Pioneer DJM-3000 of Denon DN-X800?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejongens
    • Aug 2004
    • 29

Pioneer DJM-3000 of Denon DN-X800?

Ik ben aan het kijken naar diverse dj mixers en kwam hier toevallig het topic http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=8294 tegen over de cd-spelers die "erbij" horen.

Mijn vraag is dus, als je kiest voor een cd-speler in de vorm van de Pioneer CMX-3000 of Denon DN-D9000, voor welke mixer zou je dan kiezen. En welke combinatie is het beste?

De Denon DN-X800:

De Pioneer DJM-3000:
    http://www.pioneer.nl/images/product...detailpage.jpg
    Jeroen --> Het beste idee, komt op de wc! <--
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Ik zou voor geen van beide mixers kiezen.

Maar dat is geheel een persoonlijke keus.
    Voor mij bestaat er maar 1 degelijke dj mixer en die komt van dateq, luistert naar de naam 7.3

Maar zoals gezegd, dat is zuiver persoonlijk.
    Als het gaat om 19"rackmounting...daar zijn oplossingen voor, dus als je liever een 10"mixer neemt, gewoon doen.

Korte faders, lange faders, wel of geen x-fader...effecten?
    A&H maakt ook degelijke mixer...
    alleen beetje ruk dat ze die knopjes verstopt hebben voor dikkere vingers...

Comment

• djroyS
      • Aug 2004
      • 132

Ik zou dan voor de pioneer mixer gaan. Heb deze zelf een tijdje gehad en werkt wel fijn, alleen ben ik geen fan van die rack mixers geef mij maar een djm 600
      Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

Ik zou ook even kijken naar die nieuwe ecler nuo5 mixer.
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Als ik zou kiezen in 19" zou ik voor dateq of rodec gaan. de kwaliteit van pioneer en of denon vind ik niks ( Vooral bij inytensief gebruik zijn deze mixers niet bestemd. Heb zelf veel nare ervarin gen met pioneer en denon als mixer. Ik vind dat deze merken beter bij de cd-spelers moeten blijven en het mix gedeelte beter aan de pro kunnen overlaten. Waarom is je oog gevallen op deze mixers ?? Het merk of de effectjes ??? ga je voor deze effectjes kun je beter een losse module nemen bij een rodec of dateq.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

citaat:Geplaatst door djroyS

Ik zou dan voor de pioneer mixer gaan. Heb deze zelf een tijdje gehad en werkt wel fijn, alleen ben ik geen fan van die rack mixers geef mij maar een djm 600
            Graag uitleg waarom een racksize mixer minder zou zijn...

citaat:Ik zou ook even kijken naar die nieuwe ecler nuo5 mixer.
            Reactie lik mn l*l....
            Kijken in de etalage en dan hard verder lopen?
            Of in overweging nemen om aan te schaffen, en in dat geval zou het leuk zijn als je vertelde wat je ervaringen met deze mixer zijn¿?

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Geen ervaring, maar deze lijkt mij in diezelfde klasse te zitten qua functies. Verder vind ik Ecler een goed merk als je kijkt naar andere producten die Ecler op de markt heeft gezet.

Ander forum maar hier heeft iemand deze mixer al.
              Heb jij wel ervaring met deze mixer Ralph?
              Barry K.
              Wij werken met EV ole ole
              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Nee, daarom adviseer ik die mixer ook niet...
                Ik heb wel ervaring met de pioneer DJM500, na een jaartje thuis staan ( erg weinig gebruikt) al gare faders en potmeters...
                Nu voor thuis weer een Dateq XTC...geen gezeik mee!

In clubs en in drive-in shows kom ik geregeld verschillende mixers tegen, het lekkerst werk ik dan op een dateq mixer...
                Kan ook prima uit de voeten op een DJm van pio, heeft het grote voordeel van veel grotere eq range op de tafel, dat werkt lekker bij killen van lage tonen.
                Nadeel is weinig headroom op de pio, die tafels moet je beslist niet oversturen, op een dateq kan je nog eens eet klein stukkie in het rood, moet je bij pio mixer niet doen want dat relsulteerd direct in vervormd geluid.

Mensen die een mixer aanbevelen zonder er ervaring mee te hebben...snap niet hoe je dan een afweging kunt maken!

Comment

• djroyS
                  • Aug 2004
                  • 132

[quote]citaat:Geplaatst door ralph

Geplaatst door djroyS

Graag uitleg waarom een racksize mixer minder zou zijn...

Ik zij niet dat een rackmixer minder is want de pioneer cmx 3000 is hetzelfde qua features als de cjm 600/500. alleen hij is kleiner en ik vind het zelf prettiger als ik wat ruimte heb en bij een rack systeem heb je dat gewoon wat minder.

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Ik volg je even niet met je stelling dat een 19" mixer minder ruimte zou hebben, volgens mij geeft dat juist meer overzicht...

en qua inbouw ook een stukkie handiger.

Comment

• djroyS
                      • Aug 2004
                      • 132

een pioneer cmx 3000 is smaller als menig andere rackmixer dus zitte de knoppies als equelizer enz dichter op elkaar en anders opgesteld als een table mixer en als je je cd spelers op de tafel zet ipv in een rek vind ik het prettiger draaie mijn mening maar op een tafel kun je zelf bepalen hoe ver alles bij elkaar vandaan staat.

Comment

Working...