Groot oudejaarsbal met discobar X-Plosion

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Misschien dat we volgend jaar dan de baskasten erbij nemen. Maar toch heeft niemand gevraagd om meer bas te hebben hoor. Zaal rammelde nu al .

Afwachten tot volgende editie @ 31/12/2005 [8D]

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

De bass uit een topkast is toch heel anders of met een basskastje erbij. Als ik zonder basskasten speel is dat enkel voor kleine feestjes. Ongeveer 50 mensen...

Zeker geen 200...

Nuja, wel mooi feestje!
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Tom. V
        • Oct 2004
        • 2

Spreken we hier over Mariekerke bij Bornem (ik woon in Bornem ) Want ik ken enkele mensen vanop die foto's,... en er is een Ommegangsstraat in mariekerke bij Bornem

GRTS

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Tom. V

Spreken we hier over Mariekerke bij Bornem (ik woon in Bornem ) Want ik ken enkele mensen vanop die foto's,... en er is een Ommegangsstraat in mariekerke bij Bornem

GRTS

Hey TOM,

U slaat de spijker op de kop! Volledig juist ben je! Ik ben van Mariekerke nabij Bornem!
          Grts

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

Sorry voor beetje off-topic:

Ik dacht eerst ook dat er genoeg bas kwam uit mijn mackie srm450, die actief is en 300 watt heeft in het laag (12 inch). Deze woofers halen ook de 50 hertz, maarja. Ik besloot toch maar eens een subje erbij te doen, en wat een verschil!!!!

De bas uit een subwoofer maakt het geluid gewoon helemaal. De bas klinkt gewoon dieper en krachtiger, OOK AL STAAT DE SUB ZACHT.

Maarja, veel succes met je drive inn.

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

citaat:Misschien dat we volgend jaar dan de baskasten erbij nemen. Maar toch heeft niemand gevraagd om meer bas te hebben hoor. Zaal rammelde nu al .
              Ja is juist.Zeker omdat jouw kasten 2x15" hebben. Maar meestal wordt dan op de EQ de bas wat hoger gedraaid.Probleem is dan dat de middentonen tot bv 1.5kHz (denk ik voor deze kast) ook uit deze 15"-ers komen, maar deze klinken niet goed (snel vervormd) door het opkrikken van de bassen.

Nu in jouw geval kan het niet veel kwaad op zo'n feestje.Begrijp me niet verkeerd hoor,die kasten zijn ideaal voor zo'n feestje.
              Als ik zo'n kasten had zou ik die ook neerzetten op zo'n fuifje, bas beetje omhoog en gaan met die banaan...

Daarom zul je zo'n kasten niet vaak tegenkomen als topkast bij bv live optredens.
              Frank,ik wil alleen maar even duidelijk maken hoe hoger de kwaliteit van een topkast wil niet zeggen dat er dan ook meer bas uitkomt. Snappie?

Comment

• VERVALLEN

Volledig gesnopen makker!

Maar wat vonden jullie van de opstelling qua materialen / opbouw / afwerking, ...

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

Ziet er wel goed uit hoor.
                  Alleen lijkt het mij alsof je alle licht aan de voorste buis van je truss hebt gehangen? Ik zou de parren aan de achterkant hangen, zodat het geheel een beetje in evenwicht komt, zeker omdat de truss nogal hoog staat.

Enkele parren, 3 scans en 2 lichteffecten geeft toch al een mooi effect zoals te zien op sommige fotos.

Belangrijkste is dat de mensen zich goed amuseren, en dat was hier wel dik in orde denk ik. Meestal: publiek tevreden, organisatie ook, en tenslotte moeten zij jou betalen!

Enige wat ik nog zou doen is 2 PAR36 spotjes kopen, die zet je op de grond en gericht op je spiegelbol. Kost zo goed als niks en geeft een heel mooi effect, zeker op zo'n feestjes.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

Ziet er wel goed uit hoor.
                    Alleen lijkt het mij alsof je alle licht aan de voorste buis van je truss hebt gehangen? Ik zou de parren aan de achterkant hangen, zodat het geheel een beetje in evenwicht komt, zeker omdat de truss nogal hoog staat.

Enkele parren, 3 scans en 2 lichteffecten geeft toch al een mooi effect zoals te zien op sommige fotos.

Belangrijkste is dat de mensen zich goed amuseren, en dat was hier wel dik in orde denk ik. Meestal: publiek tevreden, organisatie ook, en tenslotte moeten zij jou betalen!

Enige wat ik nog zou doen is 2 PAR36 spotjes kopen, die zet je op de grond en gericht op je spiegelbol. Kost zo goed als niks en geeft een heel mooi effect, zeker op zo'n feestjes.
                    Ons licht hing idd enkel aan de voorste buis. Uitgezonderd de bovenste middenste scan, die hing met clamp en safety aan de bovenste buis.
                    Wel hebben we onze truss adaptors achteraan geschoven zodat de last meteen op de statieven komt. De truss kan wel niet kantelen in hun adapters aangezien er borgpennen en safetys bijsteken.

Aan het idee van 2 extra par 36 spotjes zullen we nog wel n's denken. Desnoods zoals je zegt monteren op houten plaatje en op grond achter dicobar plaatsen.

Idd, de mensen hebben zicht echt enorm goed geamuseerd, publiek was enorm tevreden, organisatie ook tevreden, ...

En 't is daarvoor dat wij er zijn he, niet om de show te stelen, maar om de mensen een sfeervolle amusante avond te bezorgen! Wat ben je met 16parren, 8 scans, 16 efecten als de mensen zich NIET amuseren, en dat ze vroeg doorgaan?
                    Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit!!!

In ieder geval .... we kijken tevreden terug naar dat bal. (was onze 5e editie dit jaar)

Comment

• Full On
                      • Dec 2004
                      • 11

De titel "GROOT OUDEJAARSBAL" vind ik toch wel een beetje sterk
                      Maar toch, het ziet er netjes uit, mooie setje voor zo'n feesje, iets meer parren had idd wel mooi geweest.
                      Druk je op \'Full On\'.... vallen plots alle lampjes uit!!??

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Full On

De titel "GROOT OUDEJAARSBAL" vind ik toch wel een beetje sterk
                        Maar toch, het ziet er netjes uit, mooie setje voor zo'n feesje, iets meer parren had idd wel mooi geweest.
                        Dit jaar was het onze 5e editie, en aangezien we van ongeveer een 40 man gestart zijn, en nu meer dan 150 bezoekers hebben, dan mog dit wel vind ik.
                        Trouwens, was ons eerste jaar dat we met afiches werkten, en daar dan dan moeilijk opstaan van "klein oudejaarsffeestje" ofzo he.

Onze gemeente en buurtgemeenten zijn zo dood als een pier, en we willen toch 'n beetje leven in de brouwerij houden ook he.

Merci voor je compliment. Uiteraard blijven we werken aan de installatie. Maar door zware investeringen is onze inkoop qua apparatuur voor gans 2005 gestaakt. Tenzij we 'n lottopotje winnen ofzo Dan kopen we meteen 'n nieuwe pa en app set aan (denon, rodec, pioneer) alsook een 6 tal MH's martin mac 250 kryptons ofzo)

Dit zijn dromen voorlopig he.

Greets

Comment

Working...