Speakers doorlinken of nieuwe kopen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Speakers doorlinken of nieuwe kopen?

Heeey DJs,

we zitten met een vraagje. We gaan binnenkort een nieuwe versterker kopen, iets van een 2x700W ofzo.
    Nu zijn we 4 maand geleden beginnen draaien op kleine feestjes met JB luidsprekers (TSX 15 --> 250W). Wat we nu kunnen doen bij die nieuwe verstreker is nog zo'n 2 luidsprekers kopen en ze doorlinken, of nieuwe luidsprekers kopen... Wat raden jullie ons aan?
    Wat wel een beetje een vereiste is is dat ze goed te vervoeren moeten zijn, en de prijs kwaliteit verhouding moet ook wel goed zijn! (niet te duur voor een beginnende DJ )
    Alvast bedankt voor de reacties!
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Ik zou meteen de JB Systems verkopen en met extra geld bijleggen een complete nieuwe speakerset kopen. JB Systems vind ik een slechte prijs/kwaliteitverhouding hebben. Kijk voor een kwalitatief beter merk zou ik zeggen.

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

4 maandjes bezig. Ik denk niet dat je een erg rgoot budget hebt. Zou je misschien eens kunnen vertellen wat je budget is? DAn kunnen er wat meer opbouwende reacties komen.

Die 700 watt "ofzo" vertel eens wat meer daarover. Welke amp hebben we het over?

Comment

• gnmixing
        • Feb 2004
        • 214

Over de amp zijn we het ook nog niet echt eens.
        Waarschijnlijk QSC, American audio, JB of Behringer (al heb ik hier en daar vernomen dat dat wat af te raden is?)
        en het budget dat we ervoor wille opzij zetten hangt af van wat jullie ons aanraden. We kunnen 2 TSX15 kopen voor pak weg 130€.
        Dus nieuwe luidsprekers gaan zeker duurder uitkomen, maar wat de best prijs/kwaliteit verhouding is zou ik niet weten.
        En dat is nu net mijn vraag.
        Nu we er toch over bezig zijn, wat raden jullie ons aan als versterker (2x700W), we willen er ongerveer 700€ aan spenderen.
        Thx allemaal
        En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

De American DJ versterkers zijn voor beginners ideaal en hebben een best leuke prijs/kwaliteit verhouding. Deze bijvoorbeeld. Je kan er ook een van een stapje groter nemen, maar die valt dan weer ruim buiten je budget.

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

Een ander topic van deze TS: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=10823

Comment

• Thix
              • Jan 2004
              • 99

Heb je de nieuwe XLS series van Crown al eens bekeken. Deze schijnen zeer goed hun werk te doen, en volgens mij ook wel betrouwbaar. De juiste prijzen weet ik niet maar ik denk dat je voor 700€ wel een model zult kunne aanschaffen.

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

Om even op de luidsprekers terug te komen. Het grote verschil in prijs bij luidsprekers uit zich vooral in het rendement. Waarom is dit zo belangrijk: 3dB meer geluidsdruk is 2 x zoveel versterkervermogen. Oftewel een speaker met een rendement van 90dB heeft 4 x zoveel versterker vermogen nodig als een speaker met 96dB om net zo hard te gaan. Wanneer je duurdere speakers koopt (met een hoger rendement) ga je of harder of kun je besparen op je versterker. Nog een voorbeeldje: 8 speakers met een rendement van 90dB en 800W versterkervermogen gaan net zo hard als 1 speaker met een rendement van 99dB met 100W versterkervermogen.

Mijn advies is dus: Ga kijken voor wat betere speakers met een hoger rendement en koop zowiezoe een leuke versterker die 2 van deze speakers aan kan per kant (dus 4 speakers).

Groeten Martin.
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sntho0
                  • Sep 2003
                  • 196

He, Martin

Dit laatste heb ik nooit geweten!
                  Bedankt voor de goede uitleg.
                  Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

citaat:He, Martin

Oke en als je dan nog meer rendement wil moet je een hoorngeladen systeem kopen of bouwen, een hoornsysteem levert ongeveer 6dB meer geluidsdruk op in vergelijking met front-loaded. Dus reken maar weer uit.

Groeten Martin
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door mbottens

citaat:He, Martin

Oke en als je dan nog meer rendement wil moet je een hoorngeladen systeem kopen of bouwen, een hoornsysteem levert ongeveer 6dB meer geluidsdruk op in vergelijking met front-loaded. Dus reken maar weer uit.

Groeten Martin
                      Inderdaad en vooral deze jongen hier

sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...