Synq CDX-1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E31
    • May 2004
    • 5

Synq CDX-1

Ik kreeg daarstraks een mailtje aan met de boodschap dat Synq zodra een nieuwe cd-speler op de markt brengt. Lijkt me een speler met zeer veel functies, maar ik heb toch m'n twijfels erbij. Kan iemand me misschien uitleggen wat het verband is tussen synq, jb-systems en dap?
    Het is me al vaak opgevallen dat deze spelers er qua uitzicht er bijna compleet hetzelfde uitzien, vergelijk die synq cdx-1 maar eens met JB-systems' CD800:

Dat alleen al doet mijn vertrouwen in die nieuwe cd-speler afnemen. Heb namelijk niet zo'n goeie ervaringen met Jb. Ik ben de laatste tijd wel aan't rondkijken voor een nieuwe, en ik had de D4000 van Denon op het oog. Maar dan wordt die CDX-1 voorgeschoteld en die lijkt dan weer een hoop meer functies te hebben voor een prijs die amper hoger ligt.
    Dat wekt wel even frustratie op.. Wat raden jullie aan?
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Synq is een product van JB-Systems. Alleen maakt Synq kwalitatief veel betere producten en kun je de jb producten zien als meer budget.

Ik heb zelf nu 2 Synq draaitafels en de Synq mixer en kan niet anders zeggen dat het gewoon erg goede producten zijn.

Ik verwacht van de CDX-1 niet anders dat het gewoon net zo'n kwalitatief goed product is als zijn voorgangers. Je kunt dus echt niet de 2 spelers vergelijken, maar nu snap je misschien ook waarom er enige overeenkomsten kunnen zijn...

Groeten Joost

Comment

• E31
      • May 2004
      • 5

Als ik het goed begrijp vallen die merken gewoon onder Beglec. Maar ik veronderstel dat Denon toch nog steeds aan te raden blijft

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

En Pioneer, maar die 2 zitten volgens mij ook in een iets hogere prijsklasse.
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• E31
          • May 2004
          • 5

Ja, maar 'k heb al eens met tabletops van pioneer (cdj-1000 mkII) gespeeld en is niet echt men ding. Over tabletops van Denon kan ik nog niet oordelen. Maar wat ik wil zeggen, Synq biedt hier een cd-speler aan met een hoop meer functies dan een speler van Denon die in dezelfde prijsklasse ligt.
          Dat moet toch iets over de kwaliteit zeggen? Ik weet dat Synq zich al heeft kunnen bewijzen met hun x-trm1 turntable, maar of hetzelfde geldt voor die cdx-1..?

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Kijk, voor alles geldt: je krijgt waarvoor je betaald. Synq is kwalitatief gezien nog aardig goed (voor een OEM-merk dan), maar de grotere merken als Pioneer en Denon zijn weer een stuk duurder en aanzienlijk beter. Ze vallen dan ook niet meer in de catagorie budget-merken. Je zegt dat het niet jou cd-speler is, die CDJ-1000 MKII? Dat is een kwestie van veel oefenen, en de speler zo je eigen maken. Die standaard dubbele cd-spelertjes zijn ook niet bepaald moeilijk om te begrijpen. Scratch-cd-spelers zijn nu ook eenmaal wat ingewikkelder dan die simpele en dat kost tijd om mee te leren werken. Verder zijn het hele leuke cd-spelers om mee te werken. En de Synq CDX-1 is net ietsje minder en de onderdelen die erin zitten zijn iets minder goed.

Comment

• E31
              • May 2004
              • 5

Thnx, dat was een duidelijk antwoord
              Aan die CDJ-1000 MKII valt misschien een heleboel in te stellen (heb de handleiding al wel eens doornomen), maar ik bedoelde meer de vormgeving ervan. Pitchbenden met een jog vind ik zowiezo al nix voor een cd-speler en tabletops nemen meer plaats in en alles staat wat verder uit elkaar. Als je er genoeg mee oefent, kan je daar waarschijnlijk vette dingen mee doen, maar toch heb ik liefst nog en 19" waar alles dicht bijeen staat.

Ontopic: Het zal zeker een Denon worden

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Pitchbenden met een jog is nix...knap lastig als je met vinyl draait dan

Klaarblijkelijk ging het er om om even te melden dat er een denon wordt aangeschaft, dat mag voortaan ook ff via de mail...

De CDX1 wordt 3e week juni leverbaar (naar verwachting)...
                Hoe denk je in vredesnaam een reactie te krijgen waar je wat aan hebt?
                Slechts een handjevol mensen heeft deze speler onder han den gehad en dan ook nog niet langer dan heel even...

zinloos dit...

Comment

• E31
                  • May 2004
                  • 5

Als je goed leest, merk je dat ik niet vroeg achter een review, ik vroeg me gewoon af waarom die spelers er zo goed als hetzelfde uitzien. Wel, ik weet nu waarom, en dat vind ik zo zinloos niet.

Comment

Working...