Bal voor 1000 personen, hoe aanpakken?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Bal voor 1000 personen, hoe aanpakken?

Hello,

Ik zit een beetje in een lastig parket.

Ik heb een offerte aanvraag binnen voor een groots opgezet bal (1000 personen) De vraag van de organisatie is een indrukwekkende lightshow (vorig jaar hadden ze bewegende truss)en uiteraard goed geluid. dansvloer van 10 bij 10 meter

Ik ben net terug opgestart en heb dus niet al het nodige materiaal.

Wat ik nu heb:

Geluid
    CD-speler + 2x draaitafel + Mengtafel (lekker belangrijk)

4x AK-218b subs 600 RMS/stuk (Beyma 18GT200)
    2x top (2x10 inch Fane + JBL Bi-radiaal horn + 2x Beyma CP 22 bullit) goed voor 800RMS top.

AMP rack: QSC PL1.8 + QSC PL 4.0 met BSS 2-weg x-over

Licht:

4x t-4 Par 64 (500watt)
    4x Martin Pro 518 (200MSD versie)
    1x 1500 W strobo Botex
    1x Martin Pro 2000 fogger
    1x "Devillight" bol met 22 Par 36 lampen
    2x mushroom (waarschijnlijk nutteloos voor deze omvang)
    en uiteraard nodige sturingen

Hier kom ik dus niet echt ver mee voor deze opzet.

Ik had gedacht om een carré truss te huren en dan op elke hoek 1 baskast + 1 (gehuurde)Bose 802 top gevlogen.

Maar is dit wel voldoende? Ik heb ook gehoord dat ik door de afstand een delay op de PA moet zetten, maar dat heb ik niet en als ik het goed begrijp, kom ik er dan ook niet met m'n amp's (heb ik dubbele rack nodig)

Het totale budget is zo'n 2500Euro incl 21%BTW. Als ik er 300 à 350 Euro 21% BTW in aan overhoud voor het draaien en het beetje eigen materiaal, ben ik al tevreden (of ben ik nu te bescheiden?).

Iemand een idee wat ik extra zou moeten bijhuren en wat dan ook nog eens in het budget past?

Ik haal graag deze opdracht binnen, vermits deze organisatie veel zaken organiseerd en dit dus een enorme springplak zou zijn voor m'n nieuwe bedrijfje

Alvast bedankt voor de hulp en goede raad

greets
    ah zo dan
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

2500€ Incl is echt krap, zeker als ze zaken willen als bewegende truss enzo... (of hadden ze meer budget hiervoor ?).

Ik doel toch op 8 van die AK218 kasten (ik ken ze wel) en 8 toppen (of 4 goede toppen, ala EAW850/Community SLS960...), die je bijvoorbeel in de truss zou kunnen vliegen.

Moving-Heads zou zeker een leuke en goede optie zijn.
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Originaliteit ? Begin met je trussenplan... Vlieg wat cirkeltjes, vermijd groundsupport, en maak gebruikt van doeken (gevlogen). Hierna basic sfeer maken met conventioneel licht, en voor subtiele beweging een zootje washlights inkoppen. Geen fancy scans en zooi, dit is ongepast. Zorg voor een goede lichttafel met strakke shape.gen/effects engine...

suc6 (ps mail me ff alle details, dan wil ik best een ontwerpke tekenen)
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ben het helemaal met AJB eens.
        Verder denk ik dat jij er goed aan doet om met een facilitair bedrijf waar je graag zaken mee doet rond de tafel te gaan zitten.
        Het is namelijk nogal een stukkie werk dat je moet gaan verzetten en dat is niet vergelijkbaar met de standaard drijfin die je zelf op de weg hebt (correct me if i'm wrong, maar ik maak dat op uit de spullen die je opgeeft)

Als ik jou was zou ik ook nog ff wat gaan doen aan het opgegeven BTW percentage, 21 % is wel uitzonderlijk hoog

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Ralph, hij woont wel in Belgie hea, BTW is daar dacht ik echt 21%
          We're ready to party, are you?

