het verschil tussen de cdj 800 en cdj 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars A.
    • Jan 2004
    • 47

het verschil tussen de cdj 800 en cdj 1000

kan iemand me nu eens precies vertellen wat de verschillen zijn en welke functies er op de 1000 zitten die niet op de 800 zitten
    en zijn er ook functies die de 800 wel heeft en de 1000 niet?

gr lars
    ?
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

Check gewoon even: http://www.pioneerprodj.com/
    cdj 1000 is gewoon wat luxer met meer functies en tools, precies weet ik het niet maar, ik zou gaan voor de CDJ-1000 MK2 dan heb je wel het nieuwste van het nieuwste met erg veel functies.(ik weet alleen niet of het in je budget past, en of je er een wilt aanschaffen)
    Jeroen
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Het is helemaal de vraag waar ga je ze voor gebruiken.
      De CDJ800 heeft 100% Pitch (onderhand heeft de CDJ1000 MKII dit ook)
      de loopfuncties vind ik beter en veel gemakkelijker te bedienen op de CDJ800, en hij is iets sneller dan de 1000.

De CDJ100 MKII heeft zoals gezegd nu ook 100% pitch, de loopfuncties zijn niet al te super, maar heeft wel een memory kaart waarop je heel veel cue's kunt opslaan (handig voor het draaien in feestcafe's)
      ik zit nu op 1982 Cue's. Hij is wel nog steeds erg langzaam met inlezen. De knoppen zijn duidelijk verlicht dan de CDJ800.

Voor het gewonere draaiwerk zou ik echt kiezen voor de CDJ800 maar voor de clubs, waar DJ's komen die met vinyl draaien zou ik toch gaan voor de CDJ1000 MKII ook omdat het plateau hierop beter reageert dan zijn voorganger.

mvg
      ERC

Comment

• Lars A.
        • Jan 2004
        • 47

nou kijk ik wil m vooral gaan gebruiken naast mijn draaitafels thuis, maar ook voor de drive in

wat is de loopfunctie ook al weer

gr lars
        ?

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Als je niet weet wat een loopfunctie is (vertaal het voor de grap eens...[V]) zou ik niet gaan voor dergelijke cd-spelers. Zonde van je geld...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Zoek de verschillen...
            pio 800 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=2574
            pio 1000 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=2575

Grote verschil blijft de insteekkaart. Veel dj's maken ques en loops die ze opslaan op de memorycard....das dus zinloos als er dan 800's staan.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Thix
              • Jan 2004
              • 99

Ja de CUE points zijn idd wel een zeer interessante optie hoor.

Nu dacht ik dat je ook alleen bij de 1000 je loop kan bijregelen. Stel je maakt een loop maar het komt niet mooi uit dan kan je door op de in/out knop van de loop te drukken bijregelen. Het gekozen knopje knippert dan en met de schijf kan je bijregelen. Ik dacht dat de 800 deze mogelijkheid ook niet heeft. De 800 heeft dan weer die automatische loops. Is eenvoudiger in het begin, eens je het een beetje te pakken hebt doe je het liever zelf, vind ik persoonlijk.
              Verder is de 1000 vanbinnen mechanisch iets beter gedempt.

Comment

• robert0593
                • Aug 2003
                • 39

citaat:
                Nu dacht ik dat je ook alleen bij de 1000 je loop kan bijregelen. Stel je maakt een loop maar het komt niet mooi uit dan kan je door op de in/out knop van de loop te drukken bijregelen
                Ja dit kan bij de cdj-800 op dezelfde manier heb hem zelf ook namelijk! Erg fijn apparaat!!! natuurlijk niet zo uitgebreid als de cdj-1000(mk2) maarja daar is de prijs ook naar.
                the vitamusic drive in

Comment

• DeAl
                  • Dec 2003
                  • 114

@ robert0593,

niet helemaal juist: ik heb zelf ook een CDJ-800 en je kan enkel het "loop-out" cue punt corrigeren. Op de CDJ-1000 kan je zowel het "loop-in" als "loop-out" cue punt bijstellen.

Behalve de reeds vermelde verschillen, zou ook de jog schijf van een CDJ-800 "losser" zijn dan deze van de CDJ-1000 (ook MKII?).
                  Ik kan niet uit ervaring spreken welke van de beide beter werkt voor het scratchen, spinnen e.d., maar ik vind de CDJ-800 in elk geval een fantastische CD-player.

Alain
                  The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Het klopt idd dat men de schijf bij de 1000MKII stugger hebben gemaakt, maar wat mij wel erg opvalt aan de 800 en de 1000 zijn de play en cue knoppen die van slechte kwaliteit zijn,
                    ik heb nu al twee 800 kapot en een 1000der allen met afgebroken play en cue buttons.
                    Ook de microswitch op de pcb verrekken al na snelle tijd, erg jammer voor zo'n apparaat en zo'n
                    prijzen.

tjuus
                    ERC

Comment

• Roland
                      • Jan 2001
                      • 480

Heb zelf ook 2 800's en beide playknoppen zijn idd kapot. Doe nu alles in vinyl mode, que punt maken doe ik door de IN van de loop te gebruiken. Denk dat die van de 1000 toch een stuk steviger zijn zitten metalen knoppen op en is over het algemeen stug.

Heb laats met de 1000 gedraaid op een feestje en heb daar mijn 800's bijgezet. Vooral omdat de 1000 lange laadtijden heeft. Moet je toch eigenlijk minimaal 3 spelers hebben.
                      Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

citaat:Geplaatst door Roland

Heb laats met de 1000 gedraaid op een feestje en heb daar mijn 800's bijgezet. Vooral omdat de 1000 lange laadtijden heeft. Moet je toch eigenlijk minimaal 3 spelers hebben.
                        Zorgen dat je sneller wordt met platen synchroniseren , of de andere plaat ff kort in de Loop gooien totdat je klaar bent

Comment

• Roland
                          • Jan 2001
                          • 480

Loopen is wel een oplossing voorals je nog niet klaar bent,

Maar draaide hier op een feest van 3000 man, zeer verschillend publiek. Draai ik snel 40 nummers op een half uur. Ik was als opvulling tussen de bekende acts.

Comment

• Dreezz

Ik twijfelde ook heel lang of ik van mijn CDJ100s zou overstappen naar de CDJ800, een kameraad van mij heeft 2 x CDJ800 staan en denk er eerlijk gezegd HELEMAAL niet meer aan om de CDJ 800 te kopen..
                            Het pitch bereik kan je kiezen tussen +- 100% en +- 10%
                            -> OK allemaal fijn en wel
                            °Maaarr° als je in een mix bv 12.3% nodig hebt of 16.8% dan moet je je pitchbereik van +/- 100% gebruiken
                            °EN° de precisie van de stappen bij +-100% gaan per 0.5 % dan moet je de hele tijd zitten zooien met je Jog wheel om toch maar de beat samen te krijgen.
                            Dit is DE grote reden waarom ik iedereen aanraad om de CDJ 800 te laten voor wat hij is en ff door te sparen voor de CDJ 1000 MkII

greetz

Comment

• Roland
                              • Jan 2001
                              • 480

Die pitch bereiken zijn idd wel lastig bij de 100% regeling

Comment

Working...