Lichtensetje voor beginnende drive-inn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj ThunderXplosion
    • Apr 2004
    • 82

Lichtensetje voor beginnende drive-inn

Hey,

ben van plan een lichtensetje te kopen (<€500)
    dacht het volgende:
    - 1x double derby
    - 2x Mushroom
    - 2x Moonflower Color
    - 2x Moonflower White
    - 2x bulginkabel 15m

Heb al het volgende:
    - 1x 3m driehoeksstruss met statiefjes
    - 1x 12W strobo
    - 1x 12-kanaals schakelpaneel

Heb ik nog iets over het hoofd gezien of kan ik beter andere spulletjes kopen???
  • Bram Duin
    • Oct 2003
    • 7

he

volgens mij is het een goed idee om ook met een aantal parren te beginnen. dat is eigenlijk het basislicht voor elke drive-in show. denk dat als je de zoekmachine gebruikt je hier wel wat over zult vinden

bram

Comment

• F.V.D.88
      • May 2004
      • 58

Het eerste wat belangrijk is, is waarvoor je deze lichtset wil gaan gebruiken... dan weten we wat meer en dan kunnen we ook wat betere info geven.

Maar om toch alvast een reactie te geven als aanpassing aan je lijstje:
      Je kan misschien overwegen om een statief met parren te kopen. (Zoals lj the master al zei hierboven). Bijvoorbeeld de standaard par 56 of 64... Maar in jouw geval zou ik de par 56 nemen.

Par 56 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=2296

Dan heb je in ieder geval een soort basislicht dat rustig is... en daarna kan je nog altijd wat effecten bijkopen...

En een stroboscoop van 12watt is niet echt veel... Je kunt beter met een andere stroboscoop beginnen, een paar voorbeelden ervan staan hieronder

En je kunt ook de zoekfunctie gebruiken om nog meer te weten te komen wat voor lichteffecten er geschikt zijn voor een begin drive-in.

Veel succes!
      MVG, Frank

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Over die Par-set 1, het schijnt dat daar slechte lampen bij worden geleverd. Zie de reviews van uit een andere webshop (bij velen hier ook wel bekend)
        citaat:Alles ok behalve lamp...

Wat Dré hier bijvoegt mag zeker en vast serieus genomen worden, ik spreek uit ervaring. Na 1 klus met mijn gloednieuwe parren was er al 1 lamp naar de kl*ten, ik hoop toch dat de rest het ietsje langer uithoud ! Voor de rest was alles wel goed in orde, goede behuizing, kleurenfilters, alleen zeer spijtig van de lamp !
        citaat:Waardeloos

Koop het los.
        Dat lampje is echt prut.
        Een keer aan gehad gelijk stuk!

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

Ik zou voor 4xPAR56 gaan als basis verlichting. Dit kun je een beetje opfleuren met een of twee lichteffecten en een simpele rookmachine, ik denk dat je dan goed op weg bent in de goede richting.
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Ik zou een parresetje nemen (volledig met statief) en nog wat lichteffecten zoals wat j zelf aangaf

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

als ik jouw was
              zou ik 4 korte par spots kopen ,2 color moons en een strobo van 2000 watt en een atari f 80
              2 color moons = 100 ,antari f 80 -->50 euro ongeveer en strobo geni 1800w 150 euro =300 euro
              dan 4 par spots is 160 ,en neem dan een kleine controler in occasie ofzo,nen lm 400 of iets dergelijks
              mooi setje of niet?
              vriendelijke groeten
              jeffrey

Comment

• BAJ productions
                • Jul 2003
                • 587

denk dat je de prijs wat onder schat

4 par spots voor 160 euri incl besturing.

mag je ze voor mij leveren

groetjes,
                Bas

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

beter lezen, staat *dan 4 par spots is 160 *
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• zjeten
                    • Mar 2003
                    • 331

korte par spot = 39 euro lamp incl?juist toch
                    bediening nog niet bij!!
                    mvg
                    jeffrey

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

Zjeten, die lamp zou ik absoluut niet nemen, stel het setje dan zelf samen.
                      Die armatuur is best goed te gebruiken maar bij dat setje zit een ''Chinalamp'', hoor van veel mensen dat ze letterlijk binnen 5 uur overleden zijn, zo slecht zijn ze.
                      Stel het setje parren dan zelf samen en neem daar GE lampen bij.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• zjeten
                        • Mar 2003
                        • 331

ja,dit is indeed wel beter.Je hebt overschot van gelijk.Velleman ging 900w strobo's makende.De strobo's zijn er gekomen maar hebben ze al mogen dumpen in de container,De lamepen sprongen na de eerste flits (chinalamp).Strobo heeft wel niet echt een lamp,maar was toch iets mis mee.Jammer,kvond een leuke dmx strobo voor middelgrote zaken en had goede prijs ook.
                        maar,wat vind je van mij setje?is toch een mooie setje rond de 500 euro of niet? je hebt flowers,je hebt rook,strobo en standaar par's

Comment

• dj ThunderXplosion
                          • Apr 2004
                          • 82

Oké, ik zal PAR56 kort nemen. Setje van 4 + controller Showtec (€180).
                          2 Colormoons kosten €85
                          1 Rookmachine Antari F-80Z €50
                          2 Mushroom €98

Totaal: €413

Strobo kan nog wachten. Dit setje wordt toch na een half jaar uitgebreid.

Comment

• F.V.D.88
                            • May 2004
                            • 58

Dat is een mooi setje om mee te beginnen... en ook niet al te duur...
                            Maar je bent nog (volgens mij) één ding vergeten, nl. de rookvloeistof voor de rookmachine.

Hier zijn een paar links voor je naar verschillende rookvloeistoffen:

1 liter rookvloeistofflesje:

5 liter rookvloeistofflessen:

Voor nog meer rookvloeistoffen kun je op deze link klikken:

Ook kan je overwegen om een geurvloeistof erbij te kopen... die voegen zoals het woord al zegt een geurtje toe aan je rookvloeistof en hierin hebben ze weer allemaal verschillende geuren... voor een overzicht klik op deze link:

Veel succes!
                            MVG, Frank

Comment

• zjeten
                              • Mar 2003
                              • 331

als ik je mag een raad geven,koop JEM rookvloeistof,blijft relatief lang hangen!!
                              strobo is echt wel aan te raden,spreek uit ervaring,ma je bent op goeie weg!
                              mvg jeffrey

Comment

Working...