Comment

• Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

citaat:Verder denk ik dat jij er goed aan doet om met een facilitair bedrijf waar je graag zaken mee doet rond de tafel te gaan zitten.
            Lijkt mij het beste idee.Ga naar een verhuurbedrijf wat je een beetje kent en die te vertrouwen zijn.Ken er genoeg die je inhuurt en dan op de klus zelf HUN naamkaartjes gaan uitdelen aan JOUW klant! Pas hier dus mee op, want dan ben je volgende keer het feest gegarandeerd kwijt.

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

oei...dat van die Belg en afwijkend tarief had ik ff over het hoofd gezien

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Wat betreft het geluid kan ik je niet veel verder helpen. Kan je wel vertellen dat zo'n klus nogal wat inzet vergt... Zeker een sfeervol plaatje vraagt om ervaring en inzicht. Als je nog nooit hebt gewerkt met rigging, lichttafels, kleurmenging etc., zou ik toch zorgen voor input vanuit bijv. een verhuurbedrijf. Deze hebben ook niet altijd kenners aan boord, maar op zijn minst logistieke ervaring, en afdoende materialen. 1000 man met 4x Bose802 lijkt zelfs voor een lichtman vrijwel onmogelijk Klinkt trouwens ook niet warm (lekker zacht, warme, sfeervolle muziek op zo'n bal, geen vergaderversterkingsset neerflikkeren dus)
                Arvid Buit

Comment

• Stefke
                  • Sep 2003
                  • 259

Wow, al zoveel reactie op deze korte tijd[][]

citaat:ralph
                  Als ik jou was zou ik ook nog ff wat gaan doen aan het opgegeven BTW percentage, 21 % is wel uitzonderlijk hoog
                  IDD, ik ben officieel bezig en heb dus in België te kampen met 21% BTW

citaat:AJB
                  1000 man met 4x Bose802 lijkt zelfs voor een lichtman vrijwel onmogelijk Klinkt trouwens ook niet warm (lekker zacht, warme, sfeervolle muziek op zo'n bal, geen vergaderversterkingsset neerflikkeren dus)
                  Ik heb de Bose 802 nog al gebruikt als top, toen voor zo'n 600 man. 2 stuks op 2x JBL disco 100 Glijbanen + 2w-bin sub. Klonk toch niet echt verkeerd. was wel krap uitgemeten, maar ja, daar komt Mr. Budget weer de kop opsteken.

Het voorstel van Powersound voor EAW ligt idd wel meer voor de hand en uiteraard Robe Movingheads hé Ik weet dat je niet warm loopt voor die AK-218 kasten, maarja voor gewone drive-in voldoen ze wel naar behoren en het is nu eenmaal wat al ik zelf heb. Misschien Labhorns inzetten?

Wat de muziekkeuze betreft, niks sfeervolle zachte muziek. Het noemt wel Bal omdat de gasten in smoking en jurk worden verwacht, maar uiteindelijk komt het neer op een vette fuif met 70 80 90, Rock, R&B en dance.

Vermits ik tot hier toe altijd m'n eigen boontjes heb gedopt, heb ik weinig relatie's met verhuurbedrijven. Uiteraard zal ik hier niet anders kunnen. Het is alleen moeilijk om te weten of iemand ook betrouwbaar is op gebied van afwerking en het uitdelen van eigen kaartjes om de klant af te snoepen.

Morgen heb ik de besprekeing met wat ze exact willen en ken ik ook het volledige budget.

To Powersound: Didier is al op de hoogte

greets
                  ah zo dan

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Geef me ff de locatie van je feest... Zal Tom Manshoven (axs) ff mailen of hij hier e.e.a. wil volgen...Die zal ongetwijfeld een betrouwbaar bedrijf voor je kunnen selecteren !

grtz AJB
                    Arvid Buit

Comment

Working...