Welke mixer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rvv2001
    • Nov 2003
    • 33

Welke mixer?

Ik ben van plan een mixer aan te schaffen. Maar welke? ik heb nog geen ervaring. mijn budget is ongeveer 400 euro. ik wil er de volgende dingen op aansluiten:
    - 2 cd-spelers
    - 3 microfoons
    en mogelijkheid tot uitbereiding, dus een paar extra kanalen is wel zo handig.
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

En wat ben je van plan er mee te gaan doen?

Ik denk dat je met dat budget bij de Behringer produkten uitkomt.
    Professional Sound for Everyone
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• rvv2001
      • Nov 2003
      • 33

Het is voor de eindexamenstunt (presentatie en muziek).
      In de toekomst wil ik het gebruiken voor presentaties en amateur zang.
      zelf zat ik te denken aan de spirit folio f1
      - 6x Mono kanaal
      - 2x Stereo kanaal
      - 3x aux

Comment

• embie
        • Mar 2002
        • 83

Als je kiest voor een goede mixer naar kwaliteit toe: American Audio zonder twijfel. Misschien niet zo bekend, maar wel prima kwaliteit / prijsverhouding. Verschillende toestellen in de verhuur ervan en nog steeds geen defecten of krakende faders (1,5 jaar oud).

bv de 3433SX is een zeer goede mengtafel.
        check het maar eens op www.americanaudio.us

Comment

• lve
          • Nov 2002
          • 62

Ik heb goede ervaringen met de mmx-122 van Monacor, is een niet al te duur tafeltje.
          4x mono en 4x stereo kanalen,
          hij gaat ondertussen al een jaar of drie mee zonder problemen als defecten of krakende faders.

Groeten,
          Laurens
          mvg LvE.

Comment

• oversound
            • Dec 2003
            • 218

Je kan mischien eens naar het merk Gemini kijken. Maken leuke mixers voor het geld.
            Ja en anders een tweede hands mixer van een goed merk.
            Er is genoeg te vinden op snuffelsite en dergelijke.
            groeten,
            emiel
            Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Ideedeluxe
              • Sep 2002
              • 84

Kijk ook eens naar de yamaha MG serie,hier te krijgen in de webshop, hele leuke mixers voor het geld. Voor jouw toepassing is de MG 12/4 naar alle waarschijnlijkheid het meest geschikt. Deze tafeltjes beschikken over voldoende functies om jouw eindexamenfeest tot een goed einde te breien.

John
              When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• Thix
                • Jan 2004
                • 99

Ik wil nu niet te negatief doen maar van de MG serie van Yamaha heb ik al een paar tafels van getest en vond dat ze zeer veel ruis hadden. Zelfs op de zelfde installatie een Behringer aangesloten en deze produceerde minder ruis. Ook de briljantie van de sound was alles behalve, t.o.v. een Behringer.

Was er zelf van verschoten, voor zo'n degelijk merk als Yamaha zo'n "zwakke" tafeltjes. Ik weet natuurlijk qua levensduur en betrouwbaarheid niet wat ze doen. Dit kan wel eens beter zijn dan de Behringer.
                Soit gewoon even mijn ervaring met de MG serie.

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

De spirit is een fijne tafel daarvoor, ik neem aan dat je niet meer line ingangen nodig hebt? aangezien je om uitbreiding vroeg lijkt me dan die mixer niet zo slim. Maar als je het bij die line ingangen houd dan is ie erg goed. Gebruik hem zelf regelmatig en ben zeer tevreden over de klank kwaliteit. Hij zit gelukkig ook vrij stevig inmekaar dus mochten er anderen mee werken dan flikkert ie niet direct uitmekaar.
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

Zelf ook veel met Spirit Folio gewerkt. Zijn inderdaad goede tafeltjes voor deze prijs en kwalitatief wel beter dan Behringer stuff. Leuk om met te werken zijn vooral de 100mm faders.

Comment

• rvv2001
                      • Nov 2003
                      • 33

bedankt voor de reacties ik denk dat ik voor de spirit folio ga.

Comment

Working...