Behringer DX500 channel-fader kapoet!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Behringer DX500 channel-fader kapoet!

Tja, het is zover: mijn DX500 vertoond kuren! De channel-1-fader geeft geen stereosignaal meer door, alleen nog maar de linkerkant. Dit heb ik geprobeerd door kabels om te wisselen, en pre-listening op het kanaal uit te voeren. Bij dat laatste verschijnt op je led-meter gewoon stereo, maar zodra ik de master op de led-meter krijg zie ik nog maar alleen de linkerkant actief..

Als ik de faderknop voorzichtig naar links duw hoor je met wat gekraak de rechterkant van het signaal erbij komen, maar dat is dus niet goed!! Weet iemand hoe ik dit oplos zonder onnodig veel (reparatie)geld uit te geven? Ik heb inmiddels al geen garantie meer. Ik heb hem al opengehad, en geconcludeerd dat er ALPS 946K faders inzitten, maar kan daar niks over vinden..
    Creating shows beyond Imagination
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

nix aan te doen, fader is verrot, je kon proberen je faders te reinigen en anders is het gewoon, mixer weg flikkere want hij is er geweest
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• robert0593
      • Aug 2003
      • 39

Op www.aboutdj.tk staat een handleiding hoe je je faders kunt schoonmaken! mocht dit niet helpen dan weet ik het ook niet(behalve dan een reparatie en/of nieuwe faders?).
      the vitamusic drive in

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

Wanneer je gewoon die fader kan vervangen net als bij een dx1000 dan is het een fluitje van een cent. fader was nog geen 10 eurie.

Groeten,
        MC
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

citaat:Geplaatst door speakerfreak

nix aan te doen, fader is verrot, je kon proberen je faders te reinigen en anders is het gewoon, mixer weg flikkere want hij is er geweest
          Gooi jij je fiets ook weg als de band plat staat ?

Als je hem weg moet brengen kun je inderdaad duur uit zijn. Echter als je bij behringer een nieuw fadertje kunt bestellen voor een paar euro en hem zelf erin zetten ben je zo klaar !

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Fader zit vastgesoldeerd op de printplaat, maar moet te doen zijn... Het is inderdaad volgens mij dezelfde fader als de DX1000, waar moet ik hem dan bestellen? Er staat alleen op de fader ALPS 946K ...

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

het zijn toch de 70mm Alps faders?
              Dit zijn gewoon standaart 10k faders.

Bij bijna elke electronica boer te halen en anders BV bij Conrad of Farnell

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

60 mm volgens mij, en hoe weet ik dat het 10k faders en niet bijvoorbeeld 1k of 4,7k faders zijn?

Comment

• Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

Als het goed is staat ergens heel klein 10 er in geponst.
                  Dit zijn wereld standaard faders. Kosten rond de 10 euro.

Als je de weerstand meet met een multi meter zal je ook ongveer op 10 uitkomen.

Comment

Working...