boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjay
    • Jul 2004
    • 29

boxen

Ik wil alvast geluidsboxen gaan kopen. Heb er hard voor gewerkt En heb gekozen om deze te kopen: 2x DAP MC-12 http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5447 Maar welke versterker heb ik hiervoor nodig? Ik snap er niet echt iets van welke je moet nemen voor welke boxen. En kan je aan 1 versterker later ook eventueel een subwoofer aansluiten?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

ga op zoek naar een versterker van tussen de 150 en 200 watt...
    Als je goed let op de impedantie kun je er later ook nog subs onder zetten (in t kort: ja dus )

Om eerlijk te zijn... ik zou naar iets betere speakers op zoek gaan. Deze leveren zo erg weinig, eigenlijk zonde van het geld (overbuurman heeft de actieve versie hiervan).

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Ik denk dat als je deze boxen koop, je naderhand erg telleurgesteld zal zijn. Deze kasten produceren namelijk erg weinig geluid voor het vermogen dat je erin stopt. Een soort hifi boxen met een professionele look zeg maar, niet veel soeps dus helaas...

Spaar gewoon nog even door en koop dan een kast uit bijv. de budget series van Wharfdale, Peavey, Yamaha of behringer, of kies een DAP uit een wat hoger prijssegment zoals de K112

MVG Contour

Comment

• djjay
        • Jul 2004
        • 29

jurgen barel welke actievere versie?? En de DAP k-112 lijkt me een goede geluidsbox wel een beetje duur. Dus kun je ook alvast 1 kopen en op de versterker aansluiten en later dan de andere kopen?? En welke versterker heb ik dan nodig als de DAP k-112 goed is?

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Djjay, ik heb wel door dat je vol met vragen zit.
          Ik denk dat het voor jou het slimst is om gewoon eens te gaan lezen, er is zat info hier te vinden op het forum.
          Wat had je gevonden toen je in dat mooie zoekvenster MC 112 intypte? En wat vond je toen je MC-112 intypte?
          Wat vond je na de opmerking van Contour toen je K112 intypte?
          Ik kan me niet voorstellen dat je ook maar gezocht hebt.
          Ik denk serieus dat als jij het newbie forum helemaal (dit meen ik serieus!) doorleest dat je voor de komende 2 jaar klaar bent. Dan heb je qua kennis een flinke basis gelegt, helaas nog niet praktisch maar theoretisch weet je dan al aardig wat.
          Je hebt dan ook ongeveer het niveau bereikt om te snappen wat andere mensen hebben gevraagd in bijvoorbeeld onderwerpen als het normale geluid of licht forum, ga deze lezen en je hebt een berg aan informatie/ kennis daar wordt je niet goed van.
          Natuurlijk is dat iets te veel gevraagd maar gebruik dan tenminste de zoekfunctie voordat je iets vraagt.
          We're ready to party, are you?

Comment

• djjay
            • Jul 2004
            • 29

Ik heb al zoveel gezocht. Een aantal heb ik al gezien echt iemand die boxen zoekt van 2000 euro en gewoon boxen die zelf gemaakt worden en kleine boxen. Het lastige van de zoekfuctie vind ik dat je steeds 2x vorige moet inklikken en dan weer het woord invullen. Maar jah als ik het antwoord weet op mijn vorige vraag weet ik alvast wat voor geluidsboxen ik ga nemen. En dan zal ik zeker gaan zoeken.

Comment

• DjFx
              • May 2004
              • 307

koop anders een geluids-setje hierzo...?

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Het lastige van veel vragen is dat je veel antwoorden nodig hebt. Als een zoekmachine al een onneembare horde blijkt te zijn, dan is bij mij alle puf weg om jou een stukje op weg te helpen.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Wederom een keer mijn bevindingen voor een beginner met totaal geen kennis in huis. Ik heb je dit al eens in een ander topic verteld en DJ.T en Ralph zeggen het nu ook; Als ik al die vragen van jou zo eens doorlees dan denk ik dat het goed is om hier op het forum eens goed te gaan zitten lezen want (met alle respect, iedereen begint ergens) heb ik het idee dat je nog weinig tot niks weet wat er allemaal bij komt kijken. Als iemand tegenwoordig met een vraag zit word er nog maar weinig zelf gezocht naar het antwoord maar gelijk op forums de vraag gesteld. Vooral in het newbie deel zal je veel antwoorden vinden op jou vragen en de faq op deze site is ook een goed begin. Je staat veel sterker in je schoenen als je eerst de kennis op doet en dan gaat investeren in spullen omdat je dan weet wat en vooral ook waarom je iets nodig hebt. Ook kun je dan beter voor jezelf oordelen waarom merk/type X of Y. Verder zou ik als ik jou was eens in de winkel gaan kijken naar tijdschriften over licht en geluid. Hier worden heel vaak testen in besproken van apparatuur. Ook daar kan je veel van leren

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Onderwerp afgesloten.

Vraag is reeds vele malen behandeld.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...