Met DVD spelers draaien

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_marc
    • May 2004
    • 130

[:I]

wat dan
    Marc {The Soundboys}

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Top loaders van Lenco: vlucht nu het nog kan!
      Lenco is weerom zo'n merk dat vroeger zwitserse kwaliteit was maar op de fles is gegaan en nu heeft een of andere firma de merknaam gekocht om super super low cost en daarbij horend ook low quality materiaal te gaan verkopen.

Wat betreft die luidsprekerkastjes bij Kijkshop: ik verkoop die ook maar ik waarschuw wel de geinteresseerde klanten dat ik ze eerder beschouw als konijnenhok. Willen ze dan nog OK willen ze iets beters ook OK.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

citaat:Geplaatst door Fritz

citaat:Geplaatst door DJ_marc

want kijkshop is zo ie zo niet zo duur want heb laasts 2 Top boxen gezien voor 59.95
        Hi-la-risch dit
        Kan je wel zeggen jah.
        Mark zoek gewoon eens naar dap/gemini op www.snuffelsite.nl
        , er zijn nogal wat mensen die dat aan bieden en ik denk dat je daar de eerst jaren wel mee verder kan. Anti shock zou heel erg handig zijn. (die grote jongens bij de voetbal willen nog wel eens gaan stampen)
        En geloof me, draaien met een htk spelert is niet veel waard bij een drive in show.

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• DJ_marc
          • May 2004
          • 130

ja ik zal nog een rond kijken
          Marc {The Soundboys}

Comment

• RDH
            • Aug 2001
            • 298

Ik weet natuurlijk niet wat je verder voor apparatuur hebt, maar gezien je het over 'top' boxen van de kijkshop hebt dan zal het allemaal wel niet zo héél erg super zijn [:I].

Zoals al gezegd kijk dan eens naar huiskamer spelers, sony CDP-XE series vind je op marktplaats al voor 20 euro. Maak er een mooie kist omheen waar je flink gewicht in verwerkt (zodat ze niet meteen overslaan) en leg daar ook je mixertje in. Dan ben je al mooi begonnen denk ik. Die DAP en gemini spelers kunnen inderdaad ook maar ik denk zelfs dat dat een prijsklasse te hoog voor je is.

Wat we zelf gebruiken? Denon DN-D4000 (dubbel) soms gemini CDJ-20 (topload). Dat zijn redelijke tot goede spelers voor drive-in gebruik (nooit problemen mee) maar daar zijn we ook niet mee begonnen. tip: bezoek de kijkshop niet al te vaak, en conrad ook niet want het meeste wat ze verkopen is gewoon grote Z O O I.

Succes,

Remco

Comment

• DJ_marc
              • May 2004
              • 130

Ja ik zal eens kijken op marktplaats

maar bedankt Remco voor het advies
              Marc {The Soundboys}

Comment

• DJ_marc
                • May 2004
                • 130

Maar wat is dan een Goed merk voor een cd speler.?????????/
                ????

want ik heb al wat gezien op marktplaats
                Marc {The Soundboys}

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

zoekfunctie aub....
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

Denk dat topic ook wel naar newbie afdeling kan, toch??
                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• DJ_marc
                      • May 2004
                      • 130

is goed
                      Marc {The Soundboys}

Comment

• DJEM
                        • Jul 2004
                        • 254

Tja, wat er al gezegd werd over mp3 en dvd spelers lang maar dan ook lang zoeken dat weet ik van huis tuin en keuken ervaring al. Werkt niet snel en behoorlijk stressvol. Zelf heb ik in de tijd 2 geluidskaarten in een pc gepropt met redelijk hardschijf cappaciteit 2x 20 gb. Hierop draaide ik een profesioneel dj mp3 prog met dubbelle spelers, voor elk kanaal een. Door die 2 kanalen kun je afluisteren en mixen op mengpaneel. Verders kun je snel zoeken naar nummer door een trefwoord in te typen. Wel moet je opletten dat je veel intern geheugen hebt, en als je haperloos en snel wilt werken nog een tune programma draait om alles uit je pc te halen. Het enige waar je op moet letten met mp3's dat je ze controleerd op fouten en zorgt dat ze ongeveer even hard klinken. Thuis hoor je niet niks, maar op volle sterkte kun je de meeste vreemde geluiden van slechte mp3's krijgen.
                        Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Fritz
                          • Oct 2001
                          • 621

citaat:Geplaatst door DJ_marc

Maar wat is dan een Goed merk voor een cd speler.?????????/
                          ????

want ik heb al wat gezien op marktplaats
                          Kijk het probleem is dat jij 2 dingen door elkaar haalt.

1: Je hebt apparatuur van goede kwaliteit, met een merknaam en dat is duur, erg duur

2: Je hebt apparatuur met minder goede kwaliteit, maar misschien wel goed genoeg om mee te beginnen, met een B-merknaam en dat kan goedkoop zijn.

Goede merken kunnen wij genoeg opnoemen, maar als jij vervolgens zegt dat je weinig geld hebt, dan heeft dat weinig zin. Ik denk dat als je die op marktplaats tegenkomt, ze zelfs nog te duur voor je zijn...

Ik ben 'vroeger' begonnen met 3 precies dezelfde Lenco CD spelers, destijds gekocht voor Fl 180,- (let op guldens dus) per stuk ofzo. Waren best snel en sloegen niet over, dat is het belangrijkste. Als later jouw Drive-In Show echt begint te lopen en je kan er geld mee verdienen, dan kun je die CD-spelers mooi verkopen aan een andere beginner en zelf wat groter spul gaan kopen!

Comment

• DJ_marc
                            • May 2004
                            • 130

ja dat klopt ik zal eens rond kijken maar bedankt voor de info
                            Marc {The Soundboys}

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Houd wel goed in de gaten dat je niet bezuinigd op de verkeerde dingen, ik weet zeker dat je zit te shaken op je stoel om maar zo snel mogelijk naar een winkel te rennen om je dj-setje compleet te maken.

Mijn raad aan jou is: Doe dat absoluut niet, spaar door en kijk vooral vaak op dit forum om alles in en rondom de drive-in branch te leren van mensen die alle problemen waar jij tegenaan loopt al eens hebben meegemaakt. kijk hier goed hoe het moet en doe er je voordeel mee.
                              Wanneer je dan weer een paar maandjes verder bent, koop dan een goede dj-set (hoeft geen pio te zijn, maar ook zeker geen lenco. ik denk dan aan bijvoorbeeld gemeni. dan heb je iets waar je voorlopig even mee vooruit kan

suc6
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Fritz
                                • Oct 2001
                                • 621

Even ter verduidelijking: ik heb niet gezegd dat je het beste met Lenco kan beginnen. Ik weet niet eens wat Lenco heden ten dage op de markt brengt.
                                Ik wil alleen maar aangeven dat Pitch-control en dat soort functies niet de belangrijkste zijn om te hebben als je er achter wilt komen of je hier verder mee wilt gaan. Het belangrstijkste is dat CD-spelers niet overslaan en dat ze een beetje robuust zijn.
                                Een andere optie is om nu nog een tijd stil te zitten en te gaan sparen om vervolgens wat duurdere spelers te kopen, om er vervolgens achter te komen dat je deze hobby misschien wel helemaal niet leuk vindt of je wordt nooit geboekt ofzo...

Comment

Working...