Drive-in op basisschool

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Drive-in op basisschool

Dit was voor mij de eerste keer dat ik een drive-in deed. IK werd door onze school gevraagd op een andere basisschool te draaien, inmiddles ben ik zelfstandig begonnen. Het ging hier om een relatief kleine ruimte (kleine gymzaal). Misschien lijkt het alsof er wta weinig licht hangt, maar dat komt omdat we niet meer konden regelen, het was overigens meer dan genoeg, achteraf. Nouja, hier de foto's dan maar.

Ik weet dta het er niet erg proffesioneel uitziet, maar meer kon ik op dat moment nog niet regelen. Ook was het voor mij en 2 vrienden de eerste keer dat ik het deed. Nu ik zelfstandig ben begonnen heb ik dezelfde speakerste als hier afgebeeld (werd weggegooid ivm aanschaf andere), de effecten hebben wij inmiddels ook in ons bezit.
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

je hebt apparatuur op de tafels neergezet en dat ziet er heel rommelig uit, probeer het af te rokken, dan staat al een stuk beter.

heb je een lijstje met de gebruikte apparatuur?
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Je lichtset is op zich helemaal niet slecht voor een eerste showtje. Alleen moet je mss nadenken om T4-bars te nemen, dat scheelt in opbouwtijd!

Verder goed kijken of je ergens zwarte verlengsnoeren en tafelcontactdozen kan vinden. Oranje/witte haspels en snoeren moet je zo snel mogelijk zien te lozen! [xx(]

En zoals DJBirdie al zei: probeer een doek te vinden om je spullen mee af te rokken.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar een apparatuurlijst...

Comment

• Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

Op zich heb je best nog wel een leuk setje staan! Ben vooraal benieuwd naar je geluidsapparatuur (je boxen!) Waarom niet boven elkaar?
        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• JasperT
          • May 2003
          • 100

Voor een beginnend showtje valt het best mee hoor. Idd zoals al gesugereerd wordt even sparen voor t-4 balken, snoeren en een mooi doek of bord voor je tafel.
          Volgende keer je top boxen iets hoger neerzetten, weet niet voor welke groep dit was natuurlijk, zo groot zullen de kinderen nog niet zijn, maar wel iets om de volgende keer even op te letten.
          Verder staat je tafel redelijk vol met spullen, ben wel benieuwd wat er allemaal staat, misschien dat je het een en ander naar de vloer kunt verhuizen.
          Here I am, so what are your 2 other wishes?

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Ben ik nou zo dom of lees ik gewoon verkeerd?
            Wat ik uit de tekst haal is dat dit showtje helemaal niet van de OP is.
            Hij heeft deze spullen alleen gebruikt.
            Hij is nu voor zichzelf begonnen en heeft een paar losse effecten (ik zou de parren doen, maargoed) en 2 boxjes over genomen.
            We're ready to party, are you?

Comment

• DjFx
              • May 2004
              • 307

Ik ben het wel met de andere eens,

Zorg/koop app. in een flightcase/meubel (jaja ik koop er binnenkort ook 1 [:P] , dit staat al een stuk netter)
              Met je lichtshow kan ik t wel vinden, Dmx-barretjes staat wel wat netter mja

O ja en je boxjes vind ik gaar

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Ik moet zeggen dat ik die speakerkastjes wel eens wil horen.. kunnen er gaar uitzien, maar als ze lekker klinken dan is er aan dat gare zo wat gedaan!

maar idd, weet niet of ze van jou zijn maar ik zou er ff een roostertje voor maken.

wat zijn het voor kastjes lijkt wel bose (maar ik ben niet zo'n freak dat ik bij het zien van een foto gelijk merk en type weet dus zal het waarschijnlijk mis hebben)

hahahaha, maargoed iedereen zijn zwakheden
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Imperator
                  • Nov 2004
                  • 71

Deze spullen zijn inderdaad van onze school. Voor de eigen drive-in neem ik slechts de volledige speakerset over. Ik wil idd wel voor T-barren gaan voor mn eigen show. maar hier hebben ze voor losse dimmer gekozen omdat dezelfde dimmers ook wordne gebruikt op een vaste installatie.
                  Betreffende de speakerset, het gaat hier om 2x Peavey topspeakers (350 watt), deze zijn inderdaad al wat minder, maar zoalgn ze niet te gek hard hoeven voldoen ze prima (kleinere ruimtes bijv.). ik werk aan nieuwe. De subs zijn echter nog perfect, zijn volgens mij zelfbouw.
                  Voor mij eigne drive-in ben ik ook zeker nog bezig met het verzamelen van bijvoorbeeld flightcases en zwarte snoeren. Maarja, dat komt allemaal nog.

Gr. Pim

Comment

• Imperator
                    • Nov 2004
                    • 71

p.s. (hebn bewerk knop nog niet gevonden)
                    Alleen de geluidset gaat weg en de effecten waren al van mij, anders had i kzeker de parren meegenogmen.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

citaat:Geplaatst door Imperator
                      p.s. (hebn bewerk knop nog niet gevonden)
                      Dat is deze knop: en staat boven iedere post van jou.

Comment

• sound-vision
                        • Oct 2004
                        • 14

ben ook wel benieuwd naar apparatuur lijstje??

Comment

• Imperator
                          • Nov 2004
                          • 71

Bedankt, Jurjen.

Betreft een materiaal lijstje, ik weet niet helemaal zeker wat er allemaal mee was, voroal betreft typenummers en bepaalde types spullen, maar globaal was het dit.
                          Materiaal lijstje:

2x Peavey top-kasten, 350 watt (+ versterker)
                          2x Peavey Subs, 500 Watt (+ versterker)
                          1x crossover
                          1x laptop + bpm (eigen)
                          2x cd-speler (als back-up meer) (eigen)
                          1x mengpaneel JB-systems Premium (eigen)
                          2x dimmerpack, dmx, type onbekend
                          1x liteputter cx-12 lichtcontroller
                          1x showtec dj-switch (eigen)
                          8x showtec Par 56 (64's thuisgelaten ivm kleine ruimte)
                          1x black widow strobo (eigen)
                          1x Skytec scanner (heeft het niet gehaald) (eigen)
                          1x showtec flood
                          1x antari rookmachine (1 maat boven kleinste voglens mij, ZX serie iig)
                          1x 3m truss + windups

en dna nog de benodigde zooi aan kleurenfilters, cd's (eigen), hoofdtelefoon, en bekabeling.
                          alles waar (eigen) achter staat is prive eigendom en dus niet van de school. Het probleem bij ons op school betreffende effecten wordt aan gewerkt.

Gr. Pim

Comment

• Dropsen
                            • Jan 2004
                            • 375

Skytec-scanner dood? Had je dat niet aan kunnen zien komen? Of was het het lampje? (Reservelampje bij je?)
                            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Imperator
                              • Nov 2004
                              • 71

Die skytec scanner was niet van mij, maar van een vriend. Het probleem lag bij het spiegeltje en is odnertussen ook alweer opgelost. waarschijnlijk werd hij te heet, want opeens viel het spiegeltje op de baskisten aan diggelen :|.
                              Ondertussen zit er alweer een nieuwe in.

Gr. Pim

Comment

Working...