Muziek 50-jarig huwelijk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prins
    • Apr 2003
    • 98

Muziek 50-jarig huwelijk

Ik heb een vraag. Begin september draai op een 50-jarig huwelijksfeest, dus veel oude mensen (bejaarden).
    In principe wordt ik ingehuurd om neven/nichten en kleinkinderen te vermaken, maar ook de oudjes moeten vermaakt worden. Wat nu te draaien?
    Graag reacties.
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Koop (of download) oudere muziek jaren (ook 70/80/90 etc.) zelf heb ik de cd gekregen van me oom op 24 april Toen was het stil op straat (zo iets) al die ouwtjes (om het zo maar te noemen) zomgen mee en ging ook nog dansen
    Ook kan je proberen om 'dans muziek' te draaien, hiermee bedoel ik niet modnere muziek maar echt sijl dansen (fockstrot,chatata,tango enzo)
    Natuurlijk voor de kinderen/jongeren hun smaak dus gewoon k3 (voor de jongste) cipz en nog iets van die rommel voor de middel (kan natuurlijk ook voor de kleinere) en de modnere muziek voor de jongeren

Ik heb zelf ook een 45e jarige bruiloft van muziek moeten verzorgen mijn programma toen:
    15:00 Kinder disco met o.a. kindermuziek
    16:00 Disco middelmatig
    17:00 1e uur disco (modnere muziek )
    18:00 Eten alle stijlen
    19:00 Oudere uur (ouwe muziek)
    20:00 Mix disco (modnere en kinder rommel door elkaar)
    21:00 Disco
    23:59 EIND [xx(]

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
    Ps. me lijstje was natuurlijk niet precies op het uur/min/kwartier dat maakt niet zoveel uit [^]

Comment

• F.V.D.88
      • May 2004
      • 58

citaat:Geplaatst door DjFx

Ik ben het wel een beetje met het lijstje van DjFx eens... maarre alle stijlen draaien tijdens het eten dat kan natuurlijk niet.
      Tijdens het eten moet je gewone rustige (misschien zelfs klassieke) achtergrondmuziek draaien... het liefst zonder vocals.

En ik zou idd een soort mix maken, maar niet per uren afstemmen wat je draait. Gewoon alles door elkaar zodat iedereen steeds een nummer herkent. Veel nummers van de tijd van de oudere mensen, maar ook afwisseld met nieuwe frisse hits... maar let wel op dat je niet te veel hits draait met 'explicit lyrics' erin... want dan krijg je klachten van de oude mensen... echt waar... ik heb dat al eens meegemaakt [:I]
      MVG, Frank

Comment

• Prins
        • Apr 2003
        • 98

Aan DjFx :
        citaat:Toen was het stil op straat
        Dat is de titel van de CD ?
        Enig idee waar ik die kan vinden?
        Wat voor nummers moet ik aan denken dan?

Aan F.V.D.88 :
        citaat:Veel nummers van de tijd van de oudere mensen...
        Dat is het hem precies, noem mij de nummers/artiesten maar.
        Ik heb te maken van mensen van misschien wel 80 jaar....

Iemand anders een idee?
        Eén nummer schiet me wel te binnen : Jantje Koopmans - Rode Rozen.
        Kent iemand nog meer van zulke toppers?

Comment

• F.V.D.88
          • May 2004
          • 58

Het beste kan je veel hits uit de jaren 50 draaien.
          En ook veel klassieke nummers, waarop de oudere mensen goed kunnen walsen of een andere langzame dans.

Om meer informatie te vinden over de jaren 50 kan je hier klikken:

Hier vind je de belangrijkste en de beste hits en de grote sterren uit de jaren 50 en de beste albums enz.

Ik hoop dat je hier wel wat aan hebt.

Edit: En ik heb ook nog een lijstje voor je gevonden van elke nummer 1 hit vanaf 1955 tot en met 1990. (http://www.massmarketplace.com/beatles/every.htm)
          MVG, Frank

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Beste prins...
            Volgens mij ben jij geboekt voor de verkeerde klus.

Waarom ineens tijdens het diner/buffet klassieke muziek?
            als je terug gaat in volume of nog niet luid draaid zou ik je willen adviseren om lekker herkanbare muziek te draaien, iets zonder vette beats. Kortom: iets wat dus ook bij minder volume nog verstaanbaar is en niet irritant

Veel plezier!

Comment

• Prins
              • Apr 2003
              • 98

citaat:
              Volgens mij ben jij geboekt voor de verkeerde klus.Waarom ineens tijdens het diner/buffet klassieke muziek?
              Hallo Ralph, er is helemaal geen sprake van een diner. Dat werd alleen als voorbeeld aangedragen door DjFx op een feest waar hij heeft gedraaid.

F.V.D.88 bedankt voor je links. Ik heb nog niet gekekeken, maar heb zelf al wel een paar ideeën : Zangeres Zonder Naam, Willy Alberti, Johhny Hoes enz.

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Comment

• emillio
                • Jan 2004
                • 54

sir Clif Richard, Elvis, Roy Orbinson, de Poppys, The Shadows, Trini Lopez, allerlei jaren 50 muk zoals the Shirelles (Kijk eens naar de collectie Dirty Dancing Cd's) /Nancy Sinatra/Frank Sinatra/enz.

Wat "herkenbare" muziek zoals Dolly Parton, John Denver, Grease, Dolly Dots, enz. (Muziek die je normaal er ook nog wel eens tussen door gooit)

En een rondje "Amsterdamse"hits: Manke Nelis, Johnny Jordaan, Tante Leen, Bolle Jan enz.

Zomaar wat strominkjes die meestal wel te doen zijn op zulke avondjes.

Kijk ook een naar wat ouwe revue nummers: Dorus (met die 2 motten, Crocus en de Hyacint), Johnny en Rijk, Wim Kan, Wim Sonneveld, enz.

Hopelijk kun je er wat mee!!
                Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• Prins
                  • Apr 2003
                  • 98

Kijk dat begint er op te lijken! Bedankt Emilio, daar kan ik inderdaad wel wat mee doen ja.
                  Andere reacties blijven natuurlijk welkom.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

blue diamonds, glen miller, louis armstrong, skymasters, annie mg smit, malando, James overlast, corrie brokken, bzn.

en niet vergeten "morgen ben ik de bruid" mee te nemen!
                    lekker belangrijk!

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Ik heb zelf ook een 45e jarige bruiloft van muziek moeten verzorgen mijn programma toen:
                      Zou persoonlijk niet zo doen. Je zou wel met een beetje kinderdisco kunnen beginnen. Langzaam zou je op gewone top40 nummers kunnen overschakelen die geschikt is voor alle leeftijden en langzaam aan ga je een beetje terug naar de '90s en daarna rustig naar de '60s, '70s en '80s waar je een beetje klassieke Disco-muziek draait en rock'n'roll (ook afhankelijk van hoe het publiek erop reageerd uiteraard). Tussendoor kun je uiteraard ook nog een enkel top40 nummer gooien die een beetje de stijl heeft van de '70er en '80er jaren (bijv. Alcazar heeft nummers met oude disco stijl).

Helaas zul je ook tussendoor een enkele act krijgen of een speech en ook het eten is een diepte punt als je aan het draaien bent.

Veel suc6 iig

Comment

• Roland
                        • Jan 2001
                        • 480

He, het is dan wel een 50-jarige bruiloft, maar dat wil niet zeggen dat de muziek 50 jaar terug moet.

Heb je Oma nog nooit los zien gaan op Tiësto????, Nou ik wel.

Maar commerciële platen kun je vaak gewoon draaien, beetje rustig opbouwen met Modjo, Spiller, Cha-Cha slide, Lou-Bega, Ketchup song, enz.
                        Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door Roland

He, het is dan wel een 50-jarige bruiloft, maar dat wil niet zeggen dat de muziek 50 jaar terug moet.

Heb je Oma nog nooit los zien gaan op Tiësto????, Nou ik wel.

Maar commerciële platen kun je vaak gewoon draaien, beetje rustig opbouwen met Modjo, Spiller, Cha-Cha slide, Lou-Bega, Ketchup song, enz.
                          Hangt denk ik heel erg van je publiek af...
                          Soms zijn mensen gewoon melig en denken "wat maakt het uit, d'r is muziek dus gewoon gaan", maar kep ook vaag genoeg meegemaakt dat als mensen niets bekends horen ze alleen maar van hun stoel afkomen om te vragen wanneer hun glas eindelijk eens wordt begevuld!

Zoals ik al zei: tis een beetje aanvoelen en improviseren. Gewoon een enkel top40 nummer tussendoor en als ze daar goed op reageren kun je rustig eens wat meer hedendaags proberen. Maar ze vinden het cker ook leuk om gewoon "die oude muziek weer eens een keertje" te horen op de dansvloer...

Comment

• DjFx
                            • May 2004
                            • 307

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Zou persoonlijk niet zo doen. Je zou wel met een beetje kinderdisco kunnen beginnen. Langzaam zou je op gewone top40 nummers kunnen overschakelen die geschikt is voor alle leeftijden en langzaam aan ga je een beetje terug naar de '90s en daarna rustig naar de '60s, '70s en '80s waar je een beetje klassieke Disco-muziek draait en rock'n'roll (ook afhankelijk van hoe het publiek erop reageerd uiteraard). Tussendoor kun je uiteraard ook nog een enkel top40 nummer gooien die een beetje de stijl heeft van de '70er en '80er jaren (bijv. Alcazar heeft nummers met oude disco stijl).

Helaas zul je ook tussendoor een enkele act krijgen of een speech en ook het eten is een diepte punt als je aan het draaien bent.

Veel suc6 iig
                            Zo had ik het afgesproken met mijn opdracht gever (in de geval was het familie)

Comment

• Dj Jasper
                              • Apr 2003
                              • 82

Volgens mij kan je voor een feest geen vaste tijden afspreken welk genre je draait. Als iedereen los gaat op tiesto enzo, en jij zet bijvoorbeeld klassiek op.
                              "Ja, het is tijd voor een andere genre, en dit hadden we afgesproken."
                              Dat gaat dus niet.

Gewoon kijken waar de mensen een beetje mee meegaan.

Comment

Working...