2 feestjes afgelopen zaterdag( 23/10)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

2 feestjes afgelopen zaterdag( 23/10)

MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Materiaallijst:

set1:

qsc rmx 2450 + cx3400 (monorackje, 750watt op top en 750op bas)
    15inch baskast (kappa 15LF)
    15/1 topkast (img PAB345)
    denon 1800f
    ecler mac40
    2* technics sl1210mk-2

licht:
    mobiltech sp1-ta windups
    5m 30cm triangle truss
    8 par 56 mfl
    1 lichteffect twinkle
    1 lm400
    1 switchpack

2de set:
    amprack t.amp 2400 + crown macrotech 601
    2* 15inch baskast beyma sm115-k (opvolger 15k200)
    2* 10/1 beyma hoorngeladen topkast (10m250+cp380m)
    cdspeler tascam cdx 1500
    mengtafel gemini cdm1000
    sm58 microfoon

licht:

4m decotruss op 2 statieven
    8 par 64 raytlight (2de 4 bar doorgelust wegens een te late levering van een dmx 4bar)
    lichteffect twinkle

MVG,

Comment

• Tristan
      • Oct 2004
      • 121

Ziet er goed uit leuk spul. Maar uhm.. de afwerking van voornamelijk de kabels kon wel beter (sorry als het een beetje %$&%$ over komt)
      wel NETJES verder!
      tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• Pulse
        • Oct 2001
        • 666

citaat:Geplaatst door Tristan

Ziet er goed uit leuk spul. Maar uhm.. de afwerking van voornamelijk de kabels kon wel beter (sorry als het een beetje %$&%$ over komt)
        wel NETJES verder!
        Ja voor de bekabeling van de 2de show is die opmerking terecht, maar zoals vermeld in mijn uitleg kwam dit doordat er een dmx 4bar te laat is geleverd waardoor ik de 8parren op 1 4bar heb moeten hangen, wat uiteraard veel extra blokjes en kabels in de truss met zich meebrengt. (en in die decotruss kabels wegsteken is nog niet zo evident).

Ik moest die dag op 3 verschillende plaatsen een set neerzetten, 2 discobars en wat intelligent licht op een andere plaats. Gewoon de spullen die ik heb zo best mogelijk benut om niets moeten te huren.
        MVG,

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

Ziet er op zich netjes uit,wat aktie foto's waren ook leuk geweest, maar ach, wat zeur ik.

Heb ik echter nog een vraagje:
          Wat is de logica voor het plaatsen van de luidsprekers achter de lichtstatieven ?(eerste foto) plaatsgebrek ? is naar mijn mening namelijk niet de mooiste oplossing.
          Is weer terug !

Comment

• goldsound
            • Jan 2003
            • 429

Netjes, maar staan die toppen bij de 2de set niet een beetje laag?
            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Ziet er netjes uit
              - al ben ik het eens met de opmerking over de matig weggewerkte kabels.

Deden jullie deze twee klussen tegelijk? (ik zie namelijk twee verschillende geluidssets en twee verschillende setjes truss)

vraag:
              welke soort truss bevalt het best in deze situaties?
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Pulse
                • Oct 2001
                • 666

Deze 2 klussen waren inderdaad tegelijk (samen met nog een andere kleine waar geen foto's van zijn).
                Indien deze niet tegelijk waren zou ik ook geen probleem gehad hebben met het doorlussen van die parren en de lelijke bekabeling die hierbij komt kijken.

Welke truss het beste bevalt ?
                Decotruss is makkelijker te vervoeren,weegt minder en kost minder maar heeft ook nadelen:

50mm trusshaken doen moeilijk op zo dunne buizen, kabels vallen ook niet zo makkelijk weg te werken en het is minder universeel.

Maar al bij al toch best bruikbaar voor kleinere sets.

citaat: Netjes, maar staan die toppen bij de 2de set niet een beetje laag?
                Ja topppen staan wat laag,
                maar veel keuze heb ik niet met deze set indien er geen podium is. Deze topkasten wegen evenveel als de subs dus daar een flens tussenzetten is niet zo ideaal.
                Voor grotere sets komt er een 2de sub onder en dan is de hoogte wel ideaal.

Veel maakt het niet uit voor zo feestjes, is toch maar een beperkte groep aan het dansen dus geluid mag wat tegengehouden worden. Die hoorntoppen hebben toch power op overschot voor zo'n zaaltjes

MVG,

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

het eerste setje vind ik er wel netjes uitzien maar t 2e setje zou ik toch meer me best voor doen om t netjes te maken.

zo zou je voor je toppen gewoon een een houten kast kunnen maken die je er tussen stapelt of 2 gelijke casses ook zou je bv je black light armaturen mooi zwart kunnen spuiten en ben je zo niet bang dat ze stuk gaan?

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Nou sorry hoor Jens, maar dat vindty ik echt een bijzonder fout plan.

Iedereen doet zijn uiterste best een set samen te stellen die zo compact mogelijk is vanwegen het vervoeren en het opslaan, en dan zou je 2 lege kisten gaan bouwen en die tussen je kasten gaan prakken. En dit alleen om je topjes hoger te hebben staan.

Persoonlijk neem ik liever twee bierkratjes mee (gevuld uiteraard) [] en neem die ervoor. Daarna neem ik hem (met het oog op gewichtsbesparing) leeg mee terug
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Max
                      • Feb 2003
                      • 680

Nette Show Dieter met name show 1 !
                      Als je slim bent vervang je die Deco truss ook door dezelfde Truss als opstelling 1,
                      geeft een veel strakkere uitstraling.
                      Evt nog setje subs bijbouwen dat je twee shows tegelijk kunt neerplanten, 1 met setje subs + img toppen en andere met 2 subs per kant en hoorngeladen top erop.
                      Verder niets op aan te merken, keurig.

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1067

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Nou sorry hoor Jens, maar dat vindty ik echt een bijzonder fout plan.

Iedereen doet zijn uiterste best een set samen te stellen die zo compact mogelijk is vanwegen het vervoeren en het opslaan, en dan zou je 2 lege kisten gaan bouwen en die tussen je kasten gaan prakken. En dit alleen om je topjes hoger te hebben staan.

Persoonlijk neem ik liever twee bierkratjes mee (gevuld uiteraard) [] en neem die ervoor. Daarna neem ik hem (met het oog op gewichtsbesparing) leeg mee terug

dan bouw je 2 gelijke cases waar je je kabels in vervoert of je lichteffecten en dergelijke...

Comment

• Dropsen
                          • Jan 2004
                          • 375

Ik hoop dat die plank er alleen tijdens de opbouw stond, anders vind je hem bij een leuk feestje waarschijnlijk aan de andere kant van de zaal terug. En verder, wat voegt dat kleine tl-buisje nog toe?
                          Verder zou ik dat effect in het midden naar de zijkant verplaatsen met aan de andere kant nog zo 1. In het midden is dan plaats voor een strob.

Ennum, je mag best wat vrolijker kijken op die foto hoor
                          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

citaat:Ik hoop dat die plank er alleen tijdens de opbouw stond, anders vind je hem bij een leuk feestje waarschijnlijk aan de andere kant van de zaal terug.
                            mwaaa, rondgaande reclame is toch altijd goed[]

vind persoonlijk dat het er toch erg strak uitziet, op die T-bar na, maarja die was nog niet geleverd[xx(]

mvg
                            ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...