met (natuurkundige) feiten?

Ik kan namelijk geen enkele reden verzinnen [:0]
                          Het 1 en ander berust misverstand, de lamp kan gerust rechtop staan echter wij hebben niet de juiste bevestigings materialen om dit uit te voeren vandaar.

Dit misverstand krijg je als de DJ zich bemoeid met verlichting.
                          Ik praat toch ook niet door de mic als hij een plaatje draait......

Groetjes

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Ik vond het al zo raar....evenals dat verhaal van die HTI lampjes...als je nou een keer zon apparaat openschroeft, weet je waarom ik daar anders over denk..
                            Olaf Duffhuës

Comment

• Wous
                              • Apr 2003
                              • 26

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Ik vond het al zo raar....evenals dat verhaal van die HTI lampjes...als je nou een keer zon apparaat openschroeft, weet je waarom ik daar anders over denk..
                              Dat hoef ik niet meer open te schroeven werk namelijk op de td van RENTALL. Dus denk ik weet wel hoe je denkt.

Maar wou ff een verhaal rechtzetten dus vandaar......

Comment

• schuijn
                                • Sep 2002
                                • 9

Had even een paar vragen over jullie geluidsset.
                                Heb namelijk zelf ook 2xps15 toppen plus 2xps15b van cerwin vega.
                                Was benieuwd hoe jullie ervaring daarmee is?
                                Hoeveel publiek jullie al hiermee hebben gedaan?
                                En of jullie de set ook gebruiken voor andere evenementen dan drive-in show werk(bijvoorbeeld bandjes)?
                                Heb namelijk deze set ook kunnen kopen maar gebruik standaard onze JBL set en dat zijn hoofdzakkelijk feesten tot 125 personen.
                                Dus heb de set nog nooit echt kunnen gebruiken.
                                By de weg jullie drive-in show ziet er prima uit.
                                karaoke is geen straf, maar een manier van leven.

Comment

Working...