probleem voorbeluistering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ RoP en LJ WouT
    • Nov 2002
    • 120

probleem voorbeluistering

hallo !

Ik zit met een probleempje met het voorbeluisteren van mijn hoofdtelefoon en ik weet niet direct waar het ik het moet gaan zoeken[B)].. Het probleem zit zo:
    Ik heb een welgebruikte JB beat6 en de koptelefoon is een sennheiser HD25 en als ik voorbeluistering doe op 1 kanaal krijg ik slechts aan 1 kant degelijk geluid de andere erg zwakjes ( ik luister hier naar draaitafel ) Maar als ik in hetzelfde kanaal switch naar de cd speler krijg ik beide kanalen degelijk te horen.. Aan de draaitafel ligt het volgens mij niet want de VU-meters reiken voor L en R even ver en er is dus in de speakers ook geen verschil te horen ( neen het was geen stereo plaat).. is dit mijn "trouwe" JB die de geest aan het geven is [xx(]? of moet ik het nog ergens anders zoeken[?]
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

probeer op dat kanaal eens een ander toestel aan te sluiten. misschien ligt t wel aan de drukknop/tuimelschakelaar v.d voorbeluistering?

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
      • Nov 2002
      • 120

het is een phono kanaal dus heb ik er de andere draaitafel even aangehangen en daar krijg ik hetzelfde probleem..
      Maar deze mengtafel is al meerdere keren binnen geweest voor een serieus massa probleem .. wat nu nog niet is opgelost ( resulteerd in ronken en zoemen op ongewenste ongenblikken ) kan het hier mee temaken hebben ?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Je zou (als er geen garantie meer op zit die kan vervallen) het paneel even open kunnen maken en de contactjes rond het schakelaartje kunnen bekijken. Tis trouwens handig als je het schema er dat bij hebt liggen. (bij mijn Gemini-mixer werd ie meegeleverd, maar kweet niet of JB Systems dat ook doet)

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

Vind dit een beetje raar verhaal, want als cd het wel doet op dat kanaal zou je dus zeggen dat het de ingang is. Maar die doet het dus wel weer gewoon als je de master openzet.

Kan het misschien zijn dat je mixer Mono uitstuurt. Dan kan het dus wel dat rechts of links het niet doet, terwijl je dit in de zaal niet hoort.
          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

Working